• Trullis82

Ovitrelle/ någon mer?

Hej där!

Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

Så nu får vi se vad som händer...

Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

• Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Blomma10

Hej jag har nu imorse börjat med min första vagitorie, lutinus som jag ska ta 3ggr/dag i 14 dagar tills graviditeten är bekräftad. Finns det en graviditet ska jag fortsätta ta dom ända in i vecka 13. Finns det ingen graviditet så avslutas den efter 14 dagar... håller tummarna att jag verkligen är gravid!! Hur är de med er? Känner ni er ?gravida? än?

• Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-08-28 08:56:54 följande:

Hej jag har nu imorse börjat med min första vagitorie, lutinus som jag ska ta 3ggr/dag i 14 dagar tills graviditeten är bekräftad. Finns det en graviditet ska jag fortsätta ta dom ända in i vecka 13. Finns det ingen graviditet så avslutas den efter 14 dagar... håller tummarna att jag verkligen är gravid!! Hur är de med er? Känner ni er ?gravida? än?

Ja, jag är så tokigt illamående så jag blir snopen om det inte e något pågång. Samtidigt känns det så himla tidigt :-/ borde jag ens ha några symptom nu liksom?

Illamående så det står upp i halsen. Arbetskamraterna tjatar...... är du gravid, är du gravid.....

Men idag är det BIM-8 så..... det e till o med för tidigt att testa.....

Men jag lever på hoppet..... känns som att det tar en sån tid bara.

Imorgon ska jag ta blodprov för att se om jag hade äl med Ovitrelle. O hade jag inte det så lär det ju inte vara en graviditet heller....

Har flera symptom men just illamående och halsbränna har jag aldrig annars. Annars vid äl kan jag ha spända bröst, mer kissnödig.
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-28 05:35:28 följande:

Ja, CB early kan man prova med 6 dagar innan BIM

Säger som ovan utan att ge en massa förhoppningar men det kan lika gärna vara graviditet.

Testade en gång förut med clearblue early på dag 12 fick ett svagt plus, några dagar senare fick jag minus med ett annat test och sen kom mensen en vecka senare. Så jag vet inte om det var ett tidigt missfall eller om den var så känslig att den kände av ovitrelle. Så den vågar jag inte ta igen så pass nära efter sprutan, har ett test i apotekets märke får bli den.

Har hört flera som haft super tidiga symtom, så varför inte! Skönt att du får ta blod prov för att se att du verkligen hade ägglossning.
  • dava01

De symtom som jag hittills har är värk i nedre delen av magen, svullna bröst, trög och svullen mage... tycker att mitt luktsinne börjar bli känsligt har klagat på jobbet att diskhoet luktar mögel men ingen annan som känner det :?)

• Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-08-28 11:38:29 följande:

Ja, jag är så tokigt illamående så jag blir snopen om det inte e något pågång. Samtidigt känns det så himla tidigt :-/ borde jag ens ha några symptom nu liksom?

Illamående så det står upp i halsen. Arbetskamraterna tjatar...... är du gravid, är du gravid.....

Men idag är det BIM-8 så..... det e till o med för tidigt att testa.....

Men jag lever på hoppet..... känns som att det tar en sån tid bara.

Imorgon ska jag ta blodprov för att se om jag hade äl med Ovitrelle. O hade jag inte det så lär det ju inte vara en graviditet heller....

Har flera symptom men just illamående och halsbränna har jag aldrig annars. Annars vid äl kan jag ha spända bröst, mer kissnödig.

Låter verkligen som graviditets symptom. Håller tummarna att du är gravid <3 kan du ta err grav test om ungefär 4 dagar då eller?
  • Blomma10
    dava01 skrev 2018-08-28 11:57:00 följande:

De symtom som jag hittills har är värk i nedre delen av magen, svullna bröst, trög och svullen mage... tycker att mitt luktsinne börjar bli känsligt har klagat på jobbet att diskhoet luktar mögel men ingen annan som känner det :?)

Det kanske också är grav symptom.. hoppas och håller tummarna! Vad är din BIM idag?
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-28 18:45:31 följande:

Det kanske också är grav symptom.. hoppas och håller tummarna! Vad är din BIM idag?

Vet faktiskt inte hur jag ska räkna, hade min mens senast 23/7 eller de vad en blödning som kom när jag blev nedreglerad. Så eftersom hela behandlingen avbröts så räknar jag bara från dagen jag tog ovitrelle sprutan...
  • Blomma10
    dava01 skrev 2018-08-28 19:42:02 följande:

Vet faktiskt inte hur jag ska räkna, hade min mens senast 23/7 eller de vad en blödning som kom när jag blev nedreglerad. Så eftersom hela behandlingen avbröts så räknar jag bara från dagen jag tog ovitrelle sprutan...

Oj hmmm... då vet jag faktiskt inte hur man ska räkna ???? jag hade min mens 12/8 och tog slut 16/8... tog Letrozol den 14/8 i 5 dagar. Sen fick jag ovitrelle 25/8. Idag började jag med Lutinus vagitorier. Vet ikte hur jag ska räkna min BIM haha..
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-28 20:54:48 följande:

Oj hmmm... då vet jag faktiskt inte hur man ska räkna ???? jag hade min mens 12/8 och tog slut 16/8... tog Letrozol den 14/8 i 5 dagar. Sen fick jag ovitrelle 25/8. Idag började jag med Lutinus vagitorier. Vet ikte hur jag ska räkna min BIM haha..

Nee så svårt det där.. men det blir väl ungefär 14 dagar efter ägglossning skulle jag tro!
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-08-28 18:40:40 följande:

Låter verkligen som graviditets symptom. Håller tummarna att du är gravid <3 kan du ta err grav test om ungefär 4 dagar då eller?

Tog ju Ovitrelle 21/8 o så sitter sprutan i 10 dagar så efter det ska man kunna ta. Men jag väntar alltid något längre så jag inte får ett fel svar. Så fredag e det ju annars som tidigast
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?