• Mimmi O

    Ont i ländrygg samt... v33+5

    Jag har väldigt ont i ländrygg samt "menssmärta" i magen.

    Är smärtan i ländryggen tecken på att jag öppnar mig?

    Väntar tredje barnet är att tillägga.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Ont i ländrygg samt... v33+5
  • Fröken Sol

    Hej där!

    Svårt att säga. Eftersom det fortfarande är ett par veckor till bf, så kan det ju vara vanliga förvärkar du känner av som inte nödvändigtvis innebär mer än att kroppen tränar. Jag är i vecka 33+3, väntar också tredje barnet och upplever mensvärksliknande smärta då och då. Men så länge inget kommer med tydlig regelbundenhet, accelererar i smärta eller inte går över av dusch/bad/vila så tänker jag att allt lugnt. Är du orolig kan du ju kontakta din barnmorska.

  • Mimmi O
    Fröken Sol skrev 2018-05-13 17:07:50 följande:

    Hej där!

    Svårt att säga. Eftersom det fortfarande är ett par veckor till bf, så kan det ju vara vanliga förvärkar du känner av som inte nödvändigtvis innebär mer än att kroppen tränar. Jag är i vecka 33+3, väntar också tredje barnet och upplever mensvärksliknande smärta då och då. Men så länge inget kommer med tydlig regelbundenhet, accelererar i smärta eller inte går över av dusch/bad/vila så tänker jag att allt lugnt. Är du orolig kan du ju kontakta din barnmorska.


    Tack för svar! <3
  • Fröken Sol

    Sedan kan det ju vara så för oss omföderskor att vi går och utplånar och öppnar oss lite grand utan att riktigt veta om det, så att latensfasen upplevs som kortare.

    Jag har aldrig bett någon barnmorska att kolla upp saken, utan tänkt att det visar sig när det är dags. Men jag har inte haft några riskgraviditeter eller några skäl till att ta reda på saken. Föreligger det någon problematik så förutsätter jag att de vill ha koll.

Svar på tråden Ont i ländrygg samt... v33+5