• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Thereisthat skrev 2018-06-03 21:11:27 följande:
    Du måste gå terapi! Får du panikångest så måste du gå terapi för att hantera det! Säg till kuratorn att du har utvecklat panikångest och att du måste ha hjälp med det. Var väldigt påstridig för panikångest måste man hantera i ett tidigt skede så att du inte utvecklar något annat som är mycket svårare att hantera.
    Okej jag ska....har nog gått med panikångest från den dagen han dumpade mig...utan att jag själv vetat om det. Förren idag när jag beskrev det för syrran.
  • Steffqw

En kompis sa till mig att jag skulle skriva till honom ett mess att han har gjort så jag mår så jävla dåligt.

Inte för att få något svar från honom eller få honom att bry sig. Mer att jag ska få ut min ilska och agg på något sätt....men jag vet inte...

Jag vill ju att han ska veta hur jävla dåligt jag mår så han får dåligt samvete. Men jag vill inte att han ska kontakta mig. Jag vill bara att han ska veta att jag mår skit tack vare honom...

• Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 21:46:41 följande:
    Jag håller med i sak att TS inte borde höra av sig. Men däremot så har TS ex betett sig svinigt och det har ingenting med att han tappade känslorna att göra utan det har att göra med att han faktiskt fortsatte att höra av sig till henne trots att han vet att hon fortfarande har känslor för honom. Det har TS all rätt att vara förbannad över!
    Exakt! Jag har allt rätt att vara rasande arg på honom! Han visste inte hur jag skulle reagera när han tog upp att HAN inte hade könslor för mig längre, han visste verkligen inte det. Och jag visste verkligen inte att han skulle säga så till mig.

Men däremot visste han det efter, på mitt sätt hur jag reagerade, hur jag sa att jag älskade honom. Han sa själv att han varit i min situation och det bästa är att bryta helt.

ÄNDÅ hör av han sig till mig när han vet mycket väl hur starka mina känslor är och säger att HAN måste fundera. Det är inte ett dugg rättvist av honom tycker jag, när han själv vet hur dåligt man mår av detta och han kommer och ger mig falska förhoppningar.

Så jag tycker jag har all rätt att hata honom och vara så jävla arg på honom! Han kunde lika bra ha brytit helt från mig. Sagt nej nej nej. Men istället sa han att han måste meditera och få space pch få fundera på SINA känslor.

Men han funderade aldrig på mina känslor?! Och nej jag kommer inte höra av mig till honom för jag vet bara att det kommer dra mig ännu längre ner. Men jag har fortfarande rätt att vara arg på honom!
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-03 22:02:15 följande:
    Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
    Jag vet inte vad jag egentligen hat gått med på. Han sa att ville ha tid och fundera på sina känslor. Om det är en paus, ja ingen aning.

För mig är det ett slut. Det är så slut mellan oss.
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-03 22:19:53 följande:
    Bra, då kan du börja gå vidare nu!

Då behöver du inte undra mer.

När du ändå är förbannad och tycker han betett sig sonen idiot, ring honom och säg att ni får lösa det där med nycklar och grejer nu, dra inte ut på det, det blir bara värre och tar längre tid att läka om du måste börja rota i såret en gång till om du väntar med nycklarna.
    Jag vill inte kontakta honom alls. Jag vill inte ha med honom att göra. Jag mår botten och jag skulle bara må värre om jag kontaktat honom nu ang nycklar eller säga att han har fått mig att må skit.

Jag kommer vänta tills jag är stabil och redo. Tills jag känner: fan nu har jag gått vidare och glömt den här killen! DÅ kommer jag höra av mig ang nycklarna. För de ska jag fan ha! Han ska inte sitta med mina nycklar till mitt hem!

Men som sagt det kommer få dröja, för jag bearbetar just nu att försöka kommer över honom och som alla andra skriver här, det bästa att komma över honom är att inte kontakta honom alls!

Vilket jag ska försöka att inte göra och verkligen kämpa att stå emot!!!!
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 22:31:28 följande:
    Ja men då får han söka hjälp för det och inte lasta över sina problem på TS!
    Precis. Om han nu har svårt med sig själv och sina känslor ska han inte säga saker till mig. Han har bearbetat i det tysta i en månad då kunde ha lika gärna ha fortsatt med det efter dumpningen. Istället för att komma tbx och säga att han vill fundera på sina små känslor efter en vecka.

Det är bara taskigt. Och om han nu sa så för att se att jag mår bättre för att han ska få bättre samvete, för jag var rasande arg och ledsen vid första mötet när han dumpade mig. Så möjligen att han ville ses igen för att få ett mer lugnare avslut(vad jag tror iaf).

Men det är då bara taskigt att säga så och ge mig falska förhoppningar för att han ska må bättre..
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 22:44:16 följande:
    Bra TS! Du resonerar helt rätt! Det är faktiskt väldigt bra i din situation måste jag säga! :)
    Jo för stunden. Men mina känslor är helt kaos. Ena stunden tänker jag han är ett as! Jag ska aldrig mer kontakta honom. Medan nästa stund tänker jag att jag bara måste skicka iväg ett sms. Få svar på om han har funderat klart(sitter väl och har förhoppningar än i mitt lilla huvud)...

Så det är så jävla kaos i mitt huvud. Det är ett under för mig att jag ens kan sitta och resonera så här. 

Hur ska man få kontroll på sina känslor vid en dumpning? 
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 23:13:05 följande:
    Tids nog kommer du få kontroll på dina känslor. Du reagerar helt normalt för man blir av naturen en känslomässig berg- och dalbana när man blivit lämnad.

Nej jag tror du gör bäst i att bara strunta i honom. Kontaktar han dig så ignorera! Du måste ta dig vidare på egen hand och han kan aldrig vara en del i ditt liv efter det här. Jag vet att det är enormt frestande att svara på hans mess men gör bara inte det! För ditt eget bästa.
    Jag tror inte att han kommer kontakta mig. Jag tror han har gått vidare. Och det är de som gör mest ont! För jag är ju fortfarande kär i honom. Jag kan ju inte bara stänga av mina känslor för honom....Jag är olyckligt kär.

Det är jobbigt när man tkter vad han gör, vem han är med osv osv. Även vad han har gjort med mina prylar som jag hade hos honom som tandborste, toffsar, kläder å tofflor? Om han bara han lagt de åt sidan. Och om han tänker på mig?

Ja som sagt jag är fortfarande galet kär i den här killen....fan!!!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:17:02 följande:
    Fast han ger ju TS dubbla signaler genom att säga att han behöver fundera över sina känslor ett tag.
    Och det är inte ok.
    Vill han verkligen att det ska vara slut så är det bättre att säga det rakt av istället för att låta TS leva i ovisshet.
    Att försöka slingra sig ur ett förhållande med en paus känns inte så lite fegt.
    Ja! Han har verklige gett mig dubbla signaler! Det tycker jag är fegt och taskigt gjort av honom. Sen att bara sluta bry sig och lätt gå vidare.

Som sagt han kunde bara ha låtit mig vara när jag mådde som värst när han dumpade mig första igången istället för att snurra till det ännu mer i mitt huvud och med mina känslor.

Det är bara fegt och taskigt av honom! Han är ett as!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:11:29 följande:
    Du kanske ska ringa och försöka få en tid där lite tidigare,om det går?
    Du behöver ju hjälp.

Det är din första stora kärlek. Och det brukar kännas svårast när man blir lämnad första gången.
    Kanske har du även gjort dig beroende av honom?
    Det kan göra det svårare att släppa taget om honom också.
    Ja han är min första kärlek och mitt första förhållande. Lika med mitt första breakup. Så jag vet inte alls hur man ska hantera det och vad som händer i kroppen. Känns typ som någon har dött. Och ja jag var beroende av honom pch jag älskar honom än.

Så sjukt att man inte ens får vara med den man älskar. När kommer jag sluta älska honom?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....