• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-08-30 20:58:06 följande:
    Nej jag kan verkligen inte tänka mig att se mitt ex med en annan tjej, verkligen inte! Jag jobbar i en butik och idag kom det in en kille som liknande mitt ex. Mitt hjärta slog flera dubbelvolter för jag trodde det var han!!!!

Så nej jag är nog inte över mitt ex. Men ändå känner jag: "kom igen nu tjejen, det har gått snart 4 månader, släpp nu den här snubben. Han tänker knappast på dig, så varför i helvete ska du ens lägga en tanke på honom?!"

Jag har alltid gått på min magkänsla. Så fort något det minsta lilla har tagit emot har jag alltid avstått. Så det tar emot att dejta, så jag borde avstå. Ändå tänker jag att börja dejta kanske är tröskeln jag måste kliva över för att någon gång kunna gå vidare och få bort tankarna på den där snubben jag fortfarande tycker väldigt mycket om....
    Då har du nog inte kommit över honom än.
    Jag tycker inte du ska ha så bråttom. Det har ju bara gått några månader.
    Om du försöker pressa fram allt så kommer det bara att ta längre tid.
    Var snäll mot dig själv.
    Jag tror inte att du ska dejta heller utan umgås bara med dina vänner och din familj och hitta på roliga saker med dem.
    Jag tror inte det kommer att funka för dig med någon annan innan du har kommit över ditt ex i alla fall.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-31 09:21:25 följande:
    Nej inte än, men känner att jag är på god väg. Vi har inte träffats på 3 månader, endast skrivit lite kort med varandra. Så om 3 månader borde jag inte tänka på honom alls lika mycket. Han finns ju i mina tankar varje dag...

Nej men ska ju inte pressa eller tvinga sig fram i något. Jag menar tar det emot att dejta ska man avstå. Även hur mycket man vill gå vidare. Det ska ju vara kul att dejta! Annars är det väl ingen vits med att dejta, eller hur?

Jag tror inte heller det kommer funka för mig att dejta eller träffa någon annan kille just nu. Jag skulle bara jämföra honom med mitt ex, och i början av dejtingen bara tänka på mitt ex.

Fasen att det ska ta sån tid att komma över en person!

Men det handlar väl om att man blev abrupt lämnad. Han gick och kvar stod ju jag med alla mina kärleks känslor. Jag menar, nu då? Vad skulle jag göra med alla mina kärleks känslor, det är ju inte så att man bara kan pressa bort dom...
    Nej,känslor går inte att bara stänga av med en knapptryckning.
    Man måste ge det den tid det tar. Och det är olika från individ till individ hur lång tid det kan ta.
    Så ta den tid du behöver. Pressa inte fram något.
    Det går inte fortare för det.
    Du blev lämnad på ett väldigt abrupt sätt. och det kan ju såklart gör det svårare för dig att komma över det.

Att dejta ska vara roligt,ja. Och det är väl något man ska göra för att man verkligen vill träffa någon ny. Inte för att försöka komma över ett ex. Eller hur.
    Det brukar sällan eller aldrig sluta på ett bra sätt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-31 15:24:48 följande:
    Jag tror jag hade lättare kunnat gå vidare om jag hade kunnat släppa honom helt och hållet! Typ glömma, gå vidare och aldrig mer behöva prata med honom!

Men satan i gatan vad irriterad jag är på mitt ex just nu! Han har tappat bort kvittensen för mina nycklar, han skrev fel adress på paketet. Mina nycklar är spårlöst borta!

Värsta är att jag måste fortsätta kontakta honom och att han har strulat till det för mig!!!
    Jag förstår det. Men du måste ge det tid. Det är inget som går över på en natt.

Jag förstår att du blir irriterad på honom.
    Men du måste inte träffa honom eller ha kontakt med honom för det.
    Det kan någon annan sköta åt dig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-31 16:07:31 följande:
    Jag är en vuxen kvinna och kan inte lägga över ansvaret på någon annan med detta. Det är inte ens mina nycklar eller min lägenhet. Om jag lägger över ansvaret på någon annan blir jag precis lika oansvarlös som exet!!

Det är tufft att behöva kontakta honom, det är det! Men jag vill inte låta någon annan behöva göra det åt mig. Det är liksom mitt problem..

Det är något mellan oss. Känns som jag har varken ork eller energi att blanda in ytterligare en person i detta jävla nyckel dilemma!!!
    Ok. Jag tänkte mest om du vill slippa ha kontakt med honom.
    Då hade kanske din syster eller en vän kunnat hjälpa dig med det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-31 19:10:44 följande:
    Ja tack för tipset. Men som sagt det är mitt problem och jag måste hantera det själv. Jag kanske överdriver.

Men ändå det är liksom mina hemnycklar till mitt hem som är helt borta. Man vet aldrig i vem händer dessa nycklar kan hamna.
    Jag förstår hur du tänker. Och självklart ska du göra det du tycker känns bäst.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-01 00:16:41 följande:
    Ja, jag blev arg på han och sa att han ska gå till sitt postombud där han bor och se om det finns ett paket som väntar på honom! Han får fan göra något åt hans misstag tycker jag!
    Han borde ju försöka kolla upp det i alla fall.
    Sen om posten har lyckats slarva bort brevet så är ju de också skyldiga.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-02 12:21:03 följande:
    Ja det enda han säger är att det löser sig och det ordnar sig. Min kompis undrade vad han egentligen menar med det? Hon tycker jag ska fråga honom och hon tycker han beter sig svinigt. 

När han inte ens försöker hitta mina nycklar! Ja allt är bara en enda röra. Och han försöker inte ens hitta dom....
    Är du säker på att han verkligen har skickat nycklarna så han inte har tappat bort dem och inte vågar säga det?
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-02 20:03:14 följande:
    Alltså hur ska jag kunna vara säker. Jag var säker att den här killen älskade mig och skulle aldrig få mig att må dåligt. Men där hade jag så fel.

Så ärligt talat jag vet inte. Men känns liksom, varför skulle han ljuga för mig? Varför koka ihop en sådan soppa och krångla till allt om han nu har tappat bort nycklarna och istället bara vara ärlig?
    Jag tycker bara det låter märkligt att ett rekommenderat brev kommer bort.
    Det är ju ett allvarligt misstag av posten,i så fall.
    Han kanske inte vågar vara ärlig om ifall han har tappat bort nycklarna.
    Han kanske är feg?
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-02 21:44:57 följande:
    Ja det är allvarligt om ett rekat brev kommer bort. För jag antar de breven hanteras på ett annat sätt än vanlig post? De sorteras inte ens med annan post utan enskilt? Eller?

Alltså om det är som du säger att han inte vågar och han är feg då är han inte den killen jag lärde känna och trodde han var. Det är inte likt honom att bete sig så!

Men ja, jag vet att han kan vara slarvig och lite tankspridd. Men inte att han tappar bort ett kvitto så där!
    Jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar hanterar rekommenderade brev.
    Men det är ju brev som innehåller ett visst värde så det får ju inte slarvas bort.

Oavsett så tycker jag di ska prata med ditt ex och fråga hur det egentligen ligger till.
    Hur det än är,oavsett om han har slarvat bort nycklarna eller kvittot så måste han ju försöka göra något åt det.
    Börja leta.
    Man kan inte bara säga att det ordnar sig utan att göra något själv.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-05 21:07:50 följande:

Ni vet min historia med exet, nycklarna, kan inte glömma honom osv.

Det har nu gått 4 månader. Tankarna är mindre på honom men finns där varje dag. Jag vill verkligen gå vidare. Träffa någon ny potential kille. Gick nyligen på en tinder dejt med en jätte snäll kille.

Självklart tänkte jag pp mitt ex hela tiden. Jämförde också.

Varför är jag så här? Kommer det aldrig gå över för mig?

Måste jag vänta ytterligare 4 månader för att kunna börja dejta?

Bör jag helt enkelt fokusera på mig själv och glömma allt som har med killar å göra ett tag?

Jag tycker absolut att du ska fokusera på dig själv nu.
    Det har bara gått 4 månader. Du måste ge det tid. Stressa inte fram något.
    Då drar du bara ut på lidandet ännu mer.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....