• Trullis82

Ovitrelle/ någon mer?

Hej där!

Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

Så nu får vi se vad som händer...

Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

• Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-08-28 21:45:00 följande:

Tog ju Ovitrelle 21/8 o så sitter sprutan i 10 dagar så efter det ska man kunna ta. Men jag väntar alltid något längre så jag inte får ett fel svar. Så fredag e det ju annars som tidigast

Vet du hur jag räknar ut mitt BIM? Hade mens 12/8 och den tog slut 16/8
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-08-28 23:12:04 följande:

Vet du hur jag räknar ut mitt BIM? Hade mens 12/8 och den tog slut 16/8

Fast eftersom jag bestämmer när jag får äl så kan jag inte räkna Bim så. Utan jag får räkna from äl o 14 dagar fram då e min Bim. Om jag inte äter medicin o tar sprutan så hoppar min cykel. Allt mellan 23-43
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-08-28 23:42:12 följande:

Fast eftersom jag bestämmer när jag får äl så kan jag inte räkna Bim så. Utan jag får räkna from äl o 14 dagar fram då e min Bim. Om jag inte äter medicin o tar sprutan så hoppar min cykel. Allt mellan 23-43

Ja min mens med... har aldrig regelbunden utan medicin tyvärr :/ så tråkigt att de inte fungerar...
  • dava01

Fick negativt på testet imorse :( :(
    Finns ju lite hopp kvar att jag eventuellt testat för tidigt. Vet ni om clearblues tester är känsligare än tex apotekets? Brukar annars alltid använda clearblue.

• Trullis82
    dava01 skrev 2018-08-29 10:52:53 följande:

Finns ju lite hopp kvar att jag eventuellt testat för tidigt. Vet ni om clearblues tester är känsligare än tex apotekets? Brukar annars alltid använda clearblue.

Jag använder BARA CB tester. Har provat många andra. Apotekets o beställt från flera ställen på nätet o det e bara skit...

Så det får kosta lite istället än att få falska svar som många andra ger.

Jag kör alltid med CB veckoindikator o det har funkat alla gånger. Läste på igår om just den stickan o den ska ju oxå visa tidigare, 5 dagar tydligen. Visste jag dock inte

Vilken cd är du på idag då?
  • Trullis82
    dava01 skrev 2018-08-29 10:52:53 följande:

Har du fått ta blodprov för att säkerställa att du haft äl?

Jag har gjort det idag
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-29 11:34:26 följande:
    Har du fått ta blodprov för att säkerställa att du haft äl?

Jag har gjort det idag
    Ja samma här brukar också alltid annars använda CB tester..ska köpa nya tester idag och testa igen till typ helgen. är på dag 12 idag.
    Har inte fått ta något blodprov :( hade varit skönt att få göra det.. men men.

Brukar du få svar snabbt?
  • Trullis82
    dava01 skrev 2018-08-29 12:07:05 följande:

Ja samma här brukar också alltid annars använda CB tester..ska köpa nya tester idag och testa igen till typ helgen. är på dag 12 idag.

Har inte fått ta något blodprov :( hade varit skönt att få göra det.. men men.

Brukar du få svar snabbt?

Ja, samma vecka faktiskt.

Det står ju att CB veckoindikator visar 5 dagar tidigare så då borde det visat gravid på dig idag tycker man.

Men testa typ lördag igen. För man vet ju aldrig när det blir befruktat
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-29 12:23:21 följande:
    Ja, samma vecka faktiskt.

Det står ju att CB veckoindikator visar 5 dagar tidigare så då borde det visat gravid på dig idag tycker man.

Men testa typ lördag igen. För man vet ju aldrig när det blir befruktat
    Ja precis..får ta och göra det.. lite hopp finns ju som sagt!
    Ska du testa tidigare eller väntar du?
  • Trullis82
    dava01 skrev 2018-08-29 12:40:20 följande:

Ja precis..får ta och göra det.. lite hopp finns ju som sagt!

Ska du testa tidigare eller väntar du?

Har ju tagit Ovitrelle en gång förut o då testade jag med graviditetskollens sticka som på dag 10 visade väldigt svagt positivt.

Gjorde sedan ett CB digitalt dag 15 som då visade gravid 1-2 veckor

O jag har stickor från graviditetskollen kvar så testar kanske på dag 10 el 11 o då blir det alltså fre el lörd morgon. Annars testar jag med CB 5/9
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?