• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-06-26 19:32:25 följande:
    Kollade nu vad han svarade ang nycklarna. Han skrev att han inte har några problem att ses för att byta nycklarna. Jag visste inte vad jag skulle svara så skrev bara: OK!

Det gör så ont i hela min kropp just nu.Jag tänker att han bara kan svara så kort tillbaka. Han frågar inte ens hur jag mår. Han känns så iskall mot mig. Mår så dåligt....

Är jag inte värd mer? Kan man inte ens fråga hur jag mår? Könner mig så liten och värdelös. TÄnkt att en människa kan få en att må så här jävla dåligt. Jag vill spy, svimma, skrika, sparka, skrika, säga till honom vad är det för jävla beteende!!!!
    Han har säkert kommit längre i sin bearbetning än vad du har.
    Han har ju funderat över detta ett längre tag än vad du har.
    Så han är säkert redan färdig.
    Det låter kanske hårt,men det är känslan man får.

Det är klart du är värd mer. Så när du har fått dina nycklar och gett honom hans så kan du avsluta det där och påbörja ett nytt kapitel i ditt liv.
    Då kan du försöka släppa och gå vidare.
    Nu vet du var han står.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-26 19:46:06 följande:

Jag har här verkligen gått runt i 5 veckor och trott att han har funderat. Att han verkligen har funderat på sina känslor för mig som han sa tt han skulle göra. Men han ljög!! Han har fan inte funderat. Han är väl bara så jävla lättad att slippa mig. Han sa enbart det där för att skydda sig själv!!!

Jag blir så jävla ledsen och besviken. Jag har lust att säga det till honom, att det var ett dumt beteende mot mig, det var oshysst gjort att säga så och sedan inte höra av sig. Det var inte alls schysst mot mig!!!

Nu förstår du kanske varför jag skrev att jag inte tyckte att du skulle höra av dig till honom.
    Du skulle bara må sämre av det.
    Men nu när du vet var du har honom så kan du kanske släppa taget och gå vidare.
    Säg vad du tycker till honom ,när ni ses och lämnar era nycklar, om du tror att det får dig att må bättre,
    Kanske känns det lite lättare sen.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-27 07:40:05 följande:

Det sista man vill är att ge ett ex förhoppningar, så ibland är det helt enkelt enklast att vara kortfattad och neutral och inte bjuda in till fortsatt konversation.

Jag håller med dig om det.
    Därför tycker jag att TS ex har gjort fel som har lämnat TS med förhoppningar och ovisshet.
    Antingen så vill man att det ska vara slut eller så vill man inte det utan fortsätter tillsammans.
    Man vet om man har sådana känslor för en person eller inte.
    Det är inget man ska behöva fundera på.
    Men TS ex valde den fega utvägen med att mer eller mindre ta en paus.
    Och det är inte juste.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Annorlunda) skrev 2018-06-27 20:04:45 följande:

Jag kan bara tala ur egen erfarenhet.

Den där allra första seriösa kärleken, förhållande nummer 3 i ordning har jag aldrig kommit över ens idag. Ändå är det 15 år sen det bröts. Jag känner fortfarande mig som en del av själen saknas, en bit av hjärtat är föralltid lite grått och trasigt i kanten.

MEN det är skillnad med känslor och känslor.

Vi ses och pratas fortfarande som vänner. Men efter flera år av uppehåll av tystnad.

Jag har idag man, barn, hus ja hela svenssonlivet idag och även när jag ser Han så är det inte längre samma känslor, det är ingen kärlek där mer än vänskap.

Det är lite dubbelmoral som du hör men känslor är knepiga att förklara.

Ändå så hoppar hjärtat till ett slag extra när vi ses. Men de är av en annorlunda lycka, inte samma lycka som när jag ser min bästa väninna. Mer lycka att själen är hel för en stund och hjärtat är rött igen. Jag gläds över hans förhållande, hans liv, hans framgångar. Så som han med mina.

Det är en acceptans mellan oss att de kommer alltid finnas men aldrig bli vi och så vill vi båda också ha det.

Jag älskar min man mer än nått annat och skulle dö för honom. Han är halva mig, halva mitt hjärta och halva min själ. När vi dansar så är det som en väloljad motor, allt flyter perfekt. Och på nåt sätt var det menat att det där för 15 år sen skulle hända för att jag skulle hitta min äkta tvillingsjäl.

Hjärtat är stort, känslorna är större. Det räcker och ska ibland räcka till flera. Även när de gör som mest ont just då. När livet är ett svart hål med slemmiga väggar man tror sig omöjligt kunna komma upp över. När bara att andas gör ont och tänka är ännu värre. Man vill hålla om sig med armarna för de känns som annars går man sönder i tusen bitar.

Det blir bättre, snart slänger nån ner ett rep, eller så hittar du dig en väg att klättra upp för. Smärtan blir mer dov, som ett mummel. De kommer kanske alltid finnas där, eller så försvinner de helt. Men du kommer klara det, hur smärtsamt de än är just nu så är du starkare än du tror.

Precis det här kan jag skriva under på när dte gäller mitt ex.
    Med den skillnaden att han fortfarande inte pratar med mig eller kan se mig i ögonen trots att det gått c:a 20 år.
    Jag har inga problem med att prata med honom,medans han kan slänga ur sig ett kort hej. Men inget mer.
    Jag är idag lyckligt gift med min tvillingsjäl och har barn med honom.
    Mitt ex är,så vitt jag vet,också gift.
    Jag är glad för hans skull,trots att han är gift med den han var otrogen mot mig med.
    Jag hade gärna haft honom kvar som en vän.
    Men jag får helt enkelt acceptera att han verkar ha det svårare än mig på den fronten.
    Jag tycker bara det är svårt att veta vad man ska säga,hur man ska bete sig osv när man råkar på honom ute på stan eller så,när han inte verkar vilja prata med mig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-27 21:58:59 följande:
    Jag dra på mig mina snyggaste kläder dra iväg och byta nycklarna. Komma dit med ett självförtroende och en självsäkerhet han aldrig sett mig ha förut. Såga till honom ha ett bra liv! Ta mina nycklar och sen vända mig om och aldrig se mer tillbaka.
    Det tycker jag absolut att du ska göra. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-28 22:40:40 följande:
    Ja jag vill ha en reaktion från honom och han ska tänka vad han har missat. Men jag vill inte ha honom tillbaka. 

Jag vill att han ska se mig som en stark person, jag vill visa mig stark inför honom och jag vill påpeka att han hade kunnat fråga hur jag mådde någon gång under de där 5 veckorna som jag gick och väntade, med tanke på de två åren vi har haft tillsammans. 

Notera att jag enbart vill påpeka, typ säga till honom lite att han har betett sig på ett taskigt sätt och jag tycker inte att en person gör så, inte i mina ögon i alla fall.

Spelar ingen roll om han har tappat känslor eller inte bryr sig. Det handlar om medmänsklighet, visa att man har något vett i kroppen som han verkar sakna. Med tanke på att han sa till mig att han skulle fundera på sina känslor och hade tänkt på mig varje dag och sedan helt jävla tyst.

Så ja, jag vill påpeka det för honom att han har betett sig på fel sätt(detta är vad jag tycker och ni andra kan tycka att jag överdriver men jag tycker inte det för det är enbart JAG som vet vad för relation vi har haft och JAG vet hur han är som person).

Sen att jag vill visa mig stark, ja det är väl för att jag vill visa vad han går miste om och att jag faktiskt är en jävla stark person som klarar mig på helt egen hand utan honom! 

Jag ska resa till Dublin i slutet av sommaren för att hjälpa till på ett dogpound och det vill jag säga till han!!!
    Hur har det gått? Har ni träffats och nytt nycklar och pratade ni något då?

Bra att du ska resa bort i sommar. Då får du kanske annat att tänka på ett tag.
    Ska du resa ensam eller med en vän?
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2018-06-29 12:04:15 följande:
    Hur har det gått? Har ni träffats och nytt nycklar och pratade ni något då?

Bra att du ska resa bort i sommar. Då får du kanske annat att tänka på ett tag.
    Ska du resa ensam eller med en vän?
    Nytt = Bytt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-29 21:47:31 följande:
    Vi har inte träffats och bytt några nycklar. Jag vet att jag måste ta tag i det. Blir ju inte bättre om jag skjuter på det som jag gjorde. Blir ju bara värre. Lika bra att få det gjort som ni andra säger. Jag kommer aldrig bli "redo".

Så ska skriva till honom att vi ska mötas någon dag nästa vecka efter jobbet. Sen byta nycklarna, jag säger mitt, vill få ut vissa saker mothonom och jag tror det kommer kännas bättre och lite som en lättnad när jag fått säga mitt, i alla fall vad jag hoppas.

Jag sak resa ensam till ett Rescuecare för hundar. Hemlösa hundar i Dublin som ingen vill ha. Dom ska jag åka och ta hand om i en hel vecka. Detta är en resa jag kommer göra själva. Jag kommer bo hos en familj.
    Ja,det är nog bättre att bara få det gjort,så kan du gå vidare sen.

Ok. Men då får du ju lite annat att tänka på då.
    Och hundar brukar ju vara en bra tröst. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-29 21:51:29 följande:

Jag har mått dåligt hela veckan. Typ gråtit varje dag. Men idag vet jag inte vad som hände. Jag fick en panikattack. Jag bröt verkligen ihop. Mådde så jävla dåligt. Jag har inte fått en panikattack på mer än en vecka i alla fall. SÅ detta var extremt tufft....

Nu känns det lite bättre. Men oj vad det värker i mitt hjärta. Och jävlar vad nedstämd jag känner mig. Jag vet inte om jag har gått in i någon form av depression eller om det är att jag bara är allmänt nedstämd.

Jag känner ingen glädje för något. Jag vet inte vad jag vill med mitt liv. Jag tycker inte om mitt jobb. Jag jämför mig med alla mina nära och kära. Se mig själv som sämst och ful. 

Jag är i en otrolig svacka just nu. Jag är på botten och det känns som jag aldrig kommer kunna resa mig upp...

Snälla någon hjälp mig hur man ska göra för att känna sig något bättre... :( :( :(

Det kan vara så att du är deprimerad. Det kan du prata med din kurator om.
    Men det kan också vara så det blir ibland när man går igenom en sorg,som ett uppbrott faktiskt är.
    Det är nog dags att du börjar fokusera på dig själv och ditt mående och inte låta honom ta makten över ditt liv.
    När du känner att du kan göra det så kommer det att kännas lättare för dig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-30 15:14:44 följande:
    Ja jag älskar hundar och har alltid gjort det! Har varit dagmatte och volontär förut. Men detta är något nytt! Jag har aldrig rest ensam och aldrig bott hos några jag aldrig träffat. Så det kommer bli en upplevelse!

Men jag känner att jag verkligen vill komma bort och förhoppningsvis hjälper denna resa mig till att bli starkare och tänka på honom mindre.

Jag vill bara vakna upp en dag och känna mig lätt och fri. Känna att han inte finns i mina tankar och suger åt all min energi. För detta börjar bli tröttsamt. Han ska inte ta makten över mitt liv, jag måste få en kontroll på mina tankar och känslor. 

Men hur får man det och hur gör man? Hur slutar man tänka på en person mindre som man en gång i tiden har älskat och fortfarande älskar?
    Jag förstår det. Jag älskar själv hundar och skulle också vilja åka på en sådan resa. Men har aldrig kommit mig för.
    Och nu börjar jag nog bli för gammal.  ;)
    Men det är väl också ett tecken på att du faktiskt börjar komma vidare. Att du vill komma bort ett tag.

Det kommer att ta ett tag. Men tids nog så bleknar sorgen och då kommer du okså att tänka på honom mindre.
    Att åka på den här resan är ett bra steg på vägen,tror jag.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....