• Jonas816666

    Finns Utländsk kvinnor som gillar Svenska män?

    finns det några utländska kvinnor som föredrar Svenska män? Kram

  • Svar på tråden Finns Utländsk kvinnor som gillar Svenska män?
  • Anonym (Säkert)
    Anonym (Kompisen) skrev 2020-01-13 12:25:34 följande:

    Ja snäll och trevlig


    Bjuder hon på smörrebröd eller några andra Danska delikatsser ibland?
  • Anonym (Säkert)
    Anonym (Fahime) skrev 2018-10-03 21:47:54 följande:

    ! vi brukade skoja om svenska männen!!


    Skrattar ni mycket då kärleksfullt
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Hihi) skrev 2018-10-07 10:23:16 följande:

    Nejj singel!:)


    Har du lyckats hitta en kille nu?
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Hihi) skrev 2018-10-11 01:10:16 följande:
    Ja varför inte ? De e 2018.... Vi kan lägga ner snacket om att BARA killar bjuder ut första dejten osv
    Har du lyckats fråga någon än är det svårt?
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (myself) skrev 2018-10-03 15:47:56 följande:

    Jag är en av dem. Vi är gifta i 14 år och har en dotter. Kan inte påstå att jag "föredrar svenska män", men jag definitivt föredrar min svenska manFlört


    Jobbar ni på samma arbetsplats? 
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Hihi) skrev 2018-10-11 01:17:58 följande:
    Svårt o svårt... beror väl på killen, är de en som är uppväxt på svensk/rikemans område bland endast svenskar så kan de va svårt... men är de någon som umgås mycket med utlänningar osv tror jag inte alls de är svårt
    Haha rikemansområde är det där du kommer att letaSkrattandeTungan ute
  • Anonym (också blatte)
    Anonym (Blatten) skrev 2018-11-28 17:00:16 följande:
    Svårt att säga för de flesta från de länderna jag känner är män, men jag vet ett flertal muslimska kvinnor och män som har förhållanden med svenskar. Men jag vet också att i vissa familjer så har männen mer frihet än kvinnorna, iaf som unga. Muslimer är ju inte en homogen grupp, det finns stora variationer i hur hårt man tolkar koranen beroende på land och om man är från stora städer eller landsbygden. Sverige är som tur är mer homogent demografiskt, i andra länder kan skillnaderna i vara enorma beroende på vilken del av landet man är uppväxt i och min erfarenhet är att man håller hårdare på religion och seder i landsbygden än i stora moderna städer med mer influenser från andra världsdelar.

    Men som jag förstår det så vill ju islam oftast att den man gifter sig med också måste vara muslim, så personen måste konvertera för att kunna gifta sig. Många gör det på "pappret" bara för att göra det möjligt men tar inte religionen på så stor allvar medan andra är mer strikta. En kompis bror (latinamerikan) är gift sen många år med en iranska, han är inte muslim, men de fick göra en "fejkad" konvertering för att kunna gifta sig och kunna resa till Iran som en familj.

    Så jag tror inte det är ovanligt att muslimska tjejer är intresserade av svenskar, men det finns förmodligen fler hinder för ett förhållande än när det inte finns religion med i bilden. Svenskar livets ordare eller jehovas vill ju också helst att man blir ihop med någon ur samma tro.

    Men detta är bara gissningar och antaganden baserat på vad jag sett, invandrare är som sagt väldigt olika, med helt olika kulturer. Jag vet lika mycket som en svensk. Du kan säkert få bättre svar från någon ur de länderna / kulturen.
    Tråkigt att du ljuger så mycket.
    Mycket varför svenska killar inte vågar ragga upp någon blattetjej är just för sådana som du som ska förespråka och prata för alla. Jag själv är blatte (från mellanöstern) född och uppvuxen i sverige, även mina föräldrar är helt öppna med allt från att ha killar hängandes hemma hos oss till att äta fläsk.
    Alltid haft svenska killar, de är så fina och ärliga! Men tråkigt och synd att just alla säger att de inte vågar ragga upp antingen pga av att de tror att man har bröder som ska klå upp en eller så är det för det här med muslim grejen osv.. att man är muslim och måste gifta sig osv... Så till alla svenska killar: våga flörta mer, eller gå på magkänslan vi bits inte! Jag som sagt personligen föredrar svenska killar/män än håriga,trångsynta killar från mitt land :-P 
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (också blatte) skrev 2020-05-12 15:38:29 följande:
    Tråkigt att du ljuger så mycket.
    Mycket varför svenska killar inte vågar ragga upp någon blattetjej är just för sådana som du som ska förespråka och prata för alla. Jag själv är blatte (från mellanöstern) född och uppvuxen i sverige, även mina föräldrar är helt öppna med allt från att ha killar hängandes hemma hos oss 
    Alltid haft svenska killar, de är så fina och ärliga! Men tråkigt och synd att just alla säger att de inte vågar ragga upp . Så till alla svenska killar: våga flörta mer, eller gå på magkänslan vi bits inte! 
    Har du persisk bakgrund?    Har du haft det svårt ibland med att få kontakt?

  • Anonym (också blatte)
    Anonym (Jag med) skrev 2020-05-12 17:55:12 följande:
    Har du persisk bakgrund?    Har du haft det svårt ibland med att få kontakt?

    Nej inte alls. Det enda svenskar vet är just att man tror att de som kommer från iran är det ok att "ragga på". Oftast de och deras familjer som är lite trångsynta... tyvärr. menar inget mot de men de är svåra att ha och göra med.
    Jag är från Irak. Där är de nästan ännu mer stränga med att man måste gifta sig eller att man har bröder som liksom bestämmer över en osv.. Kan berätta att jag har äldre bröder också .
    Kunnat dra hem min svenska pojkvän mitt på natten också, som vilken svensk undgdom som helst  
    Tacksam över att mina föräldrar varit så öppna och gett oss ett fint liv här i sverige. Mina föräldrar har en sån fin relation de med! 

    Ja svårt att få kontakt med de. Men om jag märker att de är intresserade så kanske jag tar första steget, vilket jag aldrig i vanliga fall skulle ha gjort.(blyg). Men för att inte sumpa en chans pga fördommar och hur det är så gör jag så.
    Och vid alla fall så får man oftas konstiga frågor som typ "har du bröder", "vah äter du fläsk"  "du är inte som alla andra" "du är mer svensk än vad jag är" m.m..
     
  • Anonym (också blatte)
    Anonym (Jag med) skrev 2020-05-12 17:55:12 följande:
    Har du persisk bakgrund?    Har du haft det svårt ibland med att få kontakt?

    Nej inte alls. Det enda svenskar vet är just att man tror att de som kommer från iran är det ok att "ragga på". Oftast de och deras familjer som är lite trångsynta... tyvärr. menar inget mot de men de är svåra att ha och göra med.
    Jag är från Irak. Där är de nästan ännu mer stränga med att man måste gifta sig eller att man har bröder som liksom bestämmer över en osv.. Kan berätta att jag har äldre bröder också .
    Kunnat dra hem min svenska pojkvän mitt på natten också, som vilken svensk undgdom som helst  
    Tacksam över att mina föräldrar varit så öppna och gett oss ett fint liv här i sverige. Mina föräldrar har en sån fin relation de med! 

    Ja svårt att få kontakt med de. Men om jag märker att de är intresserade så kanske jag tar första steget, vilket jag aldrig i vanliga fall skulle ha gjort.(blyg). Men för att inte sumpa en chans pga fördommar och hur det är så gör jag så.
    Och vid alla fall så får man oftas konstiga frågor som typ "har du bröder", "vah äter du fläsk"  "du är inte som alla andra" "du är mer svensk än vad jag är" m.m..
     
Svar på tråden Finns Utländsk kvinnor som gillar Svenska män?