Utomkvedshavandeskap utan behandling
Första graviditeten upptäckte jag då jag fick ett kraftigt krampanfall i buken, höger sida, jag krampade ihop och var påväg att spy och trodde jag skulle svimma. De värsta gick över efter ett tag men Gick i hukad ställning resten av dagen då jag inte kunde räta upp mig pga smärtan som blev kvar i nedre delens av magen.
Dagen efter gjorde jag gravtest som var positivt och gick till barnmorska. Några dagar senare så fick jag kraftiga smärtor långt ner på höger sida, vilken jag själv tycktes kändes tydlig vara äggstocken/äggledaren och efteråt kom en ovanligt slemmig blödning för att vara jag. Den höll på under en dag bara.
Då visste jag själv att något var fel men barnmorskan viftade bort mig men lät mig gå och kolla hcg värdet där det bedömdes som för lågt. På ultraljudet fanns inga spår avvgraviditet så de enda som gjordes var att man följde upp så värdet gick ner till det normala.
Andra graviditeten hade jag inga smärtor alls överhuvudtaget, och hade jag inte vetat om att jag låg i riskzonen för att bli gravid så hade jag kunnat gå ändå till v17 utan att veta av den.
Oj, kände du inte att du var gravid förrän v 17? Inga symtom alls?