Anonym (99) skrev 2018-06-05 05:51:51 följande:
Alltså jag fattar inte, varför måste du vara stabil för att höra av dig om nycklarna?
Varför inte bara lösa det nu så du slipper den stressen (eller vill du behålla sista livlinan till honom så länge det går och leva på hoppet? Dålig strategi i så fall, det förlänger bara lidandet)
Du hade nog varit lika ledsen om han hade gjort slut tydligt också, tror du inte det? Det är väl inte pga att du inte vet vad han vill som är problemet? Eller?
Du kan ju ta kontrollen själv och avsluta så slipper du fundera mer. Jag förstår verkligen inte varför du skjuter upp allt och säger att du måste vara stabil.
Vill han ha dig kommer han ju reagera på om du avslutar och sluta ta dig för given.
Med tanke på hur du mår du kommer det ta månader, eftersom du vägrar släppa honom.
Skulle du må bättre om han skrev och frågade hur du mådde och du fick säga hur förtvivlad du är och han sa förlåt för allt men jag har funderat klart och jag vill att det är slut?
Skulle det underlätta för dig att gå vidare?
Vad är det du väntar på egentligen?
Varför ska du börja dramaqueena om nycklar och grejer då och hur fel och dåligt han betett sig mot dig när du blivit ?stabil??
Det är väl just det att jag ser nyckeln som en sista livlina till honom och inte vågar att fråga om den. Det hade gjort lika ont om han hade gjort slut direkt, det hade verkligen det.
Problemet är väl att jag fortfarande älskar honom. Jag kan inte släppa honom. Jag har även förhoppningar pga av det han sa. Just därför vill jag inte höra av mig till honom ang nycklarna just nu. Jag vill försöka och se om jag kan komma över honom. Se om det verkligen fungerar. Det har snart gått 4 veckor sedan han dumpade mig,
Jag vill ge mig själv mer tid innan jag kontaktar honom. Det är många som skrivit att det är som att klia i ett infekterat sår om jag skulle kontakta honom nu.
Just därför vill jag vänta. Jag är på botten just nu. Jag tror om jag skulle messa eller inga honom ang nyckel nu och säga att jag inte kommer vänta på honom skulle jag göra det motsatta.
Jag skulle försöka övertala honom att vi ska försöka osv osv. För mina känslor är i toppar och dalar just nu. Just pga av att jag älskar honom så och vill att han ska vilja ha mig.
Så det är det jag väntar på....han få mer kontroll på mina känslor och försöka komma över honom...