• Anonym (Anonym)

Dumt gjort av mig?

Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?

• Svar på tråden Dumt gjort av mig?
  • Anonym (Olivia)

Självklart gjorde du fel. Det är brudparet som väljer hur dom vill ha sitt bröllop. Vill dom inte ha småbarn där är det så.

• Plupp73

Det är inte alls givet att man kan ta med sitt barn till ett bröllop. Hur kan man ens komma på tanken att säga till ett brudpar att de inte är roliga människor för att de inte bjuder barn....Herregud! Om du fortfarande är bjuden (vilket är högst tveksamt) så får du VERKLIGEN be om ursäkt. Ditt beteende hade varken stil eller klass.

• EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:
    Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?
    Hur svårt kan det vara att acceptera att folk har rätt att få ha SIN SPECIELLA DAG (Bröllop/födelsedag/förlovning) efter sina önskemål? Utan att de skall bli anklagade för att vara "tråkiga människor"?

Hur svårt kan det vara att inse att bröllop KOSTAR, TS? Du beter dig väldigt tjurigt och småsint när du kommer med kommentaren "Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom?".
    Du kan ju för fasiken inte kräva att ett brudpar skall anpassa sitt bröllop efter dig och dina barn.

Nej du stanna hemma.
    Och du kan stanna hemma tills du lär dig det viktigaste av allt. Bara för att du har barn och älskar dina barn så kan du inte ställa krav på omgivningen att de skall anpassa sina egna viktiga dagar (typ bröllop/födelsedag/förlovning) efter dig och dina barn och ha allting barnanpassat. Man är inte en tråkig människa bara för att man vill ha barnfritt vid vissa speciella dagar.
    Det är du som vägrar att acceptera att världen inte kretsar kring dig och dina barn.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2018-05-31 12:47:26 följande:
    Klart EN av er kan gå och den andra stannar hemma med ungarna. Ring och be om ursäkt!
    Just så
  • Anonym (Chockad)

Är faktiskt lite chockad över att du ens kallade brudparet tråkiga människor och bad om annan meny till era barn? Haha förvånad att du ens blir bjuden på bröllop om jag ska vara ärlig. Hur som helst så är det bara att gå in på mynanny.se och skaffa en barnvakt. Funkar inte det så kan du sitta hemma och äta din hamburgare. Kanske är bäst så hur som helst.

• Anonym (Hanna)

Alldeles oavsett vad man tucker om barn på bröllop betedde du dig ohyfsat enligt gängse sociala regler. Så pass att det känns väl tillspetsat.

• Anonym (fritt)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:

Nu antar jag att detta är en troll-tråd. Men det är självklart att ni inte tar med era barn på ett bröllop där brudparet uttryckligen bett om barnfritt!
  • Anonym (Anonym123)

Vet ju inte förutsättningarna för brudparet, men skulle vi gifta oss och ha barnfritt skulle nog knappt nån komma så det är ju en rätt stor risk man tar som brudpar ifall man verkligen vill ha gäster.
    Trots allt är det inte speciellt många som vill gå på bröllop utan gör det av nån sorts pliktkänsla.

• Fiona M
    Anonym (Anonym123) skrev 2018-05-31 15:41:46 följande:

Trots allt är det inte speciellt många som vill gå på bröllop utan gör det av nån sorts pliktkänsla.

Nu tror jag du blandar ihop det med dop.
  • EnAnonumius
    Anonym (Otroligt dumt) skrev 2018-05-31 12:24:03 följande:
    Ja det var väldigt dumt av dig. Deras dag deras beslut. Vi gifter oss i sommar och har också valt barnfritt. Dels vill vi inte ha ett barnkalas dela vill vi att alla gäster ska kunna slappna av och ha roligt inte jaga ungar. Sen kommer det vara fri bar och även om ingen av oss är storsupare så kommer det vara berusade människor, höga ljud osv alltså ingen plats för barn.
    Blir trött på föräldrar som tror det är lag på att deras ungar ska få va med överallt och omgivningen ska anpassa sig till ungarna.
    Amen!
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Dumt gjort av mig?