• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-14 14:19:00 följande:
    Jag har bestämt att om han inte ringer mig idag som han lovat kommer jag rimga honom imorgon. Jag kommer be om attvi träffas för att prata igenom allt, mellan fyra ögon. Det känns som vi behöver det...jag vill ha svar på min frågor... :( :( :(
    Jag tycker inte att du ska ringa honom. Det kommer bara att göra dig mer ledsen.
    Fortsätt gå till kuratorn,umgås med vänner och familj. Gör sådant du tycker om.
    Sådant som kan skingra dina tankar,om så bara för en stund.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha,mer än att hans känslor för dig har svalnat?
    Att få höra det igen lär bara göra mer ont för dig. Och det tror jag att han vet. Och därför ringer han dig inte. Han vill inte såra dig mer än han redan gjort.
    Och du kan inte tvinga honom att få tillbaka sina känslor.
    Det låter kanske hårt. Men det är tyvärr så det är.
    Det finns alltid ett ljus i mörkret. Och det kommer även att finnas för dig i sinom tid.
    Låt det bara ta den tid det tar.
    Det kommer att ordna sig och du kommer att träffa en ny. Det vågar jag lova.

Styrkekramar till dig!
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2018-05-14 22:52:26 följande:
    Jag tycker inte att du ska ringa honom. Det kommer bara att göra dig mer ledsen.
    Fortsätt gå till kuratorn,umgås med vänner och familj. Gör sådant du tycker om.
    Sådant som kan skingra dina tankar,om så bara för en stund.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha,mer än att hans känslor för dig har svalnat?
    Att få höra det igen lär bara göra mer ont för dig. Och det tror jag att han vet. Och därför ringer han dig inte. Han vill inte såra dig mer än han redan gjort.
    Och du kan inte tvinga honom att få tillbaka sina känslor.
    Det låter kanske hårt. Men det är tyvärr så det är.
    Det finns alltid ett ljus i mörkret. Och det kommer även att finnas för dig i sinom tid.
    Det kommer att ordna sig och du kommer att träffa en ny. Det vågar jag lova.

Styrkekramar till dig!
    En annan sak att ta i beaktande är att om du börjar ringa och tjata på honom och avkräva ett svar så finns risken att ni slutar som ovänner.
    Och det vill du väl inte?
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:19:00 följande:
    Han skrev sms igår och undrade om han fick ringa. Jag skrev tillbaka ikväll fungerar inte vi får ta det någon annan dag...ok? Han svaradet tillbaka: Självklart. När du vill!

Jag vill så gärna prata med honom...
    Det var starkt av dig att be honom ringa en annan dag. Du behöver tid att smälta allt och samla dina tankar.
    Om han skulle ringa dig nu så är risken stor att såret bara rivs upp igen och blir ännu större.
    Att ännu en gång säga att hans känslor har svalnat för dig vore nog som att strö salt i såren.
    Så låt det gå tt tag och låt allt lugna ner sig litegrann.

Kram på dig! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (AD) skrev 2018-05-14 23:01:27 följande:

Ursäkta att jag låter elak (det är verkligen inte meningen) men jag hade misstänkt att han kanske har fått upp ögonen för någon annan som han känner detta ?glöd? för. Säkert har han även jämfört ditt och hennes ?glöd? och känt sig mer attraherad av henne....bara en tanke. Jag hade luskat ut allt ordentligt innan jag drog en slutsats. Var ändå tacksam över att han är ?modig och ärlig? och sade som det är, att känslorna svalnat. Återigen, vill inte vara elak.

Det där är kanske inte vad TS behöver höra just nu.
    Även om du inte har för avsikt att vara elak så var det onödigt att skriva.
    TS har det jobbigt nog som det är just nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:21:11 följande:
    Jag saknar ju honom så mycket....det gör så ont...
    Jag vet. Jag har själv varit där.
    Men försök se till att ha någon omkring dig som kan stötta dig när du behöver. Någon du kan prata med.
    Och fortsätt gå till kuratorn.
    Det finns alltid et ljus i tunneln,och tids nog kommer du att se det.

Styrkekramar i massor! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-15 19:56:56 följande:
    Ja det var min kompis som stötta mig och sa vad jag skulle skriva. Mest av allt vill jag ringa honom nu! Höra hur han mår vad han gör osv, för jag bryr mig så mycket om den här killen! Men jag vet ändå hur det kommer sluta...
    Ok. Bra att du har en vän att prata med.
    Jag tycker nog att du ska låta bli att ringa honom. Risken finns att du bara kommer att få falska förhoppningar om han ställer upp på att försöka reda ut allt.
    Och när du märker att han inte vill s¨blir du bara mer sårad.
    Låt honom hellre vara helt och se om han hör av sig själv.
    Steffqw skrev 2018-05-15 19:58:26 följande:
    Hur hanterde du allt då? Vad hände och vad gjorde du?

Jag var hos kuratorn idag igen, de skrev ut lugnande åt mig. TOg det på jobbet, blev så jävla trött men ändå lugn på något sätt...ändå känner jag smärtan innifrån,,,mår så jävla dåligt just nu...
    Jag såg till att ha vänner omkring mig och familj.
    Att ha stöd omkring mig.
    Och så försökte jag göra saker jag tyckte om för att få tankarna på annat håll.
    Jag gick hos samtalsterapeut för att få prata om allt med en utomstående.
    Jag försökte också se till att få i mig mat för att få energi att orka ta mig igenom sorgen.
    Och jag tillät mig gråta och vara ledsen när det behövdes.
    Sen kom det en dag när jag började se ljuset i tunneln.
    Och idag är jag lyckligt gift och har 2 barn.
    Bra att du har kuratorn att gå till också.
    Och jobbet.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-16 09:41:53 följande:
    Saken är den att jag fortfarande sitter och lever på förhoppningar. Jag sitter och tror att det fortfarande kan bli vi, att han ska vilja försöka med vårt förhållande. För vi sågs där i fredags, jag flydde när han sa att han inte älskade mig längre. Jag ringde honom sedan, han sa då vi kan ta helgen och fundera. Det enda jag tänkte varför säger han så???!!!!

Jag vet varför han sa så, för att försöka göra mig gladare vilket jag tycker är så taskigt!!! SÅ nu sitter jag och har de där jävla förhoppningarna med svullna ögon och ett brustet hjärta.

Därför tänker jag att om vi ses och pratar så kanske jag kan få ett ordentligt avslut.

På ett sätt vill jag prata med honom och få det där avslutet, för det känns annars som jag alltid kommer leva i förhoppning att han hör av sig. På ett annat sätt vill jag inte prata med honom för jag vet hur ännu mer sårad jag kommer att bli.

Men det lutar mest åt att jag vill prata med han, då jag saknar honom extremt mycket!! Drömmer om honom osv....det gör så jävla ont! Vad ska jag göra??!!!
    Jag förstår det. Det är svårt när man fortfarande har förhoppningar.
    Mitt ex gav mig dubbla signaler hela tiden och fortsatte ringa.
    Vi blev tillsammans igen ett par gånger om.
    För att sen ta slut igen.
    Mina känslor rördes upp igen flera gånger om.
    Jag försökte också prata med honom för att få ett ordentligt avslut.
    Men det ledde inte till något bättre.
    Snarare tvärtom. Det fick mig bara att må sämre.
    Det ledde bara till ilska och avsky till slut.
    Om du känner ilska mot ditt ex så använd den för att komma framåt.
    Skriv ner för och nackdelar med honom och ert förhållande och försök titta på de negativa sidorna när du tycker det känns svårt.
    Och försök ta dig ut med dina vänner och hitta på något roligt. Du behöver tänka på något annat.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-16 10:12:04 följande:
    Saken är den att jag kan inte hitta några dpliga sidor hos honom. Han var och är verkligen den finaste killen. Jag är så jävla kär i honom fortfarande. Jag vill prata med honom och höra hur han mår. Det känns som det är bara han som fått sitt avslut men jag har inte fått det, då jag fortfarande går i en bubbla och lever i förhoppningar. Just därför jag vill ringa honom....

Det känns som jag aldrig kommer att kunna glömma honom och aldrig att dessa starka känslor kommer att försvinna, det gör så jävla ont! :( Han har alltid varit min stöttesten i alla lägen. Sen helt plötslit att inte höra från honom, att inte prata eller se honom känns så jävla hemskt!

Men hur gick ditt breaktup till? Vad sa din kille till dig? Hur länge var du ledsen efter hur långt tid kontaktat ni varndra och vem kontaktat först? Känns alltid lättare att höra andras erfarenheter....
    Jag förstår att det är svårt så länge dina känslor för honom fortfarande är så starka.
    Men jag tror ändå inte att du ska ringa till honom.
    Det är fortfarande ett infekterat sår och det lär inte bli bättre om du pratar med honom och får samma svar igen.
    Jag vet av egen erfarenhet.
    Jag trodde inte heller att jag skulle kunna glömma mitt ex.
    Och det tog tid.
    Men idag är jag lyckligt gift och har barn med en underbar man.
    Det var nog flera orsaker som ledde till vårt uppbrott.
    Men det började med att han anklagade mig för saker jag inte hade gjort.
    Och det ena ledde till det andra och det tog slut.
    Sen började han ringa till mig igen och vi blev tillsammans igen. 2 ggr om.
    Tills jag fick veta att han varit otrogen med en av mina bästa vänner.
    Han fortsatte ändå att ringa mig,men då hade jag fått nog och avslutade det helt och för gott. Både med honom och vännen.
    Så mitt råd är att inte göra som jag då det kan leda till att man slutar som ovänner.
    Jag har inga problem med honom idag,men han kan varken se mig i ögonen eller prata med mig än idag om vi råkar på varandra. Trots att det gått många år.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-17 10:59:28 följande:
    Men jag går fortfarande att hoppas på nåt. Att han ska höra av sig till mig. Därför känner jag att det bästa är att både han och jag möts nu när jag tagit in allt, jag får ställa honom till svars, möjligen få svar på alla mina frågor och sedan där veta att det verkligen är över mellan oss.

För jag tror ännu att det kan bli han och jag igen, att han saknar mig lika mycket som jag saknar honom. 

Jag kommer nog inte kunna låta bli att ringa honom,......:( :( :( vad ska jag göra???
    Jag tycker du ska försöka umgås mer med dina vänner. Försök hitta på något roligt med dem så du kommer på andra tankar. Åtminstone för en stund.
    Vad är det egentligen som gör att du har förhoppningar om att det ska bli ni igen?
    För att han lovade att han skulle ringa?
    Och om det skulle bli ni igen,hur tror du att ert förhållande då kommer att bli?
    Tror du att det skulle bli lika som förr igen nu när han har sagt att hans känslor för dig har svalnat?
    Jag vidhåller att jag tycker du ska vänta med att prata med honom. För dig har det uppenbarligen inte lagt sig och risken finns att ni istället slutar som ovänner.
    Och det vill du nog inte.
    Jag menar inte att låta hård. Jag vet hur det är.
    Men jag tror att du bygger upp luftslott nu när du känner dig sårad och fortfarande har så starka känslor kvar för honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-17 18:31:52 följande:
    Jag har försökt umgåtts med vänner men dp tänker jag inte på honom för stunden men sen dyker han upp. Jag kan knappt jobba :(

Ja det är väl att han sa att han lovade han skulle ringa mig. Men också vill jga att han ger vårt flrhållanden en ärlig chans för det tycker jag vi är värda....

Det gör så ont i mig, känns som jag får sönder. Jag älskar han så mycket, imorgon har en vecka gått och tanken att varken pratat eller träffat honom får mig att vilja spy och gå under jorden.....vad ska jag göra??
    Fortsätt umgås med dina vänner om du kan skingra tankarna en stund då.

Jo,jag förstår det. Men jag tror,som sagt,inte att det gör varken från eller till.
    Kanske kommer han att bli ännu mer säker på att han gjorde rätt som valde att lämna dig om du tjatar för mycket på honom?
    Och jag undrar om du tror att ert förhållande kommer att bli detsamma igen om ni inte känner samma sak för varandra?
    Mitt förhållande med mitt ex blev sämre för varje gång vi blev tillsammans igen. Det blev aldrig riktigt bra igen.
    Och vi slutade som ovänner.
    Jag tror inte att du vill ha det så.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....