• Anonym (Flingor)

Frukostflingor

Hej.

Här kommer en kanske lite annorlunda fråga men jag är intresserad av vad för flingor ni tillåter era barn att äta till frukost, mellanmål osv?

Mina barn vill inte ha de ?nyttigare? som exemplvis cornflakes, havrefras etc.

utan de vill ha olika typer av chokladflingor, andra med sockersmak osv. Ja ni vet nog vad jag menar.

Jag kan känna idag att det var ju oerhört onödigt att vi presenterade dessa mer onyttiga

flingorna för dem, men det var så att vi bodde på ett all inclusive hotell och de

åt alla möjliga sådana liknande flingor där, nä vi sedan kom hem kände de ju igen dessa i affären och vi köpte dem.

Dela gärna med er vad era barn får äta för flingor och om ni vet vilka som

är mer och mindr bra.

Tack på förhand

Ha en fin dag

• Svar på tråden Frukostflingor
  • Meebo

Jag fick äta alla möjliga flingor när jag var liten oavsett om de var "nyttiga" eller inte så länge jag åt något jag tyckte om istället för att spotta ut det eller slänga på golvet.

En favorit var Kalaspuffar. Inte nyttiga för 2 öre alls men en annan favorit var (och är fortfarande) Havrefras.
    En tredje favorit var och är Coco Pops.
    Åt speciellt mycket Coco Pops som liten då mamma slapp köpa dyrt Oboy pulver då chokladen från flingorna blev chokladmjölk ändå när jag ätit färdigt så jag drack det istället.

• Anonym (Dessa)

Mina får havrefras, Corn flakes, specialflingor och Frebaco havreringar. Har aldrig köpt frosties, chokladflingor och dyl. Skulle de verkligen vilja ha det så skulle jag kunna tänka mig att det serveras enbart på lördagar.

• Myhanna
    Meebo skrev 2018-05-10 12:48:54 följande:

Jag fick äta alla möjliga flingor när jag var liten oavsett om de var "nyttiga" eller inte så länge jag åt något jag tyckte om istället för att spotta ut det eller slänga på golvet.

En favorit var Kalaspuffar. Inte nyttiga för 2 öre alls men en annan favorit var (och är fortfarande) Havrefras.

En tredje favorit var och är Coco Pops.

Åt speciellt mycket Coco Pops som liten då mamma slapp köpa dyrt Oboy pulver då chokladen från flingorna blev chokladmjölk ändå när jag ätit färdigt så jag drack det istället.

Tack för svar. Okej
  • cosinus

Febacos havreringar är standard här.

Ibland köper vi special K eller vanliga cherios men det är kanske 2-3 ggr per år.

De riktigt sockriga smakerna har de bara smakat hos andra.

• Anonym (Präktigt)

Mina barn har aldrig fått såna flingor utan bara naturell müsli och havregrynsgröt. Säg till dina barn att det är dina pengar och du bestämmer vad som ska köpas för dem.

• Myhanna
    Anonym (Dessa) skrev 2018-05-10 12:50:46 följande:

Mina får havrefras, Corn flakes, specialflingor och Frebaco havreringar. Har aldrig köpt frosties, chokladflingor och dyl. Skulle de verkligen vilja ha det så skulle jag kunna tänka mig att det serveras enbart på lördagar.

Hej.Tack för svar. Mina barn äter frukost på fritids på vardagarna så

då har jag tyckt att det varit okej att de äter dessa mer onyttiga flingor hemma på helgen.

Nu har de dock slutat att gå till fritids efter skolan och går hem och då känns det inte

bra att de äter dessa varje dag till mellanmål.

Det är ingen idé att jag köper hem cornflakes, havrefras etc för de äter inte dem
  • Myhanna
    Fjäril kär skrev 2018-05-10 16:15:33 följande:

Cherioos, cornflakes,havrefras är det som äts mest här.

Tack för svar. Det sista jag köpte nu var Nestle Cherios Fibre. Dem tycker de om. Är det någorlunda okej?

Cornflakes och havrefras är ingen idé att jag köper hem, de äter inte dem
  • Myhanna
    cosinus skrev 2018-05-10 22:24:05 följande:

Febacos havreringar är standard här.

Ibland köper vi special K eller vanliga cherios men det är kanske 2-3 ggr per år.

De riktigt sockriga smakerna har de bara smakat hos andra.

Tack för svar.

Okej Febacos havreringar har de nog aldrig smakat tror jag inte. Lillasyster är otroligt kräsen

så jag tvivlar på att hon skulle äta dem då hon inte äter cornflakes och havrefras.
  • Myhanna
    Anonym (Präktigt) skrev 2018-05-10 22:24:49 följande:

Mina barn har aldrig fått såna flingor utan bara naturell müsli och havregrynsgröt. Säg till dina barn att det är dina pengar och du bestämmer vad som ska köpas för dem.

Tack för svar

Självklart är det, det, våra, min man och mina pengar och de tvingar ju inte oss, men det är ingen idé att jag köper de som är nyttiga som cornflakes, havrefras etc för de äter inte dem.

Gröt äter ingen av dem och inte müsli
Svar på tråden Frukostflingor