• Ereya

    BIM vid Midsommar, följas åt?

    Hoppar gärna in!

    Missfall v. 6 i maj ruckade cykeln så jag hade ägglossning i måndags istället för nu idag som beräknat. Försöker inte aktivt men mer och mer för varje månad. Nya BIM blir den 12/6, vore fantastiskt om man lyckas igen den här månaden.

  • Ereya

    Min temp är nu 0.8 grader högre än vanligt.

    Måndag, ägglossning: 35.82

    Tisdag: 36.28

    Onsdag: 36.16

    Torsdag: 36.26

    Fredag: 36.43

    Lördag: 36.60

    Söndag (idag): 36.69

    Intressant det här med basaltemp! Vi hade sex fredag och söndag då vi inte trodde att ägglossningen skulle komma så snabbt efter mitt tidiga missfall. Så nu är det en vecka kvar tills det går att tjuvkika på eventuella tester.

  • Ereya
    Jahajaa skrev 2018-06-04 22:43:56 följande:

    Nej vad tråkigt! :/ Hoppas på bättre lycka för dig nästa månad <3 Kram


    Tack, och detsamma. Nu är det vår månad!
    Jahajaa skrev 2018-06-04 22:46:11 följande:

    Välkommen! Beklagar missfallet <3 Men skönt att kroppen fungerar som den ska direkt igen iaf :) Jag tempar också, så det verkar ju lovande att den är högre än vanligt iaf! :)


    Åh, gör du? Vore kul att jämföra kurvorna sen när mensen eller plusset har kommit!
  • Ereya
    sussovich skrev 2018-06-06 11:40:14 följande:

    BIM den 24/6 tror jag om äl blir beräknad som det ska, haft oregelbundet i 6månader pga spiral som vart på väg ut ett tag.. Så börjat med ägglossningstester dag 7 redan o är på Dag 10 idag, ingen ägglossning änsålänge.. Men lite mys idag blir det allt ändå ;). Hoppas på plus till midsommar skulle ju vara så kul :D


    Vi hoppas på att det blir så! Jag fick själv äl på cykeldag 8(!) den här månaden, direkt efter ett tidigt missfall. Så vi får se om det tar sig, då vi inte hade sex samma dag som äl utan bara dagarna före.
  • Ereya
    Ejjami skrev 2018-06-08 12:34:50 följande:

    Hallå tjejer! Jag tror inte att jag får vara med här längre då jag har BIM den 17:e. Trodde det skulle bli den 18:e eller 19:e. Alltså har jag inte BIM midommarveckan. Vad säger ni. Räknas jag som midsommar-bim-are? Kramar!


    Jag har smitit in här och jag har BIM den 12/6 istället för den 20/6 då min ägglossning kom tidigare än beräknat. Det är såklart kul att ha bim på samma sak som alla andra men nån måste ju börja med glada besked som smittar av sig, så då kan det väl få bli vi?! Haha!
  • Ereya
    Ejjami skrev 2018-06-08 13:49:33 följande:

    Ja jisses! Då är det dax för dig att testa jättesnart!! Jag vill verkligen testa nu men ägget har ju typ inte ens fått en chans att fästa än! Tänkte testa på tisdag (blir säkert på måndag). Säkert alldeles för tidigt men jag kan inte vänta!!!


    Haha, försöker hålla mig i skinnet. Känner ingenting annat än ont i brösten, hopplöst. Så inte min månad den här gången... Jag skulle också haft äl den 7/6 s jag skulle vänta iaf en vecka till med att testa, bara för att få det rätta resultatet. Men en vecka är lååång tid när man väntar!
  • Ereya
    babytjejen skrev 2018-06-08 19:04:45 följande:

    Är på äl+10 på söndag...vågar man ta ett testa tidigt test då el är det för tidigt? Känner dock på mig att inget tagit sig så vill väl mest ta ett test som bekräftar det så man slipper vänta. Hoppet finns ju alltid där även om huvudet säger en annan sak...


    Jag testar alltid negativt på ÄL +10 oavsett om jag är gravid eller inte så jag skulle vänta. <3
  • Ereya
    Maka94 skrev 2018-06-08 22:56:31 följande:

    Så ledsen! Sambon har velat så länge över när vi ska försöka med en nr två. Vi tjuvstartade några månader innan vi hade tänkt. Sen tog vi ett uppehåll och nu är det andra försöker efter uppehållet. Han visar inget intresse alls. Allt är bara jobbigt. Sån klump i magen. Misstänkte som sagt att min ÄL eventuellt är sen och ville få till ett försök idag. Men det är totalt omöjligt, han bara gnäller och surar. Kommer aldrig bli något syskon här :(


    Min sambo är likadan :p Så jag brukar få klä upp mig och bli supersnygg och lockande, då blir det åka av. Men surar han och är butter hjälper inget :(
  • Ereya
    Jahajaa skrev 2018-06-08 08:34:14 följande:

    Ja verkligen! Förhoppningsvis jämföra våra gravidkurvor då ;) Min mens har strulat dom senaste två månaderna, och ÄL har kommit seeent, cykeldag 25 och 27. Denna månaden är likadan, NC flyttar fram hela tiden och hittills ingen tempökning. Är på dag 20 nu. Men hoppas att den kommer nu i dagarna :)


    Oj så störande! Min temp är, hejbara, nästan en grad högre än vanligt och har varit det sen ägglossningen så jag VET ju att jag hade den. Dag 20 här också, ÄL+12 redan, den kom ju så himla tidigt. Testade blankt i morse med molvärk och ömma bröst. Tror inte det blir min månad. Piss och skit :(
  • Ereya
    Maka94 skrev 2018-06-09 13:04:54 följande:

    Skönt att någon mer har det likadant. Nu när dottern sov middag passade det tydligen igen hehe. Så hoppashoppas nu. Senare än såhär borde äl inte komma iaf.


    Jag håller tummarna <3
  • Ereya
    Jahajaa skrev 2018-06-09 16:10:29 följande:

    Ja jättestörande, men imorse hade jag en dipp (temp på 35,5) och börjar få ÄL flytningar så nu tror jag att den är på G iaf :) Men ge verkligen inte upp hoppet ännu, fäster ägget sent är det ju svårt att få plus så tidigt <3 ge inte upp förräns tempen sjunkit och mensen kommit. Håller tummarna! :)


    Tack, jag får tänka så. Det är inte över förrän mensen kommer, men nu har jag köpt Rosenrot och ska prova ta det när nästa cykel börjar.
  • Ereya
    silk_spectre skrev 2018-06-10 10:43:06 följande:

    Hej,

    Här var en tråd jag känner mig hemma i. Har BIM 21/6 och det är vårt andra försök. Första försöket tog sig direkt, men slutade i ett tidigt missfall för två veckor sen. Kroppen kom igång  direkt efter och hade ägglossning i förrgår. 

    Vågar knappt hoppas på att det tagit sig denna gång men längtar till midsommar!


    Exakt samma här, fick tidigt missfall förra månaden och ägglossningen kom igång efter åtta dagar (!). Skulle också haft BIM 20-21/6 men pga ägglossningen förflyttades den till 12/6. :) Håller tummarna för er!
  • Ereya
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 11:44:22 följande:

    Vad tror ni om det här? :) BIM -3


    Ser inget tyvärr, hur ser det ut i verkligheten?
  • Ereya
    Ejjami skrev 2018-06-10 11:48:13 följande:

    Hallå! Äl+8 idag. Går långsamt som bara den. Jag tog ett gravtest som såklart va negativt (testa tidigt bim-4). Men ni vet ju att hoppet är det sista som lämnar en. Jag tänker testa imorgon också och på onsdag. Jag vill ju så gärna veta så tidigt som möjligt!!

    Ps. Första försöket med andra barnet (Jag är 28)


    Lugn i stormen, ägget har knappt hunnit fästa än :) Bättre vänta tills en eller två dagar innan beräknade mensen för tydligast resultat. Du kissar ju pengar i sjön som du kunde lagt på bebiskläder tex :) säger det inte för att vara elak, det är svårt att sitta på händerna. Men stress är inte bra för en graviditet eller någon som försöker bli <3
  • Ereya
    Thorax skrev 2018-06-11 06:27:40 följande:

    Äl +7 och vaknade med sånt hemskt illamående och ?feberkänslor?

    Ska testa på torsdag på äl+10 bim-9

    Vågar som inte tro något


    Illamåendet kommer när hormonet ökar, och på ÄL +7 är man inte illamående av den anledningen tyvärr... Ägget har inte, eller håller precis på att fästa, och innan dess och ett par dagar framåt är det inte riktiga gravidsymptom man känner, placebo möjligtvis för att man vill så mycket. Visst finns det folk som säger sig känna, men hur många gånger är man inte skengravid med alla möjliga symptom? Så vila ut förkylningen eller vad det än är det kan vara, och så gör du ett test om ca en vecka. Lycka till!
  • Ereya
    Majflickan90 skrev 2018-06-23 14:31:40 följande:

    Tack för ditt svar! Spännande att höra andras berättelser!

    Pappan till min son är nuvarande sambo, vi har hållit ihop i snart 8 år. Vi blev gravida för ca 7 år sedan o de va helt oplanerat så jag gjorde en abort tyvärr. Vi va inte riktigt redo för att skaffa barn då. Jag gick utan p-piller för jag skulle byta till annat preventinmedel och va tvungen o vänta tills jag fick min mens innan jag kunde sätta in något nytt. Allting hände så snabbt, under 1 månad ca.

    När vi väl ville försöka bli gravida och blev det med våran son så tog det oss 1 år. Vissa ggr under det året fick jag ingen mens på 2-3 månader ibland. Det var väldigt påfrestande för oss! Särskilt när många runt omkring oss fick barn samtidigt. Tillslut när året gått så provade jag clearblues ÄL-test och det funkade på oss för då blev jag gravid direkt! Idag är sonen 3 år och de va 3 månader sen jag slutade med p-piller. Vi har egentligen inte försökt att bli gravida nu, men sambon vet att jag inte använder skydd eftersom vi så småningom vill ha barn. Det va bara nu jag kände att jag va så trött på mitt jobb och ville försöka så då köpte jag test som visar att jag har en fertil vecka, men den går liksom inte över till maximal så jag vet om jag har ÄL eller inte. Men jag får väl helt enkelt vänta några veckor o se om de har hjälpt ändå.


    Ursäkta frågan från en anonym tjej på internet - men hur är flytningarna? Titta och känn efter på dem, det är ett bra sätt att veta om man har ägglossning.
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?