• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-06-04 09:31:08 följande:
    Ibland så tar man kanske varandra för givet efter ett tag och väntar på att den andra ska ta initiativ till att t ex träffas mer.
    Sådant kan hända när man har varit ihop ett tag och det är något man kan behöva jobba på.

Nej,det är kanske inte enbart hans fel. Känslor kan,som sagt,ta slut.
    Men det är inte enbart TS fel heller.
    Det är ju inte så lätt för henne att hantera det här heller när han ger henne dubbla signaler.
    Och det har TS all rätt att skuldbelägga honom för.
    Så det är nog inte bara TS som borde sluta höra av sig. Det gäller även honom.
    Han hör inte av sig till mig och jag hör inte av mig till honom. Det är slut mellan oss. Men jag sitter ändå och tror något när han sa att han behöver fundera. Det är något jag inte riktigt kan hantera. Om han aldrig sagt någoy att jag nog inte funderat alls. Men det är precis vad jag gör nu, vöntar och tror något.

Så vet inte riktigt hur jag ska hantera det? Jag kan liksom inte gå vidare pga av att han sa så till mig...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:42:37 följande:

Jag tycker du ska boka en tidigare tid hos kuratorn.

Du behöver hjälp att hantera det här.

Och jag tycker inte att ni ska ha någon kontakt med varandra alls.

Du ska nog inte ha några förhoppningar.

Är man kär i någon så vet man det. Då velar man inte fram och tillbaka.

Jag får panik oå jobbet. Orkar knappt jobba! Vet inte om det är bäst att sjukskriva mig?

Vad ska jag göra då? Jag kan ju intw bara sluta att hoooas när han har sagt en sak till mig? Ska jag kontakta å fråga honom rakt på sak?

Egentligen har jag bara lust att som sagt skriva att han har fått mig att må så jävla dåligt, för det har han ich jag vill att han ska veta det. Han ska inte få gå den lätta vägen utan att veta hur detta påverkar mig....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 10:42:39 följande:

Jag tror det är bra för dig att ha jobbet att gå till också. Så du får tänka på annat en stund.

Du ska inte höra av dig till honom.

Du kommer inte att må bättre av det.

Jag förstår om du vill tala om för honom hur dåligt han har fått dig att må.

Men gör du det nu så lär du bara skjuta honom ännu längre ifrån dig.

Tro mig,du kommer inte att må bättre av att få berätta för honom vilken skitstövel han är.

Jag tror att du ska försöka hitta på något kul med dina vänner.

Gå ut en kväll och gör dig riktigt snygg och hoppas att han eller någon han känner ser dig.

Visa honom vad han har förlorat.

Jag sitter bara still på jobbet så har jätte svårt att fokusrra. Ska ta ledigt några dagar och åka hem till mor å far. Hoppas jag mår bättre och är starkare nästa vecka. Jag mår illa och får panik på jobbet!

Jag vill bara säga till honom att han är en riktig skit. Bara dra iväg ett mess, men vet att dwt inte är bra men vet inte om jag kommer kunna låta bli...

Jag trodde han brydde sig om mig men han frågar inte ens hur jag mår. Jag vill att han ska veta hur dåligt jag mår, på någoy sätt får det mig att kännas bättre, att han ska veta att jag mår dåligt
  • Steffqw

Jag sitter hoppas och tror. Tror på något som aldrig kommer ske. Jag vet själv att jag måste säga det från min sida. Att det är slut mellan oss. Det är svårt att gå vidare från någon när man inte fått ett ordentligt avslut. För det känner jag att vi inte har, iaf inte från min sida. Han sa att han skulle fundera och meditera. Okej? 

Nej det är inte avslut för mig. Jag har ventilerat med min bästa kompis om detta. Vi kom fram till att det är precis vad jag behöver och måste för att kunna gå vidare ordentligt.

Jag måste prata med honom och säga att det är slut, säga att jag går vidare nu, jag sitter inte och väntar på dig(för det är precis vad jag typ gör nu tack vare vad han sa till mig, den jäveln!) Jag vill ha mina nycklar, du kan skicka dom med posten. Du vet ju min adress, jag skickar dina med post. Du har fått mig att må så jävla dåligt. Tack och ha ett jävla bra liv!

Självklart kommer jag inte kontakta honom och säga detta nu. Nej, jag är inte redo eller stabil nog. När jag känner att det känns okej i min kropp, när jag kan säga till mig själv: idag känner jag mig helt okej. Då jävlar kommer jag skicka det där messet. 

Det lär dröja. Men det är de där jävla nycklarna och hoppet nör han sa så som håller mig kvar och gör att jag maler och tjatar på. Jag måste kunna gå vidare och det kan jag inte göra förrän jag har mina nycklar i handen och jag har sagt att jag inte kommer vänta mer på dig.

Men först måste jag lyssna på mig själv, mina könslor och min egna kropp. Den skriker just nu att jag vill honom tillbaka, messa, ring! Men nej, jag måste bli stabil och då kan jag messa....men inte nu, inte än på ett tag...

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-05 05:51:51 följande:

Alltså jag fattar inte, varför måste du vara stabil för att höra av dig om nycklarna?

Varför inte bara lösa det nu så du slipper den stressen (eller vill du behålla sista livlinan till honom så länge det går och leva på hoppet? Dålig strategi i så fall, det förlänger bara lidandet)

Du hade nog varit lika ledsen om han hade gjort slut tydligt också, tror du inte det? Det är väl inte pga att du inte vet vad han vill som är problemet? Eller?

Du kan ju ta kontrollen själv och avsluta så slipper du fundera mer. Jag förstår verkligen inte varför du skjuter upp allt och säger att du måste vara stabil.

Vill han ha dig kommer han ju reagera på om du avslutar och sluta ta dig för given.

Med tanke på hur du mår du kommer det ta månader, eftersom du vägrar släppa honom.

Skulle du må bättre om han skrev och frågade hur du mådde och du fick säga hur förtvivlad du är och han sa förlåt för allt men jag har funderat klart och jag vill att det är slut?

Skulle det underlätta för dig att gå vidare?

Vad är det du väntar på egentligen?

Varför ska du börja dramaqueena om nycklar och grejer då och hur fel och dåligt han betett sig mot dig när du blivit ?stabil??

Det är väl just det att jag ser nyckeln som en sista livlina till honom och inte vågar att fråga om den. Det hade gjort lika ont om han hade gjort slut direkt, det hade verkligen det.

Problemet är väl att jag fortfarande älskar honom. Jag kan inte släppa honom. Jag har även förhoppningar pga av det han sa. Just därför vill jag inte höra av mig till honom ang nycklarna just nu. Jag vill försöka och se om jag kan komma över honom. Se om det verkligen fungerar. Det har snart gått 4 veckor sedan han dumpade mig,

Jag vill ge mig själv mer tid innan jag kontaktar honom. Det är många som skrivit att det är som att klia i ett infekterat sår om jag skulle kontakta honom nu.

Just därför vill jag vänta. Jag är på botten just nu. Jag tror om jag skulle messa eller inga honom ang nyckel nu och säga att jag inte kommer vänta på honom skulle jag göra det motsatta.

Jag skulle försöka övertala honom att vi ska försöka osv osv. För mina känslor är i toppar och dalar just nu. Just pga av att jag älskar honom så och vill att han ska vilja ha mig.

Så det är det jag väntar på....han få mer kontroll på mina känslor och försöka komma över honom...
  • Steffqw

Alltså jag fattar inte, varför måste du vara stabil för att höra av dig om nycklarna?

Varför inte bara lösa det nu så du slipper den stressen (eller vill du behålla sista livlinan till honom så länge det går och leva på hoppet? Dålig strategi i så fall, det förlänger bara lidandet)

Du hade nog varit lika ledsen om han hade gjort slut tydligt också, tror du inte det? Det är väl inte pga att du inte vet vad han vill som är problemet? Eller?

Du kan ju ta kontrollen själv och avsluta så slipper du fundera mer. Jag förstår verkligen inte varför du skjuter upp allt och säger att du måste vara stabil.

Vill han ha dig kommer han ju reagera på om du avslutar och sluta ta dig för given.

Med tanke på hur du mår du kommer det ta månader, eftersom du vägrar släppa honom.

Skulle du må bättre om han skrev och frågade hur du mådde och du fick säga hur förtvivlad du är och han sa förlåt för allt men jag har funderat klart och jag vill att det är slut?

Varför ska du börja dramaqueena om nycklar och grejer då och hur fel och dåligt han betett sig mot dig när du blivit ?stabil??

Kanske är mitt största problem just det: Att jag inte vet vad han vill.

Det kanske är därför jag har så svårt att gå vidare och släppa honom? Pga av att han sa att han ville fundera på sina känslor. Det har blivit att jag liksom innerst inne sitter och väntar och tänker att han en dag hör av sig.

Det är sjukt! SÅ kan jag inte leva. Jag borde egentligen prata med honom nu om det. Säga att jag inte kommer vänta mer, det gör för ont. För jag vet ju inte hur länge jag kommer behöva vänta tills hans har ett svar...
  • Steffqw

Kanske är mitt största problem just det: Att jag inte vet vad han vill.

Det kanske är därför jag har så svårt att gå vidare och släppa honom? Pga av att han sa att han ville fundera på sina känslor. Det har blivit att jag liksom innerst inne sitter och väntar och tänker att han en dag hör av sig.

Det är sjukt! SÅ kan jag inte leva. Jag borde egentligen prata med honom nu om det. Säga att jag inte kommer vänta mer, det gör för ont. För jag vet ju inte hur länge jag kommer behöva vänta tills hans har ett svar...
  • Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-06-05 08:13:17 följande:
    Be en vän ring honom och bara säga "du får lämna tillbaka nycken nu!" Han kan lämna den via denne vän så slipper du själv konfronteras. 
    Jag tänker att allt du skriver blir mer som undanflykter och ursäkter men du försöker intala dig själv att det är "riktiga" anledningar till att förhala. Men det är som föregående skrev i tråden att du gör det bara jobbigare för dig själv

Jag har också haft en nyckel på vift ett tag och det var verkligen skitjobbigt! Vi hade inte helt gjort slut men jag visste att det egentligen var slut, men ingen av oss hade sagt nåt. Han hade min nyckel men jag hade ingen till honom. Jag tyckte det var enormt jobbig att veta att det där låg framför mig, att jag på något sätt måste ta tag i detta och be om nyckeln. Jag mådde inte som du, men just att veta att nyckeln var på "fri fot" och att jag inte kunde veta vad han gjorde med den, om den låg hemma eller om han kastat den eller vad! 
    Så bestämde vi att vi skulle ses i af (då hade vi inte setts på en månad). Jag åkte hem till honom för han hade feber och var inte kry. Han var riktigt sjuk, visade det sig när jag kom dit. Jag lagade middag åt honom för han hade inte orkat äta. Sen behövde det handlas lite så jag erbjöd mig gå till ICA och handla det viktigaste, han bodde granne med affären så inget speciellt jobbigt (+ att jag behövde komma ut från hans lgh). När jag skulle gå så skulle jag låna hans nyckelknippa så att jag kunde komma in i porten igen, och då såg jag att min nyckel hängde där. Jag bara tog den, sa inget! Handlade, la tillbaka hans nyckelknippa, och så småningom åkte jag hem till mig och visste att det här var sista gången vi sågs. Han var så pass sjuk så vi hade inte pratat om läget egentligen. 

Han hörde aldrig gav sig eller sa nåt om att nyckeln var borta. Det var så himla skönt att bara ta den :) 
    Åh det kändes verkligen som en lättnad att du kunde få din nyckel. Han har ju också min nyckel. Så lättast är att vi kanske skickar dom till varandra? Eller att en vän till mig träffar honom och ser till att han sår sina och hon tar mina.

Jag måste ta tag i det!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-05 13:19:27 följande:

Och resten av dina saker som han har kvar hos sig?

Du måste ju gå dit och hämta dem också,om du vill ha dem.

Eller om du kan skicka dit någon annan att hämta både de sakerna och dina nycklar och ge honom hans.

Resten av sakerna kan han kasta eller skönka bort. Det är enbart nycklarna jag vill ha! Kanske är daga att sända iväg det där messet, för vad väntar jag på egentligen som ni skriver?

Det har snart gått 4 veckor sen han dumpade mig och 2 veckor sen han sa han behövde space. Hur länge space behöver han? Jag vill ha nycklarna, jag vill säga att jag inte väntar längre.

Jag mår ju bara dåligt av att gå runt i denna ovisshet som ni skriver. Nu ska jag ta tag i det!

Borde jag ringa eller räcker ett sms?
  • Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-06-05 15:09:52 följande:

Heja! Om min berättelse gav dig en puff så stanna inte upp och börja grubbla nu utan gör't!   Tror det är jättebra med en mellanhand så att båda nycklarna ordnas upp samtidigt. Blir ju annars jobbigt om en skickar och inte den andra. 

Ja det du skrev gav mig en puff. Typ skriva: jag måste ha mina nycklar och du dina. Mitt alternativ är att vi postar dom. Resten av mina prylar kan du kasta eller skänka bort.

Är det ok att skriva så?? Lägga till nåt?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....