• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-27 13:08:53 följande:
    Ja för just nu ändrar jag mig gång på gång vad jag vill säga honom. Jag är nog inte redo för det där samtalet. Men hur ska jag låta bli att inte höra av mig?
    Försök koncentrera dig på andra saker. Gör något du tycker är kul.
    Försök hålla dig sysselsatt med något så du inte tänker på det där hela tiden.
    Annars kommer tankarna bara att mala hela tiden.
    Ring till någon vän och fråga om ni ska hitta på något.
    Jag tror inte heller att du är redo för det där samtalet.
    Därför tycker jag att du ska vänta med att ringa eller sms:a tills du känner dig mer redo för det.
    För din egen skull.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-27 21:46:15 följande:
    Jag försöker tänka på annat och umgås med mina närmaste. Imorgon ska jag gå på kickboxning för nybörjare helt på egen hand och inte ha med någon. Det är ett stort steg för mig!

Saken är den om jag nu inte kontakar honom och "låter det rinna ur sanden" blir det typ som att jag ändå på något sätt kommer leva i förhoppningar att han en vacker dag kommer att ändra sig.

Det är ju inte heller bra...? Vad har jag för alternativ egentligen? Jag kan kontakta honom och få svart på vitt ett avslut. Men jag känner mig inte stabilt redo för det. Eller så kan jag försöka inte kontakta honom och ha mina förhoppningar i en vecka eller månader. Men till slut kanske jag inser att det verkligen är över.

Hur skulle ni har gjort?
    Jag hade inte hört av mig alls.
    I alla fall inte förrän jag kände mig redo för det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 12:54:36 följande:
    Jag försöker vara stark men mår så jävla dåligt! Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag låta bli att kontakta honom??
    Som jag skrev tidigare. Försök sysselsätta dig med något du tycker är roligt.
    Hitta på något med en kompis.
    Vad som helst som får dig att skingra tankarna en stund.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 15:54:39 följande:
    För jag sla väl ändå inte fråga honom nåt mer? Fast han sa så??!!
    Jag tycker du ska låta honom vara nu.
    Han leker ju med dina känslor när han säger sådana saker.
    Och det är inte juste.
    Man får lite känslan av att han inte vågar säga rakt ut att han vill att det ska vara slut utan säger bara så för att slippa såra dig.
    Och det är fegt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 21:29:46 följande:
    JAG vet att han inte är ett dugg schysst mot mig. Det är så taskigt att göra så, säga en sak och sedan något annat. När han själv varit med om samma sak. Han frågar inte ens hur jag mår!

Jag körde kickboxning idag, för stunden tänkte jag inte alls på honom. Men nu sitter jag här och vill bara ringa honom. Fråga hur han mår osv osv...

hjälp mig vad ska jag ta mig till??? :(
    Fortsätt sysselsätta dig med saker som får dig att tänka på annat en stund
    Kickboxning är väl bra. Då kan du ju låtsas att det är han du kickar på. 
    Det kanske skulle kännas bättre,åtminstone för stunden. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 21:34:35 följande:
    Jag ska verkligen försöka låta bli att kontakta honom. Jag ska verkligen kämpa! Men jag kommer ändå sätta ett datum. Ett datum då jag ska ringa honom och be om att få min nyckel. Ett datum då jag ska fråga honom hur han mår. Jag sötter det från och med idag och två veckor framåt.

FÖrhoppningsvis mår jag bättre då och är mer stabil...
    Ja,nyckeln ska du ju ha tillbaka hur som helst. Och han sin.
    Steffqw skrev 2018-05-29 09:47:12 följande:
    På ett sätt viöl jag kontakta honom för att säga att det är.slut och höra pm han har funderat klart på sina känslor. För det känns som jag fortfarande lever på att han sla ta.mig tillbaka.

På ett annat sätt vill jag inte kontakta honom alls.då habn har visat sidor jag inte trodde fanns. Han är.respektlös, leker med mina känslor och får.mig att.må så dåligt.

Så.antingen kontakta honom när jag möjligtvis är mer stabil och säga tack och hej. Eller bara låta det vara och hoppas att jag slutar leva på förhoppningar, att de typ dka rinna ut. För precis bu tror jag faktiskt att jag lever på förhoppningar....
    Ja,du lever på förhoppningar.
    Och just därför ska du låta bli att ringa honom.
    Du kommer bara att bli ännu mer sårad om han säger något liknande igen eller att han inte har funderat klart.
    Och om du ringer honom i tid och otid så finns risken att han blir irriterad på dig till slut och det gör ju bara saken värre.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 13:34:27 följande:
    Så jag ska sitta å leva i förhoppningar?
    Nej,det ska du inte. Men jag tror att dte blir lättare för dig att släppa taget om förhoppningarna om du slutar att kontakta honom.
    Genom att kontakta honom så spär du bara på dina förhoppningar och det blir svårare för dig att kunna gå vidare.
    Kärleken brukar dö öm den inte får näring,så att säga.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 14:50:53 följande:
    Okej! Jag kämpar verkligen dag för dag. Det är tufft men jag har som mål att må bra igen och slippa känna så här. Jag försöker tänka bort honom men det är tufft.

Funderar om ett rebound skulle hjölpa mig att känna mig lättare...men vet inte...
    Jag vet att det är tufft. Men man kan inte göra mer än att försöka sysselsätta sig med saker så man får tänka på annat.
    Och kanske gå till en kurator eller om man har en vän så man kan få prata av sig.

Ska du ha ett rebound så är det ju väldigt viktigt att du är ärlig om var du står.
    Jag tycker du ska ta det lugnt och fokusera på att komma vidare först.
    Annars är risken att en ny relation spricker.

Här är lite att läsa:

www.edarling.se/guide/forhallande/rebound
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 15:23:30 följande:
    Jag sysselsätter mig men det går då bara för stunden som det är okej. Resten av timmarna på dygnet mår jag som en påse skit. Får panik...
    Jag vet. Men just därför kanske du ska vara hos någon vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam.
    Då kanske du kan koppla bort tankarna under längre stunder.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 21:58:49 följande:
    Ja jag märker verkligen skillnad när jag är själv och är med någon.

Tror ni han någonsin kommer höra av sig till mig???
    Då tycker jag du ska försöka vara med andra så mycket som du kan.
    Kanske bo hos en vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam?

Svårt att säga om han kommer att höra av sig.
    Men risken finns att han inte gör det. Om han inte ens svarar när du försöker kontakta honom så ska du nog inte ha några förhoppningar.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....