• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (99) skrev 2018-06-05 16:31:59 följande:
    Ja! Skriv exakt så, tydligt och bra och inget som kan missförstås.

Reagerar han med plötslig separationsångest, så ta ställning till det då.

Som sagt, tror det är viktigt att DU vet vad DU vill och inte låter honom styra ditt mående.

Ta kommando över ditt liv och låt ingen dribbla med dig.
    Det är ju inte så att jag har gått runt och väntat på honom. Jag har verkligen försökt gå vidare. Jag har aktiverat mig med att springa, promenera, umgås med när och kära, klättra, börjat med kickboxning, jag har till och med skaffat tinder och skrivit med massa killar. 

Idag gick jag till och med och träffade en kille. Vi klättrade. Men det gjorde så ont. Jag tänkte bara på honom hela tiden! Fan vad jag älskar honom. Jag har inte kommit över honom för fem öre!

Vad fan ska jag ta mig till?! Jag sitter här och stor bölar, skriker faaaan, helvet, helvete vad jag saknar dig. Varför ska vara livet vara jävla orättvist? Jag saknar och älskar honom så.Vill bara säga det till honom.

Men jag ska försöka dra iväg det där messet. Försöka vara så neutral som möjligt. Jag måste försöka gå vidare hur svprt det än är....helvete...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-05 17:51:04 följande:
    Jag tycker det räcker med ett sms.
    Men skriv bara att du vill ha tillbaka dina nycklar och att han ska få sina.
    Ingenting om hur dåligt han har fått dig att må.
    Att du vill ha dina nycklar tillbaka borde räcka för att få honom att förstå att du vill ha ett slut på det här.
    Ja, han borde fatta om jag vill ha min nycklar att jag vill ha ett slut och inte längre väntar på honom....helvete vad kärleken ska vara svår....mår så dåligt just nu...
  • Steffqw
    Det är ju inte så att jag har gått runt och väntat på honom. Jag har verkligen försökt gå vidare. Jag har aktiverat mig med att springa, promenera, umgås med när och kära, klättra, börjat med kickboxning, jag har till och med skaffat tinder och skrivit med massa killar. 

Idag gick jag till och med och träffade en kille. Vi klättrade. Men det gjorde så ont. Jag tänkte bara på honom hela tiden! Fan vad jag älskar honom. Jag har inte kommit över honom för fem öre!

Vad fan ska jag ta mig till?! Jag sitter här och stor bölar, skriker faaaan, helvet, helvete vad jag saknar dig. Varför ska vara livet vara jävla orättvist? Jag saknar och älskar honom så.Vill bara säga det till honom.

Men jag ska försöka dra iväg det där messet. Försöka vara så neutral som möjligt. Jag måste försöka gå vidare hur svprt det än är....helvete...
  • Steffqw

Jag känner nu idag att om han skulle skriva tbx bara: Okej i mitt mess skulle jag skriva till honom eller försöka ringa! Jag skulle inte kunna låta bli!

Idag är jag inte så stark...så kanske kan vönta att skicka messet..

• Steffqw
    Anonym (L) skrev 2018-06-06 15:52:12 följande:

Har han flyttat upp till umeå?

Va?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-06 12:50:06 följande:

Förhoppningsvis.

Men det bästa är om du kan skicka någon annan att byta nycklar så du slipper träffa honom.Det har bara gått en månad. Det är fortfarande ett färskt,infekterat sår.

Du ska nog vänta med att träffa andra killar.

Risken finns att du kanske sårar någon som blir intresserad av dig.

Du bör i alla fall vara helt ärlig om var du står. Att du nyss blivit lämnad och fortfarande är ledsen.

Umgås hellre med dina vänner och din familj ett tag.Det är nog bättre att skicka messet när du känner dig stark nog att låta bli att svara tillbaka.

Annars är risken stor att du kommer fortsätta älta.

JA...gör så ont i hjärtat just nu. Saknar han så mycket!!

Pallar inte messa han just nu. Skulle bara försöka få han att ändra sig..
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-06 19:56:08 följande:
    Då ska du inte göra det heller,tycker jag.
    Nej ska inte göra det. Har faktiskt tänkt på honom mindre idag. Har insett att jag har två alternativ. 

1. Försöka glömma honom och inte skicka messet.
    2. Skicka messet ang mina nycklar, därmed visa att jag har gjort ett avslut från min sida.

Nr 2 är nog det alternativet som står högst just nu. Dels att jag vill ha mina jävla nycklar. Sen att jag tror nog jag måste få ett slags avslut från min sida. Så jag någon gång kan sluta älta och försöka gå vidare.

För som det ser ut som just nu ältar jag hela tiden och vill gå vidare. Men tror på något sätt jag håller mig kvar i ältandet och hoppet då han sagt det där om sina känslor och måste få fundera....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-07 09:28:12 följande:
    Om du tänker skicka ett mess om nycklarna så be då någon annan att möta honom för att ge tillbaka hans nycklar och få tillbaka dina.
    Gör det inte själv.
    Sen försöker du bara släppa taget om allt även om det är svårt.
    Har han inte hört av sig så ska du nog inte ha några förhoppningar.
    Är man verkligen kär i någon så vet man det.
    Då ska man inte ens behöva fundera.
    Men jag vill så gärna träffa honom. Jag vill inte förlora honom som en kompis. Kanske kan vi vara kompisar när jag kommit över honom?

Annars tänkte jag skicka mess att vi ska posta nycklarna. Är inte det bättre?

Jag tycker det är så taskigt av honom att han inte ens har frågat hur jag mår. När han vet mycket väl att jag tog detta så hårt. Varför frågar han inte?

Jag sitter och säger att jag ska skicka ett sms, höra av mig till honom. Jag ältar och jag kommer älta om att jag ska höra av mig tills jag gör det! Jag tror att jag helt enkelt måste prata med honom en sista gång. 
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-07 10:09:03 följande:
    Om du ska klara av att vara bara kompis med honom så tror jag det är bäst att vänta tills du har kommit över honom.
    Annars kommer du bara att fortsätta ha förhoppningar om att det kommer att bli ni igen.
    Och att bara vara vän med någon man har starka känslor för kan vara svårt.

Han bad m att få ett space.
    Och han vet att du fortfarande har känslor kvar för honom.
    Om han då skulle höra av sig till dig för att fråga hur du mår så skulle du förmodligen få förhoppningar igen.
    Och det är kanske det han inte vill.

Visst kan du posta nycklarna. Men risken finns ju då att de kommer bort på posten.
    Då är det kanske bättre att skicka någon annan för att lämna och få nycklarna.

Om du ska prata med honom en sista gång så vänta åtminstone tills du känner dig mer stabil och har kommit en bit på vägen i att gå vidare.
    Annars kommer du bara att älta ännu mer.
    Ja men då måste jag förr eller senare höra av mig till honom ang nycklarna. Att en kompis ska möta upp honom för att få mina och han får sina. 

På något sätt känns det som att jag vill träffa honom och överlämna nycklarna. Jag vill dra på mig skit snygga kläder, göra mitt hår skit snyggt så han ser vad han har missat.
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-06-07 10:11:52 följande:
    Nej det är här du tänker fel. Gör man slut så distanserar man sig ifrån sin tidigare partner för att inte ge några förhoppningar, speciellt om personen man avslutat med reagerar så starkt och har svårt att släppa som du har.

1. Skriv att du inte tänker vänta på honom längre, du har insett att det är över och kommer gå vidare.

2. Be en kompis möta honom angående dina tillhörigheter, inte posta eller annat krabb, såvida ni inte bor alltför långt ifrån varandra.

3. Total radiotystnad, inget "jag måste bara höra av mig lite" " jag har inte fått ett avslut" eller något annat självbedrägeri du ägnar dig åt.

Du saknar honom och vill träffa honom, det är den enda anledningen till att du vill träffa honom och intalar dig själv att du måste prata en sista gång för att få ett avslut. Om 6 månader eller något när den värsta smärtan lagt sig kanske ni kan ta en kaffe och prata ut om du fortfarande har ett behov av förtydligande ifrån hans sida. Men nu måste du bara släppa taget HELT OCH HÅLLET. Ska du må bra så finns det inget mellanting. Hur skulle du må om det visar sig att han träffat en ny nu? Du kommer må sämre förmodligen, men ingenting du säger kommer göra någon skillnad.
    Så jag ska skriva ett mess att jag inte tänker vänta på honom längre? Samtidigt i det messet skriva om nycklarna?

Jag säger väl att jag vill ha ett avslut från min sida för att jag ska kunna gå vidare. Men jag vet inte längre vad jag egentligen snacka om. Jag letar bara orsaker för att kontakta honom och få prata med honom....
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....