• lövet2

Hur rädda är kvinnor för män?

Det finns alltid i bakhuvudet. Inte så att jag går runt och är rädd, men jag är medveten.

Om du tänker dig att alla kvinnor skulle gå omkring med en laddad pistol, och några gånger eller många gånger i ditt liv, har du blivit hotad av någon. Kanske t o m skadeskjuten. Då skulle du alltid vara medveten om faran. Även om du kände kvinnan i fråga, så kunde du inte vara helt säker på vad hon skulle göra om hon blev tillräckligt arg på dig. Om kvinnan var helt okänd för dig, så skulle du antagligen vara ordentligt på din vakt.

• lövet2
    gangstah91 skrev 2018-05-16 22:52:51 följande:
    Detta gäller alltså bara kvinnor och inte män?
    Det finns naturligtvis män med dåliga erfarenheter, män som är mindre och svagare än andra män - men de är en väldigt liten minoritet. När det gäller kvinnor, så är vi i en mycket stor majoritet. Undantaget är unga kvinnor, som hittills haft tur och därför inte ännu förstår hur sårbara de är.
  • lövet2
    gangstah91 skrev 2018-05-16 23:08:54 följande:
    Vadå minoritet?

Faktum är att kvinnor är mer skyddade rent kulturellt eftersom det är tabubelagt att ge sig på en kvinna, som man. Du snackar skit rent ut sagt.
    Nu gällde ju inte frågan om kvinnor borde vara rädda för män, utan om vi faktiskt är det.
  • lövet2
    gangstah91 skrev 2018-05-16 23:46:35 följande:
    ni feminister
    Antar du automatiskt att alla kvinnor är feminister, och ser du det som något dåligt? Ogillar du alla kvinnor eller bara dem som säger emot dig?
  • lövet2
    Johnnyorange skrev 2018-05-17 10:45:43 följande:
    Är ni mer rädda för oattraktiva män?
    Nej. Nästan tvärtom. Ju mer maskulin, desto mer hotfullt kan det kännas. Någonstans i det undermedvetna, kanske man bedömer hur stort hot han är. Hans storlek, styrka, allmänna utstrålning ...
  • lövet2
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-17 13:03:32 följande:
    Men det är ju lustigt nog såna män som enligt min uppfattning de flesta tjejer verkar falla för? Rent biologiskt då.
    Ja, tyvärr. Där kärleken går in går vettet ur!
    Nej, men visst är det en paradox som kan vara svår att hantera.
  • lövet2
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-21 14:37:55 följande:
    Finns det vissa grupper av män som ni framförallt känner rädsla för?
    Ju större och starkare, desto mer hotfulla känns de. En liten klen kille på 1,67 m har jag en chans att överleva, men inte en muskulös typ som är 1,90.
  • lövet2
    punktslash skrev 2018-06-11 16:46:52 följande:
    Fast rent statistiskt utförs nästan alla överfallsvåldtäkter av män från grupper som sällan når upp i 1,90.
    I det fallet tänker jag inte statistik utan överlevnadschans.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?