• Kråke

Åldersskillnad

Hej. Jag önskar höra om det finns andra kvinnor som har mycket och då menar jag mycket yngre älskare.Jag letar inte upp dem, de hittar mig. Det handlar om 13-28 års åldersskillnad. Säger det igen: Vill bara höra er erfarenhet, inga fördömanden tack. Det får jag nog av ändå.

• Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (Mimmi)
    Miss Sunny skrev 2018-06-08 10:42:40 följande:

Instämmer till 110 %.  Det finns inget som ger bättre kemi i ett förhållande än när kvinnan är äldst. Pratar nu om män, inte killar på 18-20.

Jag är totalt övertygad nu, och det blir bara mera och mera vanligt.

Ja jag håller med. Har aldrig varit med någon så mycket yngre tidigare. Men vi har definitivt både kemi och befinner oss på samma våglängd mentalt och känslomässigt, till skillnad från mina tidigare relationer med jämnåriga män som känns lite döda i jämförelse.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-06-09 12:09:19 följande:

Jag trodde aldrig att kvinnor ville ha en yngre partner. Jag är mest van med att äldre män har yngre partners 

Det är ju helt klart vanligare att män har äldre partners. Så vanligt att man inte ens märker det.

Vi visste inte att åldersskillnaden var så stor när vi träffades och det klickade direkt. Så det var inget jag medvetet letade efter.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-06-09 19:07:08 följande:
    Det är ju helt klart vanligare att män har äldre partners. Så vanligt att man inte ens märker det.

Vi visste inte att åldersskillnaden var så stor när vi träffades och det klickade direkt. Så det var inget jag medvetet letade efter.
    Blev det en stor chock för dig 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-06-09 19:56:23 följande:

Blev det en stor chock för dig 

Stor chock är att ta i. Jag förstod att han var lite yngre men inte så mycket yngre, han förstod att jag var äldre men inte så mycket äldre. Vi tänkte nog båda att det skiljde 5-7 år max.
  • Pussan
    Kråke skrev 2018-06-09 08:05:00 följande:

Guuud vad skönt att ni svarar o delar! Ingen av mina vänner förstår mig. Jag har valt bort barn, rest runt hela jorden i mitt arbete o bott utomlands. När jag var ung var jag blyg och osäker. Nu efter 45 c:a , bejakar jag min sexualitet och flinar åt mina valkar, jag menar kurvor(????). Ikväll ska jag träffa en ljuvlig o mogen ung man som åker från en annan stad för att träffa mig. Han är snäll, sensuell och väljer mig. Ok håll i er då.... Han är 30 och jag är inte det. Är 58. Jag känner mig inte yngre för att jag är intim med mycket yngre män men jag njuter som fan och det gör de också. Vi pratar inte om att sätta bo men har ljuvliga stunder. Det är sommar och jag vill njuta med honom så länge vi har lust. Det är för övrigt den yngsta mannen jag träffat och jag sa nej i början pga den förbaskade åldersskillnaden. En av mina vänner kallar mig patetisk. Suck. En artist som nu är salig hade en pojkvän som varv18 och han själv var 50. Höjde någon på något ögonbryn? Nja lite kanske men han är (var) ju en man. För att inte tala om gubbar med 20-åringar. Jag är så ledsen över att nästan förlora väninnor som är upprörda för detta. Kan tillägga att de själva lever i celibat och är nöjda med det. Det tycker de att jag också ska göra. Nu ska jag måla tånaglarna. Kram på er!

Om du har väninnor som inte vill vara väninnor pga vilka killar du träffar så är de inte väninnor! De som fortsätter att gilla dig och umgås med dig oavsett  -  de är dina väninnor.
  • Kråke

Precis. Droppar dem som heta potatisar nu." Väninnorna". Den unge mannen och jag fullkomligt njuter av varandra. Han var envis i flera månader trots att jag sa att han var för ung. Efter inatt/imorse skiter jag i allt sånt. Vi är bara människor som lever samtidigt, lyckligtvis i samma land som råka tända ordentligt på varandra. Säger som Mimmi, letar inte medvetet efter ungtuppar. Det förefaller sig bara så.

• Anonym (Två)

Har två vänninor som har eller har haft mycket yngre män. Sådär 20-25 år yngre. Oftast flera samtidigt. Men det blir ju bara sex, att tillfredsställa en kroppslig lust. Jag förstår inte vad de får ut av det. Jag vill ha en riktig man som kan ta hand om hela mig, både kroppen och själen. Sex utan andlig dimension är verkligen värdelöst enligt mig. Lite OT där...men i alla fall, den ena av väninnorna vill verkligen ha ett riktigt förhållande men hon ser liksom inte att så länge hon håller på med de unga killarna så kommer det inte hända. För hon vill ju inte ha ett seriöst förhållande med en 25-åring och samtidigt så är hon inte öppen för andra möjligheter så länge hon träffar honom. Lite sorgligt, kan vi som står bredvid tycka.

Men, så länge det är myndiga killar och det inte förkommer gåvor eller utnyttjande på nåt sätt så fördömer jag inte beteendet och har inget problem med tantsjuka väninnor. Haha.

• Miss Sunny
    Anonym (Två) skrev 2018-06-10 11:43:29 följande:

Har två vänninor som har eller har haft mycket yngre män. Sådär 20-25 år yngre. Oftast flera samtidigt. Men det blir ju bara sex, att tillfredsställa en kroppslig lust. Jag förstår inte vad de får ut av det. Jag vill ha en riktig man som kan ta hand om hela mig, både kroppen och själen. Sex utan andlig dimension är verkligen värdelöst enligt mig. Lite OT där...men i alla fall, den ena av väninnorna vill verkligen ha ett riktigt förhållande men hon ser liksom inte att så länge hon håller på med de unga killarna så kommer det inte hända. För hon vill ju inte ha ett seriöst förhållande med en 25-åring och samtidigt så är hon inte öppen för andra möjligheter så länge hon träffar honom. Lite sorgligt, kan vi som står bredvid tycka.

Men, så länge det är myndiga killar och det inte förkommer gåvor eller utnyttjande på nåt sätt så fördömer jag inte beteendet och har inget problem med tantsjuka väninnor. Haha.

Fåar man fråga hur gamla dina väninnor är ? Inget dömande, är själv en "tantsjuk kärring"  Bara nyfiken
  • Speeddevil

Jag gillar och fantiserar ofta om en äldre kvinna som är utsvulten på sex och vet precis vad hon gör och vill.

Jag är 37 dock så jag är väl inte direkt yngre tyvärr.

• Anonym (Två)
    Miss Sunny skrev 2018-06-10 13:20:39 följande:
    Fåar man fråga hur gamla dina väninnor är ? Inget dömande, är själv en "tantsjuk kärring"  Bara nyfiken
    Den ena är knappt 50, den andra är ett par år över 50!
Svar på tråden Åldersskillnad