• Anonym (Nyfiken)

Periodisk fasta

Ni som kör periodisk fasta. VAD äter ni?

Säg att man kör 16:8 och har ett ätfönster mellan 10-18, och fastar däremellan. Kan man äta vad som helst då. Typ pizza till lunch, och kaka på eftermiddagsfikat?

Mitt mål m detta är att gå ner i vikt. Vill ner 10-12 kilo.

• Svar på tråden Periodisk fasta
  • Anonym (H)

När jag körde 16:8 så hoppade jag över frukosten. Klockan 12 käkade jag upp min matlåda som jag hade med mig till jobbet. Vanlig mat i NORMAL potionsstorlek! Viktigt att inte överäta! Sen åt jag inget mer förrän jag kom hem. Då blev det middag mellan 18-20. Också vanlig mat i normal portionsstorlek. Blev jag hungrig någonstans mellan lunch och middag så drack jag en kopp svart kaffe och åt en banan. Drack också massa vatten för att fylla ut magsäcken. Jag gick ner 12kg på 6 månader.

Klart du kan käka pizza om du vill, men själv tycker jag att man ändå ska försöka äta lite nyttigare och inte trycka i sig godsaker om vitsen är att gå ner i vikt.

• Anonym (nepp)

Nej du kan inte äta vad som helst. Det är fortfarande kalorier som gäller. Om du äter mer kalorier än vad du gör av med under en dag så kommer du inte gå ner. 

Ät vanlig mat men lite mindre portioner och håll lite koll på kalorierna. 

• Anonym (Nyfiken)

Ja det var så jag tänkte. Någon annan som gått ner m det. Nackdelen är väl att det går ganska sakta va? Men är lätt att följa tänker jag. Jag är dålig på förbud. Det får motsatt effekt på mig. Försöker undvika socker och allt för mycket kolhydrater till vardags men ibland slinker det ner en pizza eller ett max-mål.

• Anonym (H)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-05-22 19:53:48 följande:

Ja det var så jag tänkte. Någon annan som gått ner m det. Nackdelen är väl att det går ganska sakta va? Men är lätt att följa tänker jag. Jag är dålig på förbud. Det får motsatt effekt på mig. Försöker undvika socker och allt för mycket kolhydrater till vardags men ibland slinker det ner en pizza eller ett max-mål.

Nja, sakta och sakta.. Jag ser det snarare som att man går ner i hälsosam takt. 2kg per månad tycker jag är helt okej!
  • Anonym (5:2)

Jag kör 5:2, har precis börjat igen efter en låååång paus som skulle vara över jul o nyår egentligen. Innan dess gick jag ner 23 kilo på ca 6,5 mån och har inte gått upp mer än 2 kilo

Tycker det är så skönt att de är så lätt att följa. Jag äter normala portioner ( tallriksmodellen typ) vanlig hyfsat nyttig husmanskost 4 dagar, fastar 2 dagar och så har vi en ätardag i veckan, då kan de bli pizza eller liknande.

Svar på tråden Periodisk fasta