Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Hur rädda är kvinnor för män?

gangstah91 skrev 2018-05-16 22:29:05 följande:

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

Löjligt att tro att du kan generalisera ditt eget tyckande tyckande i denna fråga som allmängiltig. Är du kvinna kan du svara på frågan. Är du man har du inte tolkningsföreträde i frågan.

Visa gärna en källa på ditt påstående "Är väldigt ovanligt".
  • Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-16 22:41:30 följande:

Så känner ju alla, vare sig man är man eller kvinna.

Hur kan du veta något alls om vad "alla" känner?
  • Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-16 23:46:35 följande:

Jag har aldrig påstått att jag har tolkningsföreträde eller vilket modeord ni feminister använder i dagsläget.

Varför ska jag komma med en källa? Har jag inte rätt att uttrycka en åsikt utan att behöva referera till en källa som ändå helt godtyckligt ska krossas av dig som om det vore något katten dragit in?

Vad snackar du om?

Jag refererar till och kommenterar helt enkelt det du själv har skrivit. Om du vill undvika att bli "krossad" kan det vara en bra idé att undvika att kalla människor och deras åsikter för löjliga eller att göra gällande att du skulle ha någon som helst aning om vad "alla" tycker eller upplever.

Om man uttrycker en åsikt är det ofta praktiskt, såvida man har som intention att bli förstått och rätt tolkad, att man preciserar att det handlar om just en åsikt. Om man gör generaliserande antaganden får man vara beredd att uppge källa om man överhuvudtaget vill bli tagen på allvar.

Varför är det viktigt för dig att kommentera i stort sett varje inlägg med förlöjligande kommentarer i denna tråd med rådande frågeställning är en fråga i sig.
  • Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-17 18:05:12 följande:

Fast efter att ha läst denna tråd så känns det som att risken att möta en kvinna bärandes på kniv är större än det motsatta. Så jag tror män bör vara oroligare att möta våld från en kvinna än tvärtom, faktiskt.

Hur du känner och hur verkligheten ser ut är, som bekant, helt olika saker.
  • Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-17 19:05:30 följande:

Och med detta menar du?

Att din "känsla" är just en känsla i form av ett ogrundat påstående utan stöd i fakta.
  • Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-17 22:50:43 följande:

Berätta gärna hur du kommer fram till att över 500 000 män i Sverige begår sexuella övergrepp, årligen.

Dubbelt så många män än kvinnor blir misshandlade årligen. 70% av dessa är av för offret okända personer kontra 23% för kvinnor. Kvinnor är mer utsatta av bekanta/nära relationer.

Så män är mer utsatta för våld i offentligheten än vad kvinnor är.

Vilka är det som misshandlar alla dessa misshandlade män?

Antar att du försöker dig på någon form av skämt genom att ta upp hur många män som blir misshandlade årligen samtidigt som du propagerar för att män inte alls är så farliga och att kvinnors rädsla för män är löjlig... Du gör liksom narr av dig själv.

Men du har helt rätt i sak: är det några som verkligen borde var rädda för att gå ut så är det männen. Kvinnor däremot löper störst risk att bli utsatta i hemmets lugna vrå.
  • Akira Öken

Det är mycket intressant att en stor del av de svarande i tråden är män, som i inlägg efter inlägg propagerar mot, förlöjligar och förminskar de känslor och upplevelser som de tillfrågade (kvinnorna) presenterar.

Inte ens i en fråga som är ställd till kvinnor och gäller kvinnors upplevelser är de villiga att lyssna. Det sorgligaste är att de själva inte förstår att de ÄR en del av problemet.

• Akira Öken
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-18 00:44:04 följande:

Vad tror du det beror på?

Jag tror att det finns många anledningar till det. Varav en kan handla om ett behov av att försvara sig mot upplevelsen av ett kollektivt skuldbeläggande där många verkar ha svårigheter med att skilja på strukturer i samhället och sin egen person.

Det är intressant att dessa män fortsätter att visa en ovilja att lyssna och ta till sig. Det är sorgligt då det försvårar en förändring av attityder hos både män och kvinnor: män fortsätter att slå ifrån sig och kvinnor fortsätter att bli förlöjligade och misstrodda.
  • Akira Öken
    Dr Nail skrev 2018-05-18 01:29:35 följande:

En del av problemet är man bara när man VILL vara en del av problemet. Vill man hitta på problem, och sen vara en del av dem, så varsågod, men dra inte in andra i era problem.

:D

Visst vore det fantastiskt om man kunde välja vilken samhällsstruktur man vill leva i!

"Dra in andra i era problem"? Ja, om ni kunde sluta med det. Detta är ju ett mans-problem som går ut över kvinnor. Så sluta gärna beter er illa, misshandla och våldta. När ni ändå håller på vore det asschysst om ni även slutade förlöjliga kvinnor.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?