• Johannako

Talar han sanning?

Hej..

Jag har fått kontakt med en kille som verkar helt fantastiskt, men så för lite mer än en vecka sedan så lyckades jag hitta hans adress på hitta.. där står det att han bor tillsammans med en tjej.. jag konfronterade honom angående det och fick då till svar att han bodde där förut och att det är hans ex... Men har varken fått eller hittat hans nya adress.. detta gör mig väldigt konfunderad då jag relativt nyss avslutat en på g relation med en annan kille där det visade sig att han bodde med sitt ex...

Jag vill ge denne kille chans att förklara sig och påvisa att det han säger stämmer... Vill inte döma honom för snabbt, är det dumt av mig? Eller är jag alldeles för misstänksam mot denne kille?

• Svar på tråden Talar han sanning?
  • Anonym (M)

Hitta.se kan vara enormt sega med att uppdatera efter folkbokföringen. Kolla ratsit istället, de uppdaterar varje dag har jag för mig.

• Annita
    Johannako skrev 2018-06-12 12:58:33 följande:
    Mm har nu ställt frågan och får invänta svar.. han har extremt mycket på jobbet så kan ta ett tag innan jag får något svar men får jag inget svar så vet jag vad det innebär..
    Jag fattar inte, han har så mycket att göra på jobbet att han inte kan slänga iväg ett sms med sin adress?! Låter mysko, minst sagt.
  • Anonym (M)
    Annita skrev 2018-06-12 14:18:33 följande:
    Jag fattar inte, han har så mycket att göra på jobbet att han inte kan slänga iväg ett sms med sin adress?! Låter mysko, minst sagt.
    Är väl inget mysko med att man inte kollar telefonen och man har väldigt mycket att göra? 
  • Johannako
    Anonym (M) skrev 2018-06-12 13:10:05 följande:

Hitta.se kan vara enormt sega med att uppdatera efter folkbokföringen. Kolla ratsit istället, de uppdaterar varje dag har jag för mig.

Ska jag kolla upp, tack för tipset
  • Johannako
    Annita skrev 2018-06-12 14:18:33 följande:

Det finns väl rätt många som inte kan kolla telefonen på jobbet... Jag kan inte göra det när jag jobbar så tycker inte alls att det är konstigt...
  • Anonym (mmm)

Jag tänker att på nätet är de olika snabba med uppdatering så om det var ganska nyss han flyttade kan det ju stämma, men då bör han kunna ge dig sin nya adress och exakt datum när han flyttade. 

Ratsit är som sagt rätt snabba ändå. 

• Annita
    Johannako skrev 2018-06-12 14:26:35 följande:
    Det finns väl rätt många som inte kan kolla telefonen på jobbet... Jag kan inte göra det när jag jobbar så tycker inte alls att det är konstigt...
    Jaha, då missförstod jag! Jag trodde att han svarade typ "jag har mycket att göra just nu, svarar senare". Men om han kanske inte sett messet alls så är det ju inte mysko!
  • IceKitten
    Johannako skrev 2018-06-12 14:25:33 följande:
    Ska jag kolla upp, tack för tipset

Eniro, hitta osv uppdaterar vanligtvis sina uppgifter en gång i månaden. Sedan beror det ju även på huruvida stället de hämtar uppgiften i från har hunnit uppdatera vilket skiljer sig stort.

I övrigt tycker jag att du kan ta det lugnt. Jag hade (om jag vore pojkvännen) blivit väldigt tveksam till om du var någon jag ville fortsätta med om du dels kollade upp mig på hitta samt senare förhörde mig om det hela... Men detta har främst med att göra att jag skyr all typ av svartsjuka som pesten. Den här killen kan ju vara totalt annorlunda från mig.

Du lär ju oavsett vilket vara hemma hos killen någon gång när ni nu dejtar så då lär du väl märka om en tjej bor där.

• Johannako
    Anonym (mmm) skrev 2018-06-12 14:27:32 följande:

Jag tänker att på nätet är de olika snabba med uppdatering så om det var ganska nyss han flyttade kan det ju stämma, men då bör han kunna ge dig sin nya adress och exakt datum när han flyttade. 

Ratsit är som sagt rätt snabba ändå. 

Mm har också en känsla av det, men samtidigt är jag medveten om att det inte alltid hänger med annars hade jag avslutat det med en gång
  • Johannako
    Annita skrev 2018-06-12 14:30:53 följande:

Jaha, då missförstod jag! Jag trodde att han svarade typ "jag har mycket att göra just nu, svarar senare". Men om han kanske inte sett messet alls så är det ju inte mysko!

Aha okej,
  • Johannako
    IceKitten skrev 2018-06-12 14:43:28 följande:

Eniro, hitta osv uppdaterar vanligtvis sina uppgifter en gång i månaden. Sedan beror det ju även på huruvida stället de hämtar uppgiften i från har hunnit uppdatera vilket skiljer sig stort.

I övrigt tycker jag att du kan ta det lugnt. Jag hade (om jag vore pojkvännen) blivit väldigt tveksam till om du var någon jag ville fortsätta med om du dels kollade upp mig på hitta samt senare förhörde mig om det hela... Men detta har främst med att göra att jag skyr all typ av svartsjuka som pesten. Den här killen kan ju vara totalt annorlunda från mig.

Du lär ju oavsett vilket vara hemma hos killen någon gång när ni nu dejtar så då lär du väl märka om en tjej bor där.

Jag förstår dig och jag vet att mitt beteende inte är särskilt bra.. och skrämmer bort många, har dock erfarenheter som gör att jag har extremt svåra tillitsproblem vilket jag pratat med denne kille om och jag bad om ursäkt när jag letade upp honom men han brydde sig inte..

Mm dock vill jag inte träffa honom innan han visat att han inte bor ihop med någon.. detta för att säkra upp för mig själv
  • Anonym (mmm)
    Johannako skrev 2018-06-12 14:55:00 följande:
    Jag förstår dig och jag vet att mitt beteende inte är särskilt bra.. och skrämmer bort många, har dock erfarenheter som gör att jag har extremt svåra tillitsproblem vilket jag pratat med denne kille om och jag bad om ursäkt när jag letade upp honom men han brydde sig inte..

Mm dock vill jag inte träffa honom innan han visat att han inte bor ihop med någon.. detta för att säkra upp för mig själv
    Idag får man nästan räkna med att folk kollar upp en lite snabbt, det behöver man inte ta som förolämpande. Nästan alla lämnar spår efter sig på nätet, vill man vara okänd får man låta bli det. 
  • IceKitten
    Johannako skrev 2018-06-12 14:55:00 följande:

Du gör självklart som du vill och jag hoppas det går bra för er.

Men jag hade inte lagt energin på det. Vill folk vara otrogna så kommer de vara det oavsett vad deras partner gör. Så lika bra att slappna av.
Svar på tråden Talar han sanning?