• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-08-25 15:20:33 följande:

Ja,det var klantigt gjort av honom.

Men om det inte går tillbaka till honom så kan ni ju anmäla det till ARN-Allmänna reklamationsnämnden.

För även posten har ju gjort fel om de har slarvat bort brevet.

Om du skulle bli tvungen att byta lås så borde både ditt ex och posten stå för notan.

Kanske framförallt posten eftersom det är de som har slarvat bort brevet.

Att slarva bort ett rekommenderat brev är allvarligt.

Och det är något de ska ersätta.

Stör mig bara på att han har tappat bort kvittot. Tänk om jag hade råkat göra det med hans nycklar. Undrar pm han hade tagit det lika lugnt då.

Visar vilken idiot han verkligen är! Tur jag slapp han i mitt liv..
  • Steffqw

Men hur vet man när man kommit över sitt ex? Det var mitt första förhållande, så vet inte hur det känns när man kommit över sitt första förhållande...

Jag menar jag vill träffa andra killar och börja dejta....men vette fan om jag är redo... Redo kanske man inte är om man fortfarande tänker på sitt ex typ varje dag?

• Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-26 23:10:05 följande:

Du är kanske inte riktigt redo för att dejta än om du fortfarande tänker på ditt ex mycket.

Risken finns att du kommer att jämföra alla killar med honom.

Du kommer att märka när du tänker mindre och mindre på honom och kan se tillbaka på er tid utan att bli ledsen eller arg.

Du kommer att märka själv när du har kommit över honom. Det är jag övertygad om.

Alltså jag vill ju börja träffa andra killar. Jag vill komma över honom. Och jag vill gå vidare med lycka i kroppen.

Men saken är när jag till exempel sitter med tinder och ser att någon kille skriver till mig och visar intresse får jag en klump i magen. Ångesten börjar växa, jag börjar sakna exet och tänker att ingen kommer kunna ta hans plats i mitt hjärta, jag kommer aldrig kunna bli lika kär.

Likadant är der också ex på gymmet, finns en kille jag skulle kunna stöta på men känner att där tar det också stopp...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-28 18:02:09 följande:
    Då är du inte redo än.
    Och det är inte heller så juste emot andra killar att dejta dem när de inte har kommit över ditt ex.
    Vi tjejer vill ju inte bli jämförda med gamla ex. Och det vill inte heller killar.
    Och det är ju inte heller speciellt snällt mot dig själv att göra så.
    Jag försökte också dejta andra för att komma över mitt ex.
    Men det fungerade inte för mig heller.
    Det slutade bara med sårade känslor och osämja.
    Och det är det inte värt.
    En annan sak att fundera på om du är över ditt ex eller inte är om du skulle klara av att se honom med en annan tjej.
    Om inte så är du inte över honom.
    Jag skulle vilja råda dig att ta det lugnt. Känslor försvinner inte med en knapptryckning. Du måste ge det tid.
    Om du försöker stressa fram det så kommer det bara att ta längre tid.
    Nej jag kan verkligen inte tänka mig att se mitt ex med en annan tjej, verkligen inte! Jag jobbar i en butik och idag kom det in en kille som liknande mitt ex. Mitt hjärta slog flera dubbelvolter för jag trodde det var han!!!!

Så nej jag är nog inte över mitt ex. Men ändå känner jag: "kom igen nu tjejen, det har gått snart 4 månader, släpp nu den här snubben. Han tänker knappast på dig, så varför i helvete ska du ens lägga en tanke på honom?!"

Jag har alltid gått på min magkänsla. Så fort något det minsta lilla har tagit emot har jag alltid avstått. Så det tar emot att dejta, så jag borde avstå. Ändå tänker jag att börja dejta kanske är tröskeln jag måste kliva över för att någon gång kunna gå vidare och få bort tankarna på den där snubben jag fortfarande tycker väldigt mycket om....
  • Steffqw
    Anonym (lök) skrev 2018-08-29 00:19:41 följande:
    Skriver samma som jag skrivit förut, VARFÖR ska du ha så bråttom? Tre månader är ju ingenting... Jag hade förstått det om du var 38, barnlös och verkligen ville ha barn, men snälla lilla du, du har ju all tid i världen. Jag tror att du behöver känna att du klarar dig på egen hand innan du träffar någon.
    Jag har väl inte bråttom att träffa någon kille egentligen.....Vet inte riktigt varför jag vill börja dejta så snabbt. Jag har börjat trivas i min ensamhet, jag börjar trivas som singel.

Jag har börjat jobba på min självkänsla. Har som mål att bli så jävla trygg i mig själv.

Men ändå så saknar jag att dela mina vardag med någon. Ha en person som är kär i mig och jag i den personen. 

Ja, jag kanske måste först klara mig på egen hand i några månader innan jag kastar mig ut i dejting världen...för fan vad skrämmande den är....jag vet knappt hur man dejtar?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-30 21:19:20 följande:
    Då har du nog inte kommit över honom än.
    Jag tycker inte du ska ha så bråttom. Det har ju bara gått några månader.
    Om du försöker pressa fram allt så kommer det bara att ta längre tid.
    Var snäll mot dig själv.
    Jag tror inte att du ska dejta heller utan umgås bara med dina vänner och din familj och hitta på roliga saker med dem.
    Jag tror inte det kommer att funka för dig med någon annan innan du har kommit över ditt ex i alla fall.
    Nej inte än, men känner att jag är på god väg. Vi har inte träffats på 3 månader, endast skrivit lite kort med varandra. Så om 3 månader borde jag inte tänka på honom alls lika mycket. Han finns ju i mina tankar varje dag...

Nej men ska ju inte pressa eller tvinga sig fram i något. Jag menar tar det emot att dejta ska man avstå. Även hur mycket man vill gå vidare. Det ska ju vara kul att dejta! Annars är det väl ingen vits med att dejta, eller hur?

Jag tror inte heller det kommer funka för mig att dejta eller träffa någon annan kille just nu. Jag skulle bara jämföra honom med mitt ex, och i början av dejtingen bara tänka på mitt ex.

Fasen att det ska ta sån tid att komma över en person!

Men det handlar väl om att man blev abrupt lämnad. Han gick och kvar stod ju jag med alla mina kärleks känslor. Jag menar, nu då? Vad skulle jag göra med alla mina kärleks känslor, det är ju inte så att man bara kan pressa bort dom...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-31 09:51:25 följande:
    Nej,känslor går inte att bara stänga av med en knapptryckning.
    Man måste ge det den tid det tar. Och det är olika från individ till individ hur lång tid det kan ta.
    Så ta den tid du behöver. Pressa inte fram något.
    Det går inte fortare för det.
    Du blev lämnad på ett väldigt abrupt sätt. och det kan ju såklart gör det svårare för dig att komma över det.

Att dejta ska vara roligt,ja. Och det är väl något man ska göra för att man verkligen vill träffa någon ny. Inte för att försöka komma över ett ex. Eller hur.
    Det brukar sällan eller aldrig sluta på ett bra sätt.
    Jag tror jag hade lättare kunnat gå vidare om jag hade kunnat släppa honom helt och hållet! Typ glömma, gå vidare och aldrig mer behöva prata med honom!

Men satan i gatan vad irriterad jag är på mitt ex just nu! Han har tappat bort kvittensen för mina nycklar, han skrev fel adress på paketet. Mina nycklar är spårlöst borta!

Värsta är att jag måste fortsätta kontakta honom och att han har strulat till det för mig!!!
  • Steffqw
    Anonym (Mina) skrev 2018-08-31 15:30:37 följande:
    Nej det måste du inte. Nycklarna hade väl ingen adresslapp på sig så strunta i dem. Är du extremt nojig så byt lås.
    Jag kan inte strunta i nycklarna? Det är inte ens min lägenhet, jag hyr i andra hand så inte så jävla bra att berätta att nycklarna är borta för min hyresvärd....

han postade med Rek post...De ska gå i retur till honom men har inte kommit något till han ännu..
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-31 15:35:21 följande:
    Jag förstår det. Men du måste ge det tid. Det är inget som går över på en natt.

Jag förstår att du blir irriterad på honom.
    Men du måste inte träffa honom eller ha kontakt med honom för det.
    Det kan någon annan sköta åt dig.
    Jag är en vuxen kvinna och kan inte lägga över ansvaret på någon annan med detta. Det är inte ens mina nycklar eller min lägenhet. Om jag lägger över ansvaret på någon annan blir jag precis lika oansvarlös som exet!!

Det är tufft att behöva kontakta honom, det är det! Men jag vill inte låta någon annan behöva göra det åt mig. Det är liksom mitt problem..

Det är något mellan oss. Känns som jag har varken ork eller energi att blanda in ytterligare en person i detta jävla nyckel dilemma!!!
  • Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-08-31 16:49:26 följande:
    Jag tror ff som jag skrev för ett tag sen, att han ljuger om nycklarna. Att han inte skickat dem alls 
    Eh okej det är inte rimligt? Varför skulle man ens ljuga om en sån sak? Då är han en jävligt korkad idiot. Och jag blir inte tillsammans med korkade idioter.

Nog är han oansvarslös och inte lost. Men jag vet att han inte ljuger för mig. Varför skulle han liksom?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....