Anonym (Kim) skrev 2018-05-26 22:40:43 följande:
Att skaffa ett jobb eller påbörja en utbildning är inte ett alternativ?
Det finns skäl till att jag inte har ett jobb och dessa vet du inte ett skit om. Även om jag jobbar på att lösa saken, så löser det ingenting av de behov kopplade till ekonomin som jag har just nu idag, imorgon, eller t.o.m. igår, det borde väl du också fatta, även om du i tråden ger intrycket av att vara lite trög och full av förutfattade meningar!?
Du verkar bara nöja dig med att din sambo försörjer dig sedan 8 månader tillbaka och sen om någon månad kommer du att få in 3.000-4.000 vilket är bättre än 0 kr men långt ifrån hälften av ert hushålls utgifter.
Nej, jag är inte et dugg nöjd med det, men jag kan inte trolla. Detta är vad vi kommit överens om för handlingsplanen med Arbetsförmedlingen och det finns skäl till det.
Du verkar inte ha något långsiktigt tänkande alls utan låter nästan sur för att sambon inte lät dig låna pengar till DIN resa som sedan HON skulle betala tillbaka.
Långsiktigt tänkande saknar helt betydelse där allt sparande töms, för att det ekonomiska läget tvingar en till det.
Du låter ärligt talat som en lat snyltare.
Snyltare är jag onekligen, dock ofrivillig.
Du låter ärligt talat som någon som ska hålla sig långt borta från sociala arbeten.