• humlan00

    När gick ni på föräldra ledigt?

    Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?

    Vad jobbade ni med??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
    *innan BF

  • Svar på tråden När gick ni på föräldra ledigt?
  • Anonym (P)

    Ca en månad innan BF. Jobbar som lärare på högstadiet och hade inte pallat att jobba längre med tanke på arbetsmiljön.

  • Anonym (Liinda)

    Första graviditeten i v 32 ungefär, beviljades havandeskapspenning då det fanns risker i arbetsmiljön och jag inte kunde bli omplacerad.

    Andra graviditeten 10 dagar innan förlossningen (visste exakt dag), kunde då bli omplacerad till administrativa uppgifter. Trivdes väldigt bra då och mådde bra, helt tvärtom mot första graviditeten.

    Jobbat som sjuksköterska inom psykiatrin under båda graviditeterna.

  • annabellelee

    Första graviditeten en vecka innan bf (födde dagen efter jag gick hem). Andra graviditeten två veckor innan bf. Jobbar som lärare. 

  • Anonym (30årkvinna)

    När jag väntade tvillingarna så gick jag hem ca fem veckor innan förlossningen och med lillasyster gick jag hem 9 dagar innan beräknad förlossning.

    Kör budbil med många tunga lyft och jobbiga hopp in och ut ur bilen som inte var så trevligt eftersom jag led av foglossning.

  • Anotherone

    Har tagit ledigt from en vecka före bf med båda barnen, har kontorsjobb måndag-fredag.

    Sen har jag fött 14 resp 15 dagar efter beräknat datum så jag har ju ändå hunnit vara hemma ca 3v innan bebisarna kommit.

    Hade jag vetat det hade jag gärna jobbat på för jag har mått jättebra som gravid.

  • FruNyfiken

    Med första barnet gick jag hem två dagar innan förlossning.
    Med tvillingar var jag sjukskriven sista fyra veckorna på halvtid och semester på halvtid, så fyra veckor innan

  • LaFontaine

    Jag hade tänkt jobba fram till en månad innan ungefär, men blev sjukskriven i halvtid och var hemma resten. Jag jobbar som kommunal tjänsteman med enbart skrivbordstjänst.

  • Mrs Green

    Det var planerat fem veckor innan, men hon föddes tre veckor innan bf så det blev bara två veckor hemma, varav den sista blev jag sjukskriven.

    Jag har kontorsarbete och hade egentligen kunna jobba längre, men det var sommar och jag ville ta ut min semester. Och med tanke på att hon kom så tidigt så var det ju skönt att jag ändå fick vara hemma litegrann :) 

Svar på tråden När gick ni på föräldra ledigt?