molly50 skrev 2018-08-28 18:02:09 följande:
Då är du inte redo än.
Och det är inte heller så juste emot andra killar att dejta dem när de inte har kommit över ditt ex.
Vi tjejer vill ju inte bli jämförda med gamla ex. Och det vill inte heller killar.
Och det är ju inte heller speciellt snällt mot dig själv att göra så.
Jag försökte också dejta andra för att komma över mitt ex.
Men det fungerade inte för mig heller.
Det slutade bara med sårade känslor och osämja.
Och det är det inte värt.
En annan sak att fundera på om du är över ditt ex eller inte är om du skulle klara av att se honom med en annan tjej.
Om inte så är du inte över honom.
Jag skulle vilja råda dig att ta det lugnt. Känslor försvinner inte med en knapptryckning. Du måste ge det tid.
Om du försöker stressa fram det så kommer det bara att ta längre tid.
Nej jag kan verkligen inte tänka mig att se mitt ex med en annan tjej, verkligen inte! Jag jobbar i en butik och idag kom det in en kille som liknande mitt ex. Mitt hjärta slog flera dubbelvolter för jag trodde det var han!!!!
Så nej jag är nog inte över mitt ex. Men ändå känner jag: "kom igen nu tjejen, det har gått snart 4 månader, släpp nu den här snubben. Han tänker knappast på dig, så varför i helvete ska du ens lägga en tanke på honom?!"
Jag har alltid gått på min magkänsla. Så fort något det minsta lilla har tagit emot har jag alltid avstått. Så det tar emot att dejta, så jag borde avstå. Ändå tänker jag att börja dejta kanske är tröskeln jag måste kliva över för att någon gång kunna gå vidare och få bort tankarna på den där snubben jag fortfarande tycker väldigt mycket om....