Utomkvedshavandeskap utan behandling
Jag är i exakt samma situation. Ska också ta prov på måndag och sen undersökning nästa vecka och troligtvis blir det titthålsoperation.
Kan de hitta vart X.et sitter på dig?
Jag är i exakt samma situation. Ska också ta prov på måndag och sen undersökning nästa vecka och troligtvis blir det titthålsoperation.
Kan de hitta vart X.et sitter på dig?
Nej dom hittar det inte. Ingen vätska eller blod någonstans, därför verkar de inte vara aktuellt med någon operation så länge jag mår bra och hcg sjunker.
Har du gjort VUL? Vilken vecka är du i? Har du tagit några hcg prover? Vad låg dem på i såfall? Många frågor men skönt att bolla med någon i samma sits :)
Hoppas fler som varit i samma sits ser tråden och kan dela sina erfarenheter
Förstår verkligen va du menar. Man kommer på så mycket frågor och funderingar eftersom... och läkaren jag har träffat är en trött, pensionerad gynekolog som mest verkar tycka att man är besvärlig.
Är väldigt jobbigt med den här väntan och man känner sig lite som en tickande bomb. Fick inte lämna stan så jag har nära till sjukhuset ifall jag får ont..
Hur långsamt har ditt hcg sjunkit? Min läkare nämnde något om att det ska helst halveras på 2 dagar men det hade ju verkligen inte mitt gjort.
Ja de har blivit en lång resa. Var först ledsen över att jag trodde missfall men det hade känts lättare än detta.
Ja som tur är skulle någon annan läkare kontakta mig på måndag för den pensionerade läkaren jobbar inte då :) jag vet faktiskt inget om uppföljning mer än att följa hcg tills de är på noll. Kan säkert bli ändringar om de skulle sluta sjunka eller att jag mår sämre.
Är så otroligt trött och känner att något inte är som de ska i kroppen. Har du mycket symtom?
Ska sova nu så jag orkar jobba imorgonbitti :) vi hörs framöver :)
Hur har det gått för dig?
Hej!
Tog nytt prov idag och hcg hade nu sjunkit till 740 (från 997 i fredags). Vet inte om de är ?normal? hastighet men läkaren lät nöjd. Blir nytt prov på torsdag.
Har lite molvärk till o från och svullen mage (nästan det som är jobbigast, att jag ser så gravid ut). Sen det psykiska delen men börjar bli lättare nu när kroppen verkar ta hand om det.
Hur har de gått för dig?
Jag hade så en gång i min ungdom. Började med en väldigt sparsam liten blödning som inte gav med sig men som gjorde mig övertygad om att jag inte var gravid. Tänkte inte ens tanken faktiskt. Fortsatte så ett tag tills jag plötsligt fick värk i ryggen, så svår värk att jag fick söka vård. Då gjordes ett graviditetstest som till min förvåning var positivt.
Jag var vid det tillfället jätteförkyld och hade fruktansvärd hosta så jag trodde att ryggsmärtorna berodde på det. Det kanske de gjorde också i och för sig, det vet jag inte. Hur som helst hittades ingen graviditet utan det hela bedömdes vara ett X (som inte heller hittades) och hCG följdes dagligen tills dess att det hela var över. En ganska utdragen historia, men ingen behandling behövdes. Kroppen absorberade den felaktigt sittande graviditeten och jag har aldrig efter det fått något utomkvedshavandeskap igen. Däremot har jag fått två barn och varit gravid (och fått missfall) flera andra gånger efter IVF-behandlingar.
Jag drabbades förmodligen av ett utomkvedshavandeskap i februari i år.
Mitt hcg sjönk också väldigt sakta. Jag tror det tog en månad drygt innan de sjukt till 0
Minns inte Hur fort mensen kom tillbaka men de gick rätt fort om jag minns rätt. I augusti/september var jag gravid igen i en fullt frisk graviditet utan några som helst komplikationer. Och nu är vi på nedräkning för förlossning.
Skönt att höra att de finns andra som de gått bra för utan behandling :)
Fick otroligt ont i magen nu ikväll men gick över på ca 30 minuter. Började oroa mig för att behöva åka in. Nu känns de bra igen så hoppas att det är ?normalt? och inget farligt. Har fått två likande anfall tidigare under denna graviditeten också..
Nytt prov imorgon och håller tummarna för att de sjunkit till i alla fall 450 :)
Sist jag pratade med läkaren frågade jag om eventuell uppföljning, men verkar inte bruka behövas mer än tidigt VUL vid ny graviditet :)