BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Fler som har jobbigt med mycket sammandragningar?
Min tredje graviditet så då är det vanligare men usch va drygt. Flera ggr per dag blir magen stenhård å då är det bara å vänta ut.
Går in i v 33 i morgon
Allrigh. Bebis låg duktigt med huvudet nedåt i v28 till v33, men sen snurrade han tillbaka igen =D Vecka 35+5 idag och huvudet upp så nu har jag fått tid för vändningsförsök 8/1. Någon som varit med om det? Hur känns det? Och har det lyckats?
Hur tänker ni... Smärtlindring? Har ni haft stor nytta av förlossningsbrevet?
Inte jag iaf. Hade mycket värre med 2:an och hade förväntat mig liknande nu men det har varit färre sammandragningar denna gång och de har gjort mindre ont. Har också sluppit foglossning denna gång. Men ååh, jag vet hur jobbigt det kan vara med onda sammandragningar, hade det också flera ggr per dag med 2:an. Har du möjlighet att vila något eller behöver du springa efter barnen mycket?
Inte jag iaf. Hade mycket värre med 2:an och hade förväntat mig liknande nu men det har varit färre sammandragningar denna gång och de har gjort mindre ont. Har också sluppit foglossning denna gång. Men ååh, jag vet hur jobbigt det kan vara med onda sammandragningar, hade det också flera ggr per dag med 2:an. Har du möjlighet att vila något eller behöver du springa efter barnen mycket?
Skulle inte sagt så, idag hade jag flera onda sammandragningar...
Hur tänker ni... Smärtlindring? Har ni haft stor nytta av förlossningsbrevet?
Min rumpnisse ligger också i säte (34+5) gjort det i stort sett hela graviditeten. Har ställt in mig på att det blir vändningsförsök i mitten av januari. 50% lyckas. Du får bricanyl som ger dig hjärtklappning för att livmodern ska slappna av, men själva vändingsförsöket gör inte ont utan är mest obehagligt då läkaren trycker med bestämda tag om bebisen för att få den att snurra runt.
Jag är själv inne på att diskutera vaginal sätesförlossning om vändningsförsöket inte lyckas. Beror på vad röntgen visar ang mitt bäcken och ny viktskattning på bebisen (han var -13% i 30+6) så så sätt är han inte för stor.
Vill verkligen INTE behöva genomgå ett sectio! Ber varje dag att han ska vända sig eller att vändningen blir lyckad...
Hoppas verkligen vi båda slipper kejsarsnitt! Börjar bli ruskigt nervös inför vändningsförsöket på tisdag..
Varit till BM som nu bokat in mig igen till nästa vecka. Har en bebis som legat lite snett med huvudet uppåt och mycket till höger typ hela graviditeten. Hon hade hoppats på att jag skulle kunna sagt att sparkarna tydde på att han rörde sig mer. Men nähh denna krabat har legat så här så länge jag kännt han. Såååå. Om han ligger kvar så här nästa vecka ville hon att vi skulle boka in en UL och kanske ett vändningförsök om de bedömer det. Verkar vara envisa dessa februaribarn, hahahaha. Klart, han har tid å vända sig, men denna krabat har legat i denna favoritställning typ hela tiden och jag har fött före BF tidigare. Så BM ville inte vänta för länge.
Hur går det för er andra?!