Han älskar mig inte längre.....
Steffqw skrev 2018-08-30 20:58:06 följande:
Nej jag kan verkligen inte tänka mig att se mitt ex med en annan tjej, verkligen inte! Jag jobbar i en butik och idag kom det in en kille som liknande mitt ex. Mitt hjärta slog flera dubbelvolter för jag trodde det var han!!!!Så nej jag är nog inte över mitt ex. Men ändå känner jag: "kom igen nu tjejen, det har gått snart 4 månader, släpp nu den här snubben. Han tänker knappast på dig, så varför i helvete ska du ens lägga en tanke på honom?!"
Jag har alltid gått på min magkänsla. Så fort något det minsta lilla har tagit emot har jag alltid avstått. Så det tar emot att dejta, så jag borde avstå. Ändå tänker jag att börja dejta kanske är tröskeln jag måste kliva över för att någon gång kunna gå vidare och få bort tankarna på den där snubben jag fortfarande tycker väldigt mycket om....
Jag tycker inte du ska ha så bråttom. Det har ju bara gått några månader.
Om du försöker pressa fram allt så kommer det bara att ta längre tid.
Var snäll mot dig själv.
Jag tror inte att du ska dejta heller utan umgås bara med dina vänner och din familj och hitta på roliga saker med dem.
Jag tror inte det kommer att funka för dig med någon annan innan du har kommit över ditt ex i alla fall.