• Äldre 16 May 08:15
    7126 visningar
    11 svar
    11
    7126

    Min son har massvis med japansk tecknad porr på sin dator!

    Jag är lite smått försatt i chock efter en upptäckt jag gjorde på mitt äldsta(14) barns dator häromdagen. Till att börja med innan någon anklagar mig för att snoka eller inte respektera mina barns privatliv - jag fick lov att använda hans dator eftersom jag inte hade min egen bärbara till hands! Jag skulle ladda ned en faktura som jag behövde bifoga i ett annat ärende, och när jag sedan letade efter den kom jag över en mapp fylld med TONVIS av porrbilder av japansk manga! Jag vill inte ens gå in i detalj men vissa av dem var så grova att jag oroar mig över hans psykiska hälsa!?

    Jag försöker intala mig själv att det bara är tecknade bilder - men det jag såg var närmast sjukt så hur vanligt är detta egentligen? Hur/bör jag ens ta upp detta med min son? Alla människor har sina böjelser och det kan jag respektera men då detta är mitt barn kan jag inte låta bli att oroa mig. Förutom det här så är en helt vanlig kille? Han har aldrig uppvisat några andra problem hemma eller i skolan och har flertalet kompisar han umgås med!
    Om någon har varit med om något liknande, snälla berätta vad ni gjorde och hur det gick! Jag känner ju verkligen att jag vill prata med honom om det här, men jag är rädd att han kommer bli väldigt arg och/eller skamsen över det!
    /S

  • Svar på tråden Min son har massvis med japansk tecknad porr på sin dator!
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 16 May 09:24
    #1

    Jag, som är tjej, var också väldigt förtjust i porr i tonåren - särskilt manga (kändes liksom bättre än "vanlig" porr).

    Jag kollar fortfarande på porr ibland. Då och då med titlar som jag inte skulle prata högt om.
    Det är mina fantasier, liksom. Jag skulle aldrig vilja vara med om det själv, som jag ser i porrfilmerna. Men tanken på det kåtar upp mig.

    Jag ser mig som helt normal iaf. ;P

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 16 May 09:27
    #2

    Tillägg: Nej, jag skulle inte ta upp det med barnet.
    Däremot skulle jag kanske kunna prata om det lite allmänt - typ tala om porrfilmsindustrin, hur vidrig och verklighetsfrånvarande den är. - Att det som sker i tecknad- och tecknad porr, inte bör ske i verkligheten med någon man älskar.

    De som ger sig in i porrfilmsbrancshen är en sort för sig.

  • Anonym (Manga­)
    Äldre 16 May 10:49
    #3

    Det är manga, det ska vara överdrivet och något som aldrig skulle kunna hända i verkligheten. Den läskigaste skräckfilmen jag sett var med manga, corps party tror jag den hette. Tror inte du behöver oroa dig, jag själv kollade både vanlig manga och porr. Pga det är tecknat hamnar den världen i ett eget fack som inte kopplas till verkligheten. Min sambo kollade också mycket på de under tonåren.

    Sedan har vi Attack On Titan, också en brutal manga. Det finns en annan manga som är så grov att jag inte klarar av att kolla, men den är också klassad bland dom värsta.

  • Äldre 16 May 11:34
    #4

    Nej du ska inte prata om det med honom. Varför bryr du dig? Det är ganska vanligt?

    "Förutom det här så är en helt vanlig kille" Då behöver du väll inte oroa dig.

  • Äldre 16 May 12:25
    #5

    Inget att oroa sig för, det är vanligt.

    Endel tänder på sådant då det kan uppfylla mer ens fantasier. Han verkar vara i puberteten med sina hormoner?

  • Anonym (Pelle­)
    Äldre 16 May 13:00
    #6

    Manga är ju ganska lugnt, kan ju handla om lite allt möjligt. Hentai är en annan sak dock, kan ju vara lite grövre saker. Själv tittar jag mycket på både Hentai och "Rule34", känns oftast bättre än vanlig porr då man kan vara mycket säkrare att ingen blir utnyttjad. Tror jag såg min första tecknade porrbild långt innan jag var 14, det var Aladdin som satte på Jasmine doggy style, haha goda tider.

    Låt sonen runka på till tecknad porr om han vill.

  • Anonym (M)
    Äldre 16 May 18:09
    #7
    -1 +2

    Jag vet att folk skriver att det inte är något att oroa sig över, men jag skulle ka ske inte säga så. Forskning visar att vår sexualitet kan formas (om) på ett väldigt signifikant sätt, såpass att det pågår debatter om hur man ska hantera porrindustrin då allt mer "extrem" porr blir allt mer mainstreamad. Porrkonsumtionen ökar dessutom enormt bland unga, även den mer "exterema" porren och ger tydliga negativa konsekvenser för deras sexualitet och uppfattning om sexualitet överlag. Därav är det ändå rätt bekymmersamt att det är någon så ung som 14 år kollar på detta. Ni vet jag förstås inte vad din, ts, definition av "sjuk" och extrem port, men utgår här från att det är åt det mer

    Jag skriver detta som en person som själv sysslar med väldigt hård bdsm, dominanslekar av olika teman, consensual non-consensual m.m. Jag är alltså inte emot mer extremt sex på princip, utan praktiserar det själv. Men på senare år har jag börjat bli mer försiktig med min porrkonsumtion då jag märker hur det kan ha vissa negativa aspekter på ens sexualitet som man oftast inte ens märker av förrän man fått lite distans. Och baserat på den forskning och de undersökningar jag tagit del av så är jag extremt skeptiskt till det folk skiver här uppe om att det inte är något att oroa sig för.

    Tyvärr har jag inte några konkreta råd om du bör göra, har inte barn änmu själv. Men kan tipsa om att spana in t.ex. Maria Ahlin på instagram eller googla. Hon föreläser om detta och jobbar för att få bort porr bland unga, just pga konsekvenserna det verkar medföra. Kan tänka mig att hon har någon gång publicerat eller länkat till hur man bör/kan agera med sina egna barn gällande detta.

  • Anonym (J)
    Äldre 17 May 19:29
    #8

    Men guuuuud, måste man ha problem i skolan för att man ser på grov porr??

    Själv älskar jag att se smärtsamma anala halv-våldtäkter, jag jobbar inom säkerhet och har därmed avklarat en hel del säkerhetsprövningar.

  • Anonym (Lars)
    Äldre 17 May 19:36
    #9
    Anonym (J) skrev 2018-05-17 19:29:55 följande:

    Men guuuuud, måste man ha problem i skolan för att man ser på grov porr??

    Själv älskar jag att se smärtsamma anala halv-våldtäkter, jag jobbar inom säkerhet och har därmed avklarat en hel del säkerhetsprövningar.


    Förklara gärna varför du tänder på att se andra människor lida. Varför du går igång på något som är så grovt kränkande och traumatiserande som våldtäkt?

    Sök hjälp. För nej, det är inte normalt
  • Äldre 21 May 08:39
    #10

    Hej allesammans, tack för att ni tog er tiden att läsa och svara. Jag har läst alla inlägg men inte haft möjlighet att ge några utförliga svar.

    Det skulle inte vara helt sant att säga att det jag fått höra är alltför tryggande, särskilt eftersom det var något blandade åsikter om huruvida detta är "normalt".
    Det råder dock en missuppfattning om bildernas natur. Att kalla det jag såg för "BDSM" är en underdrift - även om det förekom sådana bilder var det ju inte dem jag reagerade på. Jag har sett filmer med inslag av bondage och själv provat på tamare strafflekar - men detta vara rätt sagt sjukare bilder. Det kanske inte går att få fram utan att vara mer specifik, liksom ett inlägg poängterade att definitionen av "extreme" eller "sjuk" kanske varierar från person till person. Även om det tar emot att ta upp, ens tänka på, så följer ett urval:
    Stympade/avhuggna lemmar, huvuden. De stoppade bl.a penisen i ögonhålan...
    Troll? Stora bestar som brutalt våldtar avsevärt mindre tjejer
    Insekter, skalbaggar, andra saker??? jag kunde inte ens urskilja vad jag såg!?

    Där har ni det! Allting tecknat (SOM "TUR" ÄR??) Hur ska man ta upp detta i ett snack om porrindustrin??? Tror han vet att det inte är på riktigt... men ändå? Det är ju inte normala saker sa jag ju så jag vet inte ens vad man skulle säga? Kan också påpeka att jag är mamma till barnet , jag har inte ens tagit upp det med hans min man/pappa. Ett sånt snack förutsätter jag förhåller sig bättre mellan far och son - men jag vågar ju inte ens ta upp det med honom sen vill jag att han ska prata med vårt barn om det?? Jag vill ju bara glömma hela episoden men jag kan inte sluta tänka på det när jag ser honom och jag bara oroar mig att det eskalerar. Jag försöker ju inte låtsas om det när jag pratar med honom men han har ju helt klart märkt att jag beter mig konstigt så jag undrar ju om han kanske misstänker?
    Eller tänk om någon annan skulle hitta bilderna?? Det var inte svårt för mig... två klick och hej svejs alltihopa på skärmen! Han har ju kompisar här och de sitter ju också vid datorn. Vad skulle de säga om de såg detta? Skulle ju kunna förstöra vårt barns liv direkt med tanke på hur saker sprids i social media med facebook och twitter, instragram etc... Jag blir så otroligt upprörd och ledsen när jag skriver om det här... vill som sagt prata med honom men vet inte vad man kan säga utan känns bara som att allt kommer gå åt helvete om man lyfter på locket. överreagarar jag fortfarande? ska jag bara låta det pågå??vet att adnra snackar om de också kollar på manga men det här är ju något annat!? Vill ju ha svar från någon som varit i samma sitts men hur hittar man dem? Nästan som man vill ta pojken till en psykolog eller är det jag som ska dit för detta ta u knäcken på mig mentalt?

  • Anonym (Tjej3­2)
    Äldre 21 May 09:04
    #11

    Jag brukar aldrig kommentera sådana här inlägg men here it goes:

    När jag var tonåring tyckte jag om tecknad porr, det var nervkittlande och spännande. På den tiden var det tidningar som min mamma hittade och som hon blev arg över, hon tog det alltså inte alls bra och skulden och skammen som jag kände höll i sig bra länge.

    Även fast det du beskriver inte faller mig i smaken så kan jag förstå att det faller din son i smaken och det behöver inte betyda annat än att han tycker att det är spännande, det absolut värsta som du kan göra är att skuldbelägga honom för det.

    Som du själv skriver så är det ju något som din man borde ta, extra jobbigt kan jag tänka mig blir att prata om det med sin morsa. Varför pratar du inte med din man om det? Så behöver du inte ta bördan själv samt att han kan ta upp det med sonen. Du kanske får andra infallsvinklar för just nu låter det som att du har världens ångest över detta och det är ju bara onödigt.

    Vem vet? Det kanske finns en jättelogisk förklaring också, såsom virus eller annat också... Det behöver inte vara så illa att din son är helt störd.

Svar på tråden Min son har massvis med japansk tecknad porr på sin dator!