• Anonym (Anonym)

Dumt gjort av mig?

Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?

• Svar på tråden Dumt gjort av mig?
  • Mom2be262

Det är deras bröllop! Tråkigt att ni inte kan få barnvakt då men ska de ändra hela sitt bröllop för det? Ska du inte be de ändra datum? Din reaktion va orimlig. Klart man blir besviken när man gärna vill gå men det är inte deras fel! Ska ni dessutom bli tillåtna att ha barn där vill säkert flera andra ha det och de kan inte bara säga ja till er, eller hur?

• taquine
    Alvina skrev 2018-05-31 10:55:12 följande:

Det verkar ju snarare som att det är du som blev sur och inte blivande brudparet. Självklart är det de som bestämmer hur de vill fira sitt bröllop. Men jag gissar på att detta är en trolltråd då ingen kan vara så egocentrerad och korkad.

Säg inte det....Har man hängt här några år är det inte mycket som förvånar. ;)
    Goodness me
  • Anonym (Nanda)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:

Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?

Ja, väldigt dumt av dig. Pinsamt beteende från en vuxen människa dessutom.
  • Alvina
    taquine skrev 2018-05-31 10:59:48 följande:

Säg inte det....Har man hängt här några år är det inte mycket som förvånar. ;)

Det har du rätt i, ingenting borde förvåna mig längre. Finns mycket konstigt folk, tyvärr.
  • Minimalen

Det går alltid att få tag i barnvakt. Det gäller bara att betala tillräckligt bra. Däremot kanske man inte kan få tag i någon "Gratisbarnvakt". Sen är det inte de som blev sura för frågan utan du blev sur för svaret. Först skriver du att du sagt till dem att de inte är några roliga människor och sen att du gärna vill vara med.

• Anonym (Dumt)

Jag har två barn och har vid ett par tillfällen fått avstå bröllop, även om jag mycket gärna skulle varit med. Inget konstigt med det. Även om brudparet säger att barn är ok så skulle jag ändå vara uppe i varv över att försöka ha koll på små barn så de inte stör allt för mycket. Självklart ska barn få låta och vara barn, men för mig fungerar det inte vid finare tillfällen som t.ex. bröllop. När barnen blir lite äldre, kanske från ca 5-6 års ålder, beroende på hur skötsamma de då brukar vara, skulle jag kunna ta med dem på ett bröllop där brudparet säger att det är ok med barn.

Jag skulle ALDRIG ifrågasätta brudparets val. Det om något är ett etikettsbrott som heter duga. Festligheterna är inte för mig, allt är för brudparet.
  • Anonym (Skärpning)

Deras dag och deras beslut. Det är du som agerar fel, egoistiskt och ouppfostrat.

Kan ni inte få barnvakt stannar ni hemma. Barnen är helt enkelt inte bjudna så de skall inte med. 

Det är föräldrar som ni som ger alla barnföräldrar dåligt ryckte... 
  • Anonym (mmm)

Just bröllop får faktiskt gästerna ta det som brudparet har valt att ha det. 

Vill man ha ett barnfritt bröllop får gästerna anpassa sig. Det brukar vara accepterat om man har barn som ammar, att de får komma med. Det kostar rätt mycket med bröllop och man kanske har drömt om hur det ska se ut, då ska man också få ha det som man vill ha det. 

En del med mindre barn väljer kanske att komma på vigseln men skippa middagen om man inte kan ordna barnvakt. 

• Anonym (Otroligt dumt)

Ja det var väldigt dumt av dig. Deras dag deras beslut. Vi gifter oss i sommar och har också valt barnfritt. Dels vill vi inte ha ett barnkalas dela vill vi att alla gäster ska kunna slappna av och ha roligt inte jaga ungar. Sen kommer det vara fri bar och även om ingen av oss är storsupare så kommer det vara berusade människor, höga ljud osv alltså ingen plats för barn.

Blir trött på föräldrar som tror det är lag på att deras ungar ska få va med överallt och omgivningen ska anpassa sig till ungarna.

• smulpaj01

Klart EN av er kan gå och den andra stannar hemma med ungarna. Ring och be om ursäkt!

Svar på tråden Dumt gjort av mig?