• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-06-12 21:02:05 följande:
    Det fanns faktiskt en kort, kort stund idag som jag kände mig inte nedstämd, det kändes bra i min kroppen jag hade en bra känsla. Men den varade bara i några sekunder men det kändes så jävla bra!

Jag går runt dagligen och känner mig nedstämd. Det är tufft. Men antar det hör till när någon gjort slut med en? Jag känner mig liksom inte lycklig och glad längre som förr. Det är fan jobbigt...

Idag var jag och klättrade. Något som jag har älskat och göra. Tyckt har varit så kul och verkligen sett en utveckling hos mig själv. Jag började faktiskt klättra med mina kompisar. Det var de som fick mig att börja.

Sen träffade jag han, mitt ex och han klättrade också. Så det blev typ vår grej, att klättra. 

Men nu känns det bara så jobbigt att ens ta mig till en klätterhall. Det tar verkligen emot. Jag känner ingen motivation som förr. Jag tycker det är så tråkigt att det kan bli så. Man verkligen gillar något sen bara slutar man...

Hoppas jag hittar tillbaka till klättringen någon dag....Vad tror ni?

Det låter som att det går åt rätt håll för dig.
    Så tappa inte hoppet för att det bara varade i några sekunder.
    Tids nog så kommer du att märka att de stunderna kommer att vara allt längre för att till slut hålla i sig.

Det är inte konstigt att du tycker att klättringen känns jobbig nu.
    Det var ju ett gemensamt intresse som ger sig minnen.
    Men det kommer att bli bättre och du kommer att kunna börja uppskatta det igen.
    Det vågar jag lova.
    Du börjar ju se små ljuspunkter,i alla fall.

Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-13 22:43:20 följande:

Jag känner ingenting längre. Det känns som jag vet varken ut eller in längre med mitt liv. Jag har inte lust med något. Allt tar emot. Jag känner mig liksom tom på något sätt.

En tomhetskänsla där jag inte längre vet vem jag är. Vem är Jag? Vad tycker Jag om? Vad vill Jag med mitt liv? Jag vet inte ärligt talat. Någonting förlorade jag när jag förlorade honom. Något dog inom mig. Kan det vara glädjen och lyckan?

Jag vill inte ha tillbaka honom längre. Nej, jag vill ha tillbaka min glädje och lycka.

Jag vill känna hoppet inom mig. Skratta och känna fan vad glad jag är. Jag är så otroligt nedstämd dagarna i enda. 

Det tär fan på mig. Det gör mig slut på energi. Jag är så jävla tom just nu. Fan. 

Det låter som att du är deprimerad.
    Går du fortfarande hos kuratorn?
    Om inte så börja med det igen.
    Du kan behöva hjälp.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-13 22:48:26 följande:
    Jo jag är en bit på väg och hoppas på att den där bra känslan blir längre och längre. För just nu som du skriver känner jag mig bara tom. En tomhetskänsla som tär på mig.

Jag tänker på honom varje dag och saknar honom. Hoppas på att det någon dag ska minska.

Jag måste tyvärr också en dag träffa honom eller kontakta honom angående nycklarna. Jag vet att min kompis kan ställa upp och hjälpa mig med det. Men på något sätt känns det som att det är min uppgift och jag som måste göra det.

Jag är en vuxen människa och måste kunna byta ett par nycklar. Men det kommer jag först göra när jag är stabil med mig själv och känner att jag har kommit över honom.

Mitt lås till dörren idag gick sönder. Så jag lär få ett nytt lås med nya nycklar men tyvärr inte underlåset som var lite synd. Annars hade jag inte behövt ha tillbaka mina nycklar av honom.  Fast Han måste ju ändå ha sina....
    Men skulle du inte be din syster om hjälp med nycklarna?
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-14 21:31:38 följande:
    Jag har inte kommit vidare för fem öre. Jag tror jag ska gå vidare lättare om jag träffar andra. Men oj så fel jag har. Jag har inte kommit över mitt ex så egentligen ingen bra ide att träffa andra. Jag vill nog ha någon som bryr sig om mig, någon ger mig uppmärksamhet, någon som jag kan höra av till i alla lägen. Jag tror jag ska hitta det i en dejtingapp men jag vet inte....
    Jag träffade exet genom badoo. Så vem vet kanske jag finner någon intressant. Men som sagt det känns bara så fel att skriva och träffa killar just nu....

Jag är nog inte redo. Men då undrar jag när kommer man bli redo? Man måste nog som du skriver först och främst komma över sitt ex. För det ska ju ändå kännas bra när man går på en dejt, eller hur?

För mig känns det inte bra, känns lite som jag tvingar mig själv för jag inte vill känna mig ensam, han någon som bryr sig om mig. 

Just ikväll saknar jag honom enormt mycket! Känns som jag vill skriva till honom!
    Jag försökte också träffa andra för att komma över mitt ex.
    Men det slutade inte bra.
    Det slutade bara med att någon blev sårad och att vi blev ovänner.
    Mitt ex fick en gång se mig med en annan och insåg då att han ville ha mig tillbaka.
    Men blev det bättre? Icke!
    Det var inte alls samma sak som när vi var tillsammans första gången.
    Det blev bara sämre.
    Men jag insåg då att jag var tvungen att gå vidare med mitt liv på egen hand och inte träffa någon förrän jag var redo för det.
    Och när man är redo så märker man det.
    Jag blev redo först efter c:a 3 år.
    Och då träffade jag min nuvarande man.
    Och allt klickade direkt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-15 20:25:05 följande:
    Det är ju precis det jag gör just nu. Försöker andra för att komma över mitt ex. Det har bara slutat med tårar, tårar och illamående. Fy fan!!!

Jag vill bara ha en person och det är mitt ex. Jag är så jävla kär i honom än. När ska dessa känslor avta? Jag trodde de hade avtagit något. Men nej.

Jag kommer inte kunna dejta någon kille på ett bra jävla tag känner jag. Det känns som jag måste försöka hitta mig själv först. Och framförallt komma över exet innan jag börjar träffa nya killar,

Men hur lång tid tar det att komma över sitt ex?
    Du behöver kanske närheten? Att slippa känna dig ensam?
    Kanske vill du försöka göra ditt ex svartsjuk så att han vill ta dig tillbaka?
    Jag tror att du gör bäst i att åka hem till en vän eller dina föräldrar och stanna ett tag så du slipper känna dig ensam.
    At träffa nya killar nu,innan du är redo,blir bara fel.

Hur lång tid det tar att komma över sitt ex är högst individuellt.
    Det är ju olika från person till person.
    För mig tog dte som sagt 3 år innan jag var riktigt redo.
    Jag trodde jag var redo tidigare,men det var jag inte.
    Det blev bara fel.
    Så jag råder dig att sluta träffa andra killar.
    För tro mig,det kommer inte att få dig at må bättre.
    Snarare tvärtom.
    Och risken finns att någon av de du träffar kommer att bli sårade också.
    Så ta det lugnt,är mitt råd. Sörj färdigt först.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-16 10:07:58 följande:
    Fast är det inte så det känns när man inte får vara med någon man älskar? Är det inte så det känns när någon man älskar har gjort slut med en?

Man känner sig otroligt tom inombords. Jag känner att jag inte har känslor för något längre. Jag har inte energi till att bry mig om något känns det som. Typ inget gör mig glad längre.

Men det är väl precis så man känner när någon man älskar har gjort slut med en?
    Visst kan det vara så.
    Men man kan också hamna i en depression just för att den man älskar har gjort slut och lämnat en.

Här är lite att läsa:

depression.se/symptom-pa-depression/

stegforhalsa.se/sorgens-fem-faser-overvinner-dem/

depression.se/sorg/
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-17 15:28:50 följande:
    Ja, det är närheten och att få skriva med någon varje dag som jag saknar. För jag hade det där en gång i tiden varje dag. Men plötsligt har man inte det längre. Så nu försöker jag finna en ersättare snabbt som attan. Men självklart kan ingen ersätta killen man fortfarande älskar. Det går ju inte.

Jag trodde jag var redo att träffa andra killar. Mest för min syrra sa att hon gjorde det så tätt inpå efter att hennes kille dumpade henne efter 2 månaders förhållande. Men nej det hjälpte mig inte alls.

Jag har insett en massa saker nu efter 1 månad sedan han dumpade mig:

Han vill inte ha mig men jag vill ha honom. Men jag kan aldrig tvinga honom att vilja ha mig. Det kan jag verkligen inte göra! Självklart kan jag få sakna, gråta, älta och vara ledsen. Det är faktiskt okej att jag får vara det. 

Sen hjälper det inte mig alls att skriva till honom. Det hjälper inte att fråga honom om han tänkt klart på sina känslor. Det hjälper inte att fråga om mina nycklar. Jag är inte i behov av nycklarna ändå just nu.

Jag vet bara hur ledsen och hur jag skulle dras ner till botten om jag skrev ett sms till honom precis just nu. Det vill jag inte. För varje dag för mig känns faktiskt helt OK. Och OK ska det kännas, det ska inte komma till botten!

Ena stunden kan jag sakna honom så hela mitt hjärta pulserar och känns som det ska explodera. Jag försöker hantera det då. Jag försöker andas och tänka att det faktiskt är helt OK att känna så här just nu.

Jag försöker hantera mina känslor. Det är tufft. Det är så jävla tufft att sakna någon man aldrig mer får träffa, röra och älska. Det är så jävla tufft och så jävla orättvist!
    Kanske skulle du då må bra av att åka hem till en vän eller dina föräldrar och stanna där ett tag?
    Då slipper du i alla fall vara ensam.

Ja,vi är alla olika och hanterar sorg på olika sätt.
    Att din syster kunde gå vidare så snabbt är kanske inte så konstigt om de bara hade varit ihop i 2 månader.
    Du har i alla fall varit ihop med ditt ex i nästan 2 år.

Ja,det är så det kan kännas.
    Men du verkar börja kunna tänka mer realistiskt nu.
    Och då tror jag att det kommer att bli lättare för dig att kunna släppa taget och gå vidare med ditt liv.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-17 18:52:15 följande:
    Jag reste hem till mina föräldrar några dagar. Kändes skönt Men ändå tänkte jag på honom varje sekund. Han finns hela tiden i mitt huvud.

Just nu kommer smärtan ständigt i mitt hjärta, det hugger till och jag saknar honom så jävla mycket! Jag tänker: Jag ska smsa honom. Men försöker verkligen låta bli. Försöker tänka det ger mig verkligen inget!

Jag sitter just nu och tänker på saker han sa till mig när han gjorde slut. Bland annat att jag inte ville följa med honom till Australien när han blir 30. Då det har varit hans dröm. 

Men jag fattar inte riktigt hur kan kan stoppa ut det i mitt ansikte dagen då han gör slut med mig? För vi har överhuvudtaget inte ens pratat om framtiden på det sättet. Det tycker jag bara var så dumt gjort av honom. Han har aldrig frågat om jag ens ville följa med!

Jag ska försöka gå ut en sväng. Rensa mina tankar. Blir så jobbigt när min sitter och tänker: varför gjorde han så, varför sa han så, vi hade kunnat jobba på det, tänker han på mig nu, kommer han någonsin höra av sig till mig, kommer det att kunna bli vi en dag osv osv osv....
    Du kanske ska göra det igen? Eller gå ut och hitta på något roligt med dina vänner.

Jag förstår det. Det är jobbigt.
    Men försök låta bli att ringa eller sms:a honom. Du vet ju själv att du bara lär bli ännu mer ledsen då.
    Sen så har han ju hunnit få fundera ett tag.
    Varför han nu behövde göra det.
    Älskar man någon så vet man det. Det är inget man behöver fundera på.
    Redan där så känns det som att det inte skulle bli bra om ni blev ett par igen.
    Kanske blev han besviken när han fått veta att du inte ville följa med honom till Australien.
    Jag vet inte om han hade tänkt flytta dit eller bara åka på en resa?
    Men det är ju hur som helst något man pratar om innan.

Ja,gå ut en sväng.
    Ut i skogen och skrik och gråt eller vad som helst.
    Du kan nog behöva det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-17 21:49:27 följande:
    Jag har umgåtts med vänner och familj hela helgen. Det var när jag kom hem och var ensam i min lägenhet som ångest kom. Massa gråtattacker, jag kastade saker som påminde om honom, röjde upp saker i min lägenhet!

Jag kommer inte smsa eller ringa honom. Jag vill att han ska kontakta mig men jag vill inte han ska kontakta mig om han inte vill säga det jag vill höra.

Ja han har funderat ett tag nu, i snart 4 veckor. Jag har ingen aning om han funderar fortfarande eller om han helt enkelt har gått vidare. Vad tror du? Om det är det sistnämnda tycker jag det är dålig stil att han inte hör av sig till mig.

Jag ville/vill följa med till Australien. Tanken han har haft är att åka dit och typ bosätta sig där. Han har nämnt det ett flertal gånger för mig. Jag har sagt vad coolt, häftig grej. Men jag har aldrig sagt att jag inte vill eller att jag vill följa med.

Så att han tryckte upp i mitt ansikte att jag INTE vill följa med till Australien tycker jag bara var oschysst av honom. Verkligen taskigt att ens säga en sån sak när vi aldrig någonsin har pratat om framtiden tillsammans. När han inte ens har frågat om jag vill följa med. Speciellt taskigt att säga en sån sak när han precis gör slut med mig, som om han inte visste vad han skulle säga när han såg mig så ledsen...

Jag tog en tur ut i skogen. Gick ute i en timme. Kändes OK...
    Det är bra att du gör något och umgås med folk. Det behöver du.
    Det är jätteviktigt att ha stöd omkring sig.

Det är svårt att svara på om han kommer att höra av sig eller inte.
    Men känslan man får är att han inte vågar säga rakt ut att han vill att det ska vara slut och därför hittar på diverse anledningar för att slippa säga det rakt ut.
    Jag vill inte låta hård.
    Men jag står fast vid att är man kär i/älskar någon så vet man det.
    Då ska man inte behöva fundera på det.

Det här med Australien. Märkligt att han lägger ord i munnen på dig.
    Som ovanstående skrev så kan det ju ha varit en sak han tog till som orsak till att det inte skulle funka mellan er.

Bra! Fortsätt med att ta promenader. Det kan kännas uppfriskande.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-18 08:57:13 följande:
    Jag försöker tänka att det är slut mellan oss. Det har ändå gått 4 veckor sedan vi träffades sist och 3 veckor sedan jag skrev att jag ville ringa honom och prata, men jag ringde aldrig.

Men än idag vaknar jag upp med en enorm klump i magen och hjärtat slå forttare än vanligt. Jag vaknar upp med en otrolig ångest och tänker: Jag måste fråga honom om han har tänkt klart.

Borde jag inte sluta tänka i de banorna? Att det verkligen är slut. Jag tror jag har hoppet i mig än. Att han fortfarande tänker på sina känslor.

Vad ska jag göra?
    Jag tycker du ska försöka släppa dina förhoppningar.
    Även om det är svårt.
    Om han hade haft samma känslor för dig som du har för honom så hade han inte ens behövt fundera på det.
    Om han är intresserad så hör han av sig,
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....