• Kråke

Åldersskillnad

Hej. Jag önskar höra om det finns andra kvinnor som har mycket och då menar jag mycket yngre älskare.Jag letar inte upp dem, de hittar mig. Det handlar om 13-28 års åldersskillnad. Säger det igen: Vill bara höra er erfarenhet, inga fördömanden tack. Det får jag nog av ändå.

• Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (Katie)
    Kråke skrev 2018-06-09 08:05:00 följande:

Guuud vad skönt att ni svarar o delar! Ingen av mina vänner förstår mig. Jag har valt bort barn, rest runt hela jorden i mitt arbete o bott utomlands. När jag var ung var jag blyg och osäker. Nu efter 45 c:a , bejakar jag min sexualitet och flinar åt mina valkar, jag menar kurvor(????). Ikväll ska jag träffa en ljuvlig o mogen ung man som åker från en annan stad för att träffa mig. Han är snäll, sensuell och väljer mig. Ok håll i er då.... Han är 30 och jag är inte det. Är 58. Jag känner mig inte yngre för att jag är intim med mycket yngre män men jag njuter som fan och det gör de också. Vi pratar inte om att sätta bo men har ljuvliga stunder. Det är sommar och jag vill njuta med honom så länge vi har lust. Det är för övrigt den yngsta mannen jag träffat och jag sa nej i början pga den förbaskade åldersskillnaden. En av mina vänner kallar mig patetisk. Suck. En artist som nu är salig hade en pojkvän som varv18 och han själv var 50. Höjde någon på något ögonbryn? Nja lite kanske men han är (var) ju en man. För att inte tala om gubbar med 20-åringar. Jag är så ledsen över att nästan förlora väninnor som är upprörda för detta. Kan tillägga att de själva lever i celibat och är nöjda med det. Det tycker de att jag också ska göra. Nu ska jag måla tånaglarna. Kram på er!

Så härligt att läsa om hur du njuter och tar för dig av livet.
    Det borde fler kvinnor göra och så bara skita i vad andra tycker det är bara du som lever ditt liv. 
    Jag lever inte som du, för jag är multisjuk och kan inte längre, men jag har njutit av mitt liv.
    Nu njuter jag på andra sätt, 
    Men just för jag vet hur lätt det är att förlora det så är det så viktigt att njuta när vi kan, 
    Vad gör vi annars här?

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Två) skrev 2018-06-11 09:52:43 följande:
    Den ena är knappt 50, den andra är ett par år över 50!
    och båda träffar yngre män som är 24-25? 
  • Anonym (Två)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-06-11 10:25:16 följande:
    och båda träffar yngre män som är 24-25? 
    Ja...och de beskriver gärna ingående hur de unga männen "dyrkar" deras kroppar på ett vis som de inte upplevt med mer jämnåriga män. De ser på sex, lustar och känslor på ett sätt som jag personligen inte förstår så be mig inte förklara varför de träffar dessa unga män. De är i övrigt helt normala kvinnor med framgångsrika karriärer och tonåringar eller vuxna barn.
  • Miss Sunny
    Anonym (Två) skrev 2018-06-11 10:43:13 följande:
    Ja...och de beskriver gärna ingående hur de unga männen "dyrkar" deras kroppar på ett vis som de inte upplevt med mer jämnåriga män. De ser på sex, lustar och känslor på ett sätt som jag personligen inte förstår så be mig inte förklara varför de träffar dessa unga män. De är i övrigt helt normala kvinnor med framgångsrika karriärer och tonåringar eller vuxna barn.
    Inte dårligt.  Jag är 48, men min gräns går vid 25. Jag gillar dom runt 30, ca 27 - 33 (25-35). Åldern står ju inte direkt stämplad i pannan på dom. Träffer dom på krogen, baren,kryssning o.dyl. Gillar spelet, leken runt jakten, blickar och ögonflirt. Den spänningen får man inte på en dejtingsida.

Tantsjuk ?   Ja, men jag erkänner, det är guddommligt skönt.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Två) skrev 2018-06-11 10:43:13 följande:
    personligen inte förstår så be mig inte förklara varför de träffar dessa unga män. De är i övrigt helt normala kvinnor med framgångsrika karriärer och tonåringar eller vuxna barn.
    Vill känna sig yngre gissar jag på 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Två) skrev 2018-06-10 11:43:29 följande:

Har två vänninor som har eller har haft mycket yngre män. Sådär 20-25 år yngre. Oftast flera samtidigt. Men det blir ju bara sex, att tillfredsställa en kroppslig lust. Jag förstår inte vad de får ut av det. Jag vill ha en riktig man som kan ta hand om hela mig, både kroppen och själen. Sex utan andlig dimension är verkligen värdelöst enligt mig. Lite OT där...men i alla fall, den ena av väninnorna vill verkligen ha ett riktigt förhållande men hon ser liksom inte att så länge hon håller på med de unga killarna så kommer det inte hända. För hon vill ju inte ha ett seriöst förhållande med en 25-åring och samtidigt så är hon inte öppen för andra möjligheter så länge hon träffar honom. Lite sorgligt, kan vi som står bredvid tycka.

Men, så länge det är myndiga killar och det inte förkommer gåvor eller utnyttjande på nåt sätt så fördömer jag inte beteendet och har inget problem med tantsjuka väninnor. Haha.

Det behöver väl i och för sig inte vara så att det saknas en andlig dimension bara för att de är yngre? Däremot kan det ju vara svårt att satsa på något seriöst om det är 25 års ålderskillnad även om man är kompletta soulmates tänker jag mig...
  • Anonym (Två)
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-06-11 15:02:31 följande:

Det behöver väl i och för sig inte vara så att det saknas en andlig dimension bara för att de är yngre? Däremot kan det ju vara svårt att satsa på något seriöst om det är 25 års ålderskillnad även om man är kompletta soulmates tänker jag mig...

Tja de säger båda två att när de är klara och nöjda så får killen gå, för om han öppnar munnen och försöker ha ett samtal blir man bara irriterad över hur dumma unga människor är...

Detta behöver förstås inte gälla alla ?relationer? med stor åldersskillnad. Bara exempel från mina väninnor nu.
  • Miss Sunny
    Anonym (Två) skrev 2018-06-11 16:05:54 följande:
    Tja de säger båda två att när de är klara och nöjda så får killen gå, för om han öppnar munnen och försöker ha ett samtal blir man bara irriterad över hur dumma unga människor är...

Detta behöver förstås inte gälla alla ?relationer? med stor åldersskillnad. Bara exempel från mina väninnor nu.
    Oj, det hörs veldigt känslokallt och "teknisk" ut. Jag är nog inte så sträng med mina "lovers". Lite mys i efterhand ska det va. Han får gärna sova över om han vill.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Två) skrev 2018-06-11 16:05:54 följande:

Aja, ok. Nej det låter ju inte så andligt förstås. Jag håller med om antyder låter lite trist...

Mitt förhållande är raka motsatsen, jag upplever min nuvarande yngre kille som mer känslomässigt mogen än betydligt äldre män som jag dejtat tidigare. Men det är såklart olika från person till person.
  • Anonym (Nyfiken 25 åring)
    Kråke skrev 2018-06-09 08:05:00 följande:

Guuud vad skönt att ni svarar o delar! Ingen av mina vänner förstår mig. Jag har valt bort barn, rest runt hela jorden i mitt arbete o bott utomlands. När jag var ung var jag blyg och osäker. Nu efter 45 c:a , bejakar jag min sexualitet och flinar åt mina valkar, jag menar kurvor(????). Ikväll ska jag träffa en ljuvlig o mogen ung man som åker från en annan stad för att träffa mig. Han är snäll, sensuell och väljer mig. Ok håll i er då.... Han är 30 och jag är inte det. Är 58. Jag känner mig inte yngre för att jag är intim med mycket yngre män men jag njuter som fan och det gör de också. Vi pratar inte om att sätta bo men har ljuvliga stunder. Det är sommar och jag vill njuta med honom så länge vi har lust. Det är för övrigt den yngsta mannen jag träffat och jag sa nej i början pga den förbaskade åldersskillnaden. En av mina vänner kallar mig patetisk. Suck. En artist som nu är salig hade en pojkvän som varv18 och han själv var 50. Höjde någon på något ögonbryn? Nja lite kanske men han är (var) ju en man. För att inte tala om gubbar med 20-åringar. Jag är så ledsen över att nästan förlora väninnor som är upprörda för detta. Kan tillägga att de själva lever i celibat och är nöjda med det. Det tycker de att jag också ska göra. Nu ska jag måla tånaglarna. Kram på er!

Lätt ju så hett men hur gick det med mötet med den unga mannen?
Svar på tråden Åldersskillnad