• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-05-29 12:09:58 följande:

Ja,nyckeln ska du ju ha tillbaka hur som helst. Och han sin.Ja,du lever på förhoppningar.

Och just därför ska du låta bli att ringa honom.

Du kommer bara att bli ännu mer sårad om han säger något liknande igen eller att han inte har funderat klart.

Och om du ringer honom i tid och otid så finns risken att han blir irriterad på dig till slut och det gör ju bara saken värre.

Så jag ska sitta å leva i förhoppningar?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 14:12:20 följande:

Nej,det ska du inte. Men jag tror att dte blir lättare för dig att släppa taget om förhoppningarna om du slutar att kontakta honom.

Genom att kontakta honom så spär du bara på dina förhoppningar och det blir svårare för dig att kunna gå vidare.

Kärleken brukar dö öm den inte får näring,så att säga.

Okej! Jag kämpar verkligen dag för dag. Det är tufft men jag har som mål att må bra igen och slippa känna så här. Jag försöker tänka bort honom men det är tufft.

Funderar om ett rebound skulle hjölpa mig att känna mig lättare...men vet inte...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 15:06:25 följande:

Jag vet att det är tufft. Men man kan inte göra mer än att försöka sysselsätta sig med saker så man får tänka på annat.

Och kanske gå till en kurator eller om man har en vän så man kan få prata av sig.

Ska du ha ett rebound så är det ju väldigt viktigt att du är ärlig om var du står.

Jag tycker du ska ta det lugnt och fokusera på att komma vidare först.

Annars är risken att en ny relation spricker.

Här är lite att läsa:

www.edarling.se/guide/forhallande/rebound

Jag sysselsätter mig men det går då bara för stunden som det är okej. Resten av timmarna på dygnet mår jag som en påse skit. Får panik...
  • Steffqw

Jag vet att det är tufft. Men man kan inte göra mer än att försöka sysselsätta sig med saker så man får tänka på annat.

Och kanske gå till en kurator eller om man har en vän så man kan få prata av sig.

Ska du ha ett rebound så är det ju väldigt viktigt att du är ärlig om var du står.

Här är lite att läsa:

Jag sysselsätter mig men det går då bara för stunden som det är okej. Resten av timmarna på dygnet mår jag som en påse skit. Får panik...
  • Steffqw

Här är lite att läsa:

• Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 17:57:55 följande:

Jag vet. Men just därför kanske du ska vara hos någon vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam.

Då kanske du kan koppla bort tankarna under längre stunder.

Ja jag märker verkligen skillnad när jag är själv och är med någon.

Tror ni han någonsin kommer höra av sig till mig???
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 17:57:55 följande:

Jag vet. Men just därför kanske du ska vara hos någon vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam.

Då kanske du kan koppla bort tankarna under längre stunder.

Tror ni han någonsin kommer höra av sig...??
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-30 10:02:26 följande:

Om du låter bli att kontakta honom så är kanske chansen lite större att han hör av sig.

Framförallt om han märker att du har gått vidare och inte längre bryr dig om honom.

Ja varje dag är en kamp mot att inte försöka höra av mig. Tycker det bara känns så jobbigt och konstigt att personen som varje dag har brytt sig om en och frågat hur man mår plötsligt inte gör det längre.

Jag vill ha tillbaka mina nycklar men jag vet att jag inte pallar att fråga om dom varken nu eller senare. Det kommer bara inte gå. Jag har ju börjat bearbeta att det är slut...

Gör så ont i hela kroppen...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-30 10:32:40 följande:

Han har förmodligen bearbetat sina känslor ett tag innan han gjorde slut med dig.

Så hans känslor försvann nog inte bara över en natt.

Jag förstår att det är svårt. Men om du fortsätter att kontakta honom så lär det bara bli värre.

När dte gäller nycklarna.

Kanske känner du någon av hans vänner eller hans familj?

Kanske kan du ge hans nyckel till den personen och att han ger din nyckel till den personen?

I så fall slipper ni träffas eller ha kontakt.

Om han nu har bearbeta känslorna ett tag har han verkligen hållt det inom sig! Han har inte visat några tecken alls på att han skulle ha mindre känslor för mig. Det är så sjukt. Som en jävla käftsmäll!

Det gör så jävla ont inombords....

Han kommer nog aldrig höra av sig till mig mer. Han har visat en sida som jag inte blev kär i...han är någon annan. Någon jag aldrig skulle kunna bli kär i men ändå ät jag så jävla olyckligt kär just nu!!!
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-30 13:00:42 följande:

Men så fungerar det ofta. Personen som bearbetar detta brukar ofta göra allt för att hitta tillbaka till sina känslor, man är osäker, vet inte om det är en svacka, gör sådant som kan väcka känslorna igen. Även om han hade sagt något, så hade det varit lika mycket käftsmäll för dig.

Men utifrån det jag läst.

Han har betett sig så bra man kan förvänta sig att någon gör i hans situation. Hade han hört av sig, då hade du fått falska förhoppningar och då hade det varit än värre.

Hade jag varit hans kompis, då hade jag föreslagit honom att bryta kontakten helt eller minimera den så mycket det går.

Hade jag varit din kompis, så hade jag sagt exakt samma sak och självklart stöttat dig.

Fast har han verkligen bettet sig bra? När han först dumpar mig, säger att det inte är någon ide då han själv har erfarenhet av hur dåligt man mår av att försöka. Sedan några dagar senare säger han att han inte vet alls med sina känslor, ber om space och voll fundera.

Är det ett bra beteende? Nej inte i mina ögon!
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....