• Anonym (TS)

    Var går gränsen för otrohet?

    Förstår att olika människor har olika gränser för vad de anser är otrohet, intresserad av vad som är just din gräns för otrohet. Vad är inte okej att göra om man är i ett monogamt förhållande anser du?

  • Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?
  • Anonym (...)

    För MIG ligger gränsen vid otrohet när man börjar smyga med saker. När man måste radera konversationer med andra på telefonen för att de är för flirtiga, eller att man aktivt väljer att ha kontakt med någon som man vet att ens partner hade blivit sårad av.

    Mitt ex utsatte mig för känslomässig otrohet och det gör fan 10 gånger ondare än fysisk otrohet.. Han smög med sin mobil, döpte om kontakter till andra namn för att jag inte skulle fatta vem han skrev till, han ringde ofta timslånga samtal till en tjej (med mig ville han lägga på efter 5 minuter) och han tog alltid med sig mobiltelefonen in på toaletten oavsett vad han skulle göra där inne.

    En dag fick jag nog och snokade i hans mobil när han var full en kväll.. Alla dessa timslånga mobilsamtal, konversationer och omdöpta kontakter.. Sårade så jävla hårt och min tillit till honom var som bortblåst.

  • Anonym (op)
    Anonym (man) skrev 2019-10-28 09:50:44 följande:
    Om jag känner otrogna människor rätt så spelar det nog ingen större roll vad man har gjort, man kommer ändå hitta sätt att rättfärdiga det för sig själv och få det att låta "oskyldigt". De skulle mao kunnat ha en ren jävla orgie och knullat som kaniner och ändå menat att det bara var ett skämt.
    Ja, eller så var det partnerns fel, ett misstag som inte betydde något, handlade egentligen om något helt annat som inte har med sex att göra osv osv
  • Anonym (Ingen toffel)

    I ett monogamt förhållande

    Krammar eller pussar du inte andra män nä inte på kinden heller du sitter inte i knäet på andra män.

    Du håller dig minst 1.5 meter från andra män...

    Du går inte ut med dina sk vänninor på nattklubb pub rest utan din partner.

  • Anonym (Qvinna)

    Om min kille hade någon sorts flirt eller initierad sms konversation med en annan tjej så hade jag räknat det som otrohet. Kyssar och sex räknar jag också dom otrohet om det behöver sägas. Jag räknar med att han nobbar alla tjejer som stöter på honom omedelbart.

  • Anonym (Qvinna)
    Anonym (man) skrev 2019-10-28 11:38:58 följande:

    Jag tycker att din utgångspunkt är lite märklig, det låter lite som att var och en sätter upp sina egna gränser för vad som är ok när det borde vara vad BÅDA anser är ok som gäller.


    Anonym (Qvinna) skrev 2019-11-01 14:53:08 följande:

    Om min kille hade någon sorts flirt eller initierad sms konversation med en annan tjej så hade jag räknat det som otrohet. Kyssar och sex räknar jag också dom otrohet om det behöver sägas. Jag räknar med att han nobbar alla tjejer som stöter på honom omedelbart.


    För sakens skull så kan jag tillägga att min kille har samma syn på otrohet som mig. Det är total no go. Det är naturligtvis viktigt att man är tillsammans med någon som ser det på samma sätt.
  • Anonym (man)
    Anonym (op) skrev 2019-11-01 13:28:40 följande:
    Ja, eller så var det partnerns fel, ett misstag som inte betydde något, handlade egentligen om något helt annat som inte har med sex att göra osv osv
    Förklara gärna hur det kan vara partners fel att en person är otrogen?

    Ett misstag som inte betydde något för vem?
    För en själv?
    Är det ok att göra som man vill mot andra bara man själv är ok med det?
  • Anonym (Kim)

    Otrohet eller gräns till det (microotrohet) tycker jag är att det du inte kan göra eller säga när din partner står bredvid och ser eller hör. Sexting med annan än

    partner är inte ok. Känslomässig otrohet. Var går gränsen till otillbörligt flirtande? Skämt med sexuella undertoner vid rätt tillfälle är ok. Fysisk kontakt? Klart man ska kunna kramas. Däremot inte de där extra sekunderna eller en stulen smekning typ råka komma åt.

  • Anonym (I)
    Anonym (Kim) skrev 2019-11-02 22:04:57 följande:

    Otrohet eller gräns till det (microotrohet) tycker jag är att det du inte kan göra eller säga när din partner står bredvid och ser eller hör. Sexting med annan än

    partner är inte ok. Känslomässig otrohet. Var går gränsen till otillbörligt flirtande? Skämt med sexuella undertoner vid rätt tillfälle är ok. Fysisk kontakt? Klart man ska kunna kramas. Däremot inte de där extra sekunderna eller en stulen smekning typ råka komma åt.


    Är en subjektiv bedömning vad otrohet är, alla har olika svar på det. Var på stor fest nyligen och pratade med en manlig bekant som inte mår bra och jag tycker synd om honom. Vi kramades lite och jag runkade åt honom.

    Gjorde det för att han skulle må bättre.

    Har pojkvän.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (I) skrev 2019-11-02 23:58:57 följande:

    Är en subjektiv bedömning vad otrohet är, alla har olika svar på det. Var på stor fest nyligen och pratade med en manlig bekant som inte mår bra och jag tycker synd om honom. Vi kramades lite och jag runkade åt honom.

    Gjorde det för att han skulle må bättre.

    Har pojkvän.


    Definitivt en subjektiv bedömning. Tycker din pojkvän att det är ok att du runkade av bekanten? Var du öppen med att du gjorde det? Bara du och pojkvännen överens om var gränserna går.
  • Anonym (I)
    Anonym (Kim) skrev 2019-11-03 07:42:34 följande:
    Definitivt en subjektiv bedömning. Tycker din pojkvän att det är ok att du runkade av bekanten? Var du öppen med att du gjorde det? Bara du och pojkvännen överens om var gränserna går.
    Tänker inte berättat det för honom.

    Min manlige vän mådde så dåligt och ville verkligen ge honom bekräftelse, han har låga tankar om sig själv och borde inte ha det därför han är en fin människa.

    Gör såklart inte såhär i vanliga fall, men kändes rätt då.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (I) skrev 2019-11-03 18:44:58 följande:

    Tänker inte berättat det för honom.

    Min manlige vän mådde så dåligt och ville verkligen ge honom bekräftelse, han har låga tankar om sig själv och borde inte ha det därför han är en fin människa.

    Gör såklart inte såhär i vanliga fall, men kändes rätt då.


    Det fanns alltså inga andra sätt att ge honom bekräftelse på än att runka av honom? Lite märkligt. Men det kändes rätt då. Vilken fin människa han är som låter en upptagen kvinna boosta egot på det sättet.

    Gjort är gjort och du verkar iaf fundera kring händelsen.
  • Anonym (Been there)

    1 - den var aldrig inne (eller i alla fall inte hela ....)
    2 - det gick inte för mig.
    3 - jag hade knappt ens stånd
    DÄR går gränsen .. typ...
    Glömde - Hon var ju inte ens blöt ...

  • Anonym (I)
    Anonym (Kim) skrev 2019-11-03 21:29:52 följande:
    Det fanns alltså inga andra sätt att ge honom bekräftelse på än att runka av honom? Lite märkligt. Men det kändes rätt då. Vilken fin människa han är som låter en upptagen kvinna boosta egot på det sättet.

    Gjort är gjort och du verkar iaf fundera kring händelsen.
    Var jag och ingen annan som tog initiativet.
  • Anonym (op)
    Anonym (man) skrev 2019-11-01 17:40:36 följande:
    Förklara gärna hur det kan vara partners fel att en person är otrogen?

    Ett misstag som inte betydde något för vem?
    För en själv?
    Är det ok att göra som man vill mot andra bara man själv är ok med det?
    Det var en kommentar på en kommentar som handlade om andras dåliga ursäkter...
  • Anonym (Beror på)

    För mig kan sex med andra vara tillåtet inom relationen, men inte en emotionellt intim relation med någon annan. Det varierar lite förstås på hur relationen mår och hur det funkar att ha eventuella kk:s.

  • Anonym (man)
    Anonym (op) skrev 2019-11-03 22:51:18 följande:
    Det var en kommentar på en kommentar som handlade om andras dåliga ursäkter...
  • Anonym (Dödstrogen)

    Jag är sambo och skulle nog känna mig otrogen om jag ens fantiserade om någon annan. Min dörr är helt stängd för alla former av inviter från andra män. Är helt ointresserad av andra män.  ... Men så har jag ju världens bästa man också. :) Det gäller att vara rädd om sitt förhållande om man har hittat en person som man verkligen älskar och mår bra med. Vi människor är både känsliga och bräckliga ju.

Svar på tråden Var går gränsen för otrohet?