• Emm2018

Hur blev ni med barn.

Hej

Jag vill verkligen ha hjälp från er. Jag undrar bara hur ni blev med barn. Skulle bli så glad för att någon gav mig råd och tips. Jag har försökt nu i ett år och lite mer med min sambo men nu vill jag ha stöd från er som känner igen er.

Har hört att bidrottninggele är bra?

• Svar på tråden Hur blev ni med barn.
  • Anna60

Jag blev med barn på det traditionella sättet. Flicka möter pojke. Sex. Voila.

• Långbenopluto
    Anna60 skrev 2018-05-31 15:10:58 följande:
    Tummen upp!!
  • annabellelee

Från början körde vi bara oskyddat utan koll på ägglossning osv, men när några månader gått utan att något hände skaffade jag ägglossningstest så att vi var säkra på att ha sex dagarna runt ägglossningen. När det gått några månader till utan plus testade jag att äta rosenrot och blev gravid första månaden jag provade. Men om det var rosenroten eller tillfällighet var jag förstås inte...

• Cecese
    Anna60 skrev 2018-05-31 15:10:58 följande:

Samma här... Jag hade sex med en man
  • annabellelee

Du vet väl att ni, om ni testat i ett år kan få en utredning kring orsakerna till barnlöshet?

• Akira Öken

Det är inte några konstigheter att det tar kring ett år innan man blir gravid. Har kvinnan regelbunden ägglossning? Har mannen några/tillräckligt med spermier?

Som redan tipsat om ovan: gör en fertilitetsutredning för att få klarhet i om det finns några fysiska hinder som ni kan få hjälp med att avhjälpa.

• viseversa

Jag låg med min sambo runt ägglossningen och POFF så var jag gravid. 5 gånger till och med. 

• Meriall

Har inte gjort så själv men har hört många som haft problem att bli med barn att det funkat när de haft sex en gång varannan dag - varken mer eller mindre - hela månaden igenom. Och inte hållit koll på ÄL.

• ElinJohanna89

Jag blev gravid när jag slutade tänka på det... Började istället studera och fick ett väldigt bra jobb osv, nu är jag i v.26 och studierna är lagda på is :D Så mitt tips, sluta "försöka" ;) Även gojibär lär vara bra men har inte egen erfarenhet :D

• Aamon

Vet precis hur du känner. Har själv varit där.

Jag har provat de flesta preparat utan någon skillnad. Jag har "släppt det" utan att det hjälpt. Blivit gravid 3 gånger varav 2 slutat i x-grav och ma. Den 3:e nu pågående. Har kört med äl-test och ätit folsyra alla dom gångerna vi lyckats och då har vi haft sex varje dag, vilket i vårat fall verkar funka.

Svar på tråden Hur blev ni med barn.