molly50 skrev 2018-07-06 12:34:06 följande:
Jag tror också att det är just ditt ex du saknar och inte just att ha någon.
Du skriver att du mår dåligt av att träffa andra killar och det talar väl sitt tydliga språk.
Det kan mycket möjligt vara separationsångest.
Jag tror att du har gjort dig beroende av honom. Kanske lite för beroende.
Och just därför tycker jag att du ska ge dig ut och hitta på saker med kompisar,vara med din familj osv så du slipper känna dig ensam.
Det kan också hjälpa dig att lägga tankarna på något annat,om så bara för en stund.
Jag hoppas du läste länkarna jag skickade till dig i ett tidigare inlägg.
I de länkarna kan du se att ditt beteende är normalt när man befinner sig i en krissituation som du gör just nu.
Prata med kuratorn. PÅrata med dina vänner och familj.
Att få deras bekräftelse kan bara det göra att det känns bättre.
Jag har spenderat hela helgen med mina systrar. Har varit väldigt skönt! Men så fort det närmade sig att vi skulle åka hem och så fort jag klev in ensam i min lägenhet kom ångesten och klumpen i magen.
Jag känner mig så jävla ensam! Men jag måste ju ändå klara mig själv, visst? Jag måste kunna stå på egna ben.
Hade jag varit tillsammans med mitt ex nu och klivit in ensam i min lägenhet efter en helg med mina systrar hade jag aldrig känt denna ångest och klump i magen. Då hade jag ju haft honom att antingen skriva med eller åka till
Bara att veta att han hade funnits där och prata med hade betytt så mycket!
Men jag kanske har gjort mig beroende av honom?
Det har gått flera minuter nu i helgen som jag inte tänkt på honom. Jag hoppas att dessa minuter blir timmar och sedan dagar. Jag tänker så mycket på alla minnen med honom. Det gör så ont i hjärtat att jag aldrig mer får träffa honom och umgås med honom,
Idag saknar jag honom extremt mycket. Jag måste även ta tag i det där med nycklarna....något jag verkligen inte vill och försöker skjuta bort. Men jag måste ändå göra det.
Det kommer inte kännas bättre om jag skjuter på nyckelbytet en månad till....