Inlägg från: Mella-Bella |Visa alla inlägg
  • Mella-Bella

Hur rädda är kvinnor för män?

Kanske inte direkt rädd varje dag men det finns ändå alltid där att jag ska vara på min vakt ständigt ha säjerhetstänket med. Det tar energi och bidrar ttill att jag träffar inte män lika mycket som jag egentligen skulle vilja.Men ändå bedömer jag att sasannolikheten att jag skulle träffa en man som inte är farlig är större än tvärtom. Trots det så ätänker man ändå att risken finns vmvarje gång man är ensam med npgon ny, oavsett i sexuell syften eller andra sammanhang. Det är en stress.

• Mella-Bella
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-17 13:03:32 följande:

Men det är ju lustigt nog såna män som enligt min uppfattning de flesta tjejer verkar falla för? Rent biologiskt då.

Jag vet inte vad de flesta faeller för men själv kan jag tycka det är attraktivt. Samtidigt förstår man att de är ett potentiellt hot mot min säkerhet så det blir ju såklart en konflikt där
  • Mella-Bella
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 13:20:46 följande:

Usch ja nätdejting är värst numera. Litar inte på någon, avstår ofta eftersom jag inte vågar ta hem nån snubbe eller gå hem till honom..för mycket risker med en helt främmande person man inte lärt känna i ett sammanhang. Skulle aldrig ge mitt (telefonnummer, avslöjar aldrig min adress eller jobb eller annat.

Det krävs så mycket planering att börja dejta nån ny som kvinna.  Meddela människor var man är, känna in hans utstrålning, bedöma sannolikheter osv.

Har avvisat flera snubbar som visat på dåligt tålamod och aggressivitet eller otrevlighet på tidigt stadium vanligare än man skulle kunna tro. Det är ett stort varningstecken för mig. En som inte ens kan vara trevlig och inkännade i början kommer ju knappast att vara det sen. Likaså väldigt hemliga killar som inte vill prata om relationer eller sig själv så mycket, killar som inte är kommunikativa och sociala..Det ger bara osäkert intryck och inte förtroendeingivande alls.

Alla killar är ett hot. Är minst rädd för bögar faktiskt och feminina killar.

Men du tror inte att du ssjälv ger ett osäkert och inte förtroendeingivande intryck när du väljer att inte berätta så mycket om dig själv?

Nekar du att ge dom ditt nummer även om ni ska fortsätta träffas? Det tycker jag är svårt
  • Mella-Bella
    gangstah91 skrev 2018-05-17 14:24:10 följande:

Varför chansa? Borde vara bättre att bli tillsammans med en man som du lätt kan övermanna, istället för att "lita" på att den store inte får fnatt.

Det bästa med tanke på säkerheten är nig att inte bli tillsammans med någon alls. Då sover man tryggt på natten kan låsa in sig och ingen sambo som får en knäpp och sticker kniv i en. Gäller båda kön.
  • Mella-Bella
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 14:40:38 följande:

Nej inte alls. Förklarar direkt osäkerheten i att vara kvinna och att jag vill känna någon lite mer innan jag litar på någon och kan tänka mig ses. Har så klart mer än en telefon..hört talas om kontantkort;)?

Ses ute på neutralt ställe när det känns okej, sen känner man in och snackar lite mer efter det på telefon för att se om man vill ses igen och igen!

Ok menar du att du förklara för männen att det är för att dubkänner dig otrygg som kvinna menar du? Hur reagerar dom på det?

Ok ett kontantkort, jag tolkade sig som att du inte lämnade ut något nummer alls.
  • Mella-Bella
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 23:01:12 följande:

Men du förstår inte vad jag menar. Det står att bara 9 procent av sexualbrotten anmäls. Du säger att på de 9 procenten så är det 1 procent av alla män som begått dem. Jag säger att om 100 procent av sexualbrotten skulle anmälas så skulle det vara väldigt många män, baserat på din egen procentsiffra. 

Som jag inte kan hitta. Var står det att det är 1 procent av alla män som begår de där 9 procenten sexualbrott som anmäls?

Jo men om jag fattar rätt han menar att det kan vara sa mma män som även gör de oanmälda brotten. Isåfall är det fortfarande 1% av alla män som står för alla sexbrott anmälda och oanmälda...(om jag har hängt med nu i alla procent)
  • Mella-Bella
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-17 23:05:12 följande:

Jag kollade där för några år sedan och då var det 1%. På sidan står det nu:

"Under perioden 2005?2012 låg sexualbrotten på en relativt stabil nivå kring 1 procent utsatta; därefter har det skett en ökning."

Så det har alltså skett en ökning det senaste. Vad beror det på tro? Ökad anmälningsfrekvens, ändrad definition av vad sexbrott är eller att brotten helt enkelt har ökat av någon anledning?

Alla vet vad det beror på men sitter långt inne att ekänna det för vissa.
  • Mella-Bella

Varför tar ni upp kvinnors våld mot män? Tråden handlar ju om att kvinnor är rädda för män, menar ni att kvinnor borde inte vara så rädda för män därför att det finns kvinnor som örfilar män och aldrig blir anmädla?

• Mella-Bella
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 23:37:23 följande:

Men varför skulle det vara samma procent som gör de anmälda brotten? Det är ju bara fantasier. Jag hittar ingen statistik på hur många av Sveriges män som begår brotten. Det står ingenstans: det är bara 1 procent av alla män som är våldsamma, du kan lita på 99 procent av männen. Det är tyvärr inte så.

Det finns statistik och den säger att det är män som begår sexualbrott, våldsbrott och mord. Mot både män och kvinnor. Så vi gör rätt i att vara rädda för män. Godnatt. 

Det står ingenstans att de oanmälda är andra män heller. D
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-19 23:56:51 följande:

Ja känslor är subjektiva men inte alltid rationella. Är det fel att ifrågasätta om rädslan en person känner är rationell?

Men det är ju inte det som tråden handlar om. TS frågar kvinnor hur rädda de är inte om andra tycker det är rationellt.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?