Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:
Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?
Hur svårt kan det vara att acceptera att folk har rätt att få ha SIN SPECIELLA DAG (Bröllop/födelsedag/förlovning) efter sina önskemål? Utan att de skall bli anklagade för att vara "tråkiga människor"?
Hur svårt kan det vara att inse att bröllop KOSTAR, TS? Du beter dig väldigt tjurigt och småsint när du kommer med kommentaren "Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom?".
Du kan ju för fasiken inte kräva att ett brudpar skall anpassa sitt bröllop efter dig och dina barn.
Nej du stanna hemma.
Och du kan stanna hemma tills du lär dig det viktigaste av allt. Bara för att du har barn och älskar dina barn så kan du inte ställa krav på omgivningen att de skall anpassa sina egna viktiga dagar (typ bröllop/födelsedag/förlovning) efter dig och dina barn och ha allting barnanpassat. Man är inte en tråkig människa bara för att man vill ha barnfritt vid vissa speciella dagar.
Det är du som vägrar att acceptera att världen inte kretsar kring dig och dina barn.