• Anonym (Malin)

    Varför raggar aldrig nån på mig?!

    Aldrig att nån kommer fram till mig på krogen och raggar!

    Jobbar i mansdominerad branch och blir raggad på hela tiden av kollegor så jag vet att jag har sex appeal men skiter inte där jag äter så där blir det nobben direkt.

    Kvinna i mina bästa år (35-ish). Tar hand om kroppen, klär mig snyggt, luktar gott, bubbligt glad och humoristisk. Snygg men inte så snygg att det borde avskräcka. Tycker själv jag är approachable.

    Är ju såå horny och vill bli förförd av nån somrig heting som vill göra en massa snusk med mig! Men icke...

    Hjälp mig förstå! Raggar ni män inte på krogen längre?

  • Svar på tråden Varför raggar aldrig nån på mig?!
  • Anonym (Försökt)
    Anonym (Malin) skrev 2018-06-16 10:26:51 följande:

    Jo jag förstår hur du tänker. Vi kanske alla skulle behöva bli bättre på att ta rejection mer med en klackspark. Inte ta det så personligt om man blir dissad.


    Jag har blivit dissad kanske 70-80 ggr. Att ställa mot att jaldrig lyckats. Svårt att inte ta det personligt efter ett tag. Även om det naturligtvis inte gör något bättre.
  • Anonym (Adam.)

    Skulle säga att det mesta att är vi har fått lära oss att tjejer egentligen inte vill raggade på. Förutom av just den där killen som förekommer i hennes fantasi. Vi vill dessutom inte verka vara creepy eller råka gå fram när du bara vill umgås med dina väninnor. Tinder och liknande är mycket lättare då vi redan från början vet att tjejen är intresserad och att bli avvisad är inte alls lika jobbigt där.

  • Anonym (T)

    Jag blir alltid raggad på och det handlar enormt mycket om kroppsspråk och ögonkontakt, om möjligt även fysisk kontakt.

    Går jag ut och vill ha ragg så ställer jag mig/sätter mig någonstans där jag är hyfsat lätt att se. Låter blicken glida runt i lokalen lite lojt sådär, låter den fastna på någon, låser ögonkontakt lite för länge och iakttar reaktionen. Ler lite och ser bort, det triggar jaktinstinkten hos män.

    Öppna upp kroppsspråket; inga korsade armar över bröstet och sådant. Inte placera sig så man har en massa kompisar som blockerar, få killar vågar tränga sig förbi 10 polare för att komma fram och kanske få nobben.

    Står snubben tex vid bardisken kan jag passa på att gå dit och beställa en öl, "råka" röra honom någonstans - tex några sekunders strykning över ovansidan av handen. Säger han något till mig svarar jag honom lågt vid örat så han känner värmen av min andedräkt, "råkar" låta läpparna nudda örat eller kinden. Där någonstans brukar det vara klart faktiskt. Man kan ta till knep som att tex dra med sina fingrar vid sin egen urringning osv, så man lockar dit blicken - stilfullt naturligtvis, som att man bara råkar

    Det är en lek som man får träna på. Jag har viss fördel av att ha sex appeal och se hyfsat bra ut, men mest är det leken. Suget i blicken.

    En gång såg jag en het kille med en tjej i knät på ett uteställe. Ville bara ha honom men kunde ju inte gå fram när hon var där, så då var det ögonkontakt och långa blickar som gällde. Fångade hans intresse och vi lekte med ögonkontakten ett bra tag, hon satt i knät men han såg på mig. Så gick jag till sist på toaletten och såg till att passera honom och lät fingrarna dra över nacken på honom utan att hon såg på vägen dit - när jag kom ut från toa stod han där och väntade Var hon tog vägen vet jag ej, men vi hade en trevlig natt

  • Dunsgam
    Anonym (Adam.) skrev 2018-06-16 10:56:33 följande:

    Skulle säga att det mesta att är vi har fått lära oss att tjejer egentligen inte vill raggade på. Förutom av just den där killen som förekommer i hennes fantasi. Vi vill dessutom inte verka vara creepy eller råka gå fram när du bara vill umgås med dina väninnor. Tinder och liknande är mycket lättare då vi redan från början vet att tjejen är intresserad och att bli avvisad är inte alls lika jobbigt där.


    Lättare på ett sätt. Men inte händer det mycket på tinder heller direkt..

    Min upplevelse är att det blivit svårare efter intåget av sociala medier. Mer tillgängligt och enklare hantering men en stor medföljande kräsenhet. En ständig väntan på att se om nåt bättre kommer.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (T) skrev 2018-06-16 11:11:11 följande:

    Jag blir alltid raggad på och det handlar enormt mycket om kroppsspråk och ögonkontakt, om möjligt även fysisk kontakt.

    Går jag ut och vill ha ragg så ställer jag mig/sätter mig någonstans där jag är hyfsat lätt att se. Låter blicken glida runt i lokalen lite lojt sådär, låter den fastna på någon, låser ögonkontakt lite för länge och iakttar reaktionen. Ler lite och ser bort, det triggar jaktinstinkten hos män.

    Öppna upp kroppsspråket; inga korsade armar över bröstet och sådant. Inte placera sig så man har en massa kompisar som blockerar, få killar vågar tränga sig förbi 10 polare för att komma fram och kanske få nobben.

    Står snubben tex vid bardisken kan jag passa på att gå dit och beställa en öl, "råka" röra honom någonstans - tex några sekunders strykning över ovansidan av handen. Säger han något till mig svarar jag honom lågt vid örat så han känner värmen av min andedräkt, "råkar" låta läpparna nudda örat eller kinden. Där någonstans brukar det vara klart faktiskt. Man kan ta till knep som att tex dra med sina fingrar vid sin egen urringning osv, så man lockar dit blicken - stilfullt naturligtvis, som att man bara råkar

    Det är en lek som man får träna på. Jag har viss fördel av att ha sex appeal och se hyfsat bra ut, men mest är det leken. Suget i blicken.

    En gång såg jag en het kille med en tjej i knät på ett uteställe. Ville bara ha honom men kunde ju inte gå fram när hon var där, så då var det ögonkontakt och långa blickar som gällde. Fångade hans intresse och vi lekte med ögonkontakten ett bra tag, hon satt i knät men han såg på mig. Så gick jag till sist på toaletten och såg till att passera honom och lät fingrarna dra över nacken på honom utan att hon såg på vägen dit - när jag kom ut från toa stod han där och väntade Var hon tog vägen vet jag ej, men vi hade en trevlig natt


    You got game! Jag blev typ lite sugen på att ragga på dig nu.

    Detta ska jag ta med mig i bakhuvudet när jag ska ut i Huvfudstadens nattliv ikväll.
  • Anonym (T)
    Anonym (Malin) skrev 2018-06-16 11:17:44 följande:
    You got game! Jag blev typ lite sugen på att ragga på dig nu.

    Detta ska jag ta med mig i bakhuvudet när jag ska ut i Huvfudstadens nattliv ikväll.
    Haha - you go girl!
  • Anonym (-)
    Anonym (Försökt) skrev 2018-06-16 10:56:17 följande:

    Jag har blivit dissad kanske 70-80 ggr. Att ställa mot att jaldrig lyckats. Svårt att inte ta det personligt efter ett tag. Även om det naturligtvis inte gör något bättre.


    Lite cred för att du inte ger upp men, seriöst?

    Du lär dig ingenting av varje nederlag?
  • Anonym (Keee)

    Tidigare raggade man på både snygga & mindre snygga brudar..

    Metoo har gjort att nu raggas det inte längre lika mycket..

    Tjejerna får skriva först & ragga för säkerhets skull.

    Så där kan vi stå glo på varandra varsin sida krogen & inget händer.

    Brudarna som raggar är inget man vill ta hem då det hänt.

  • Anonym (ögonflirt)
    Anonym (T) skrev 2018-06-16 11:11:11 följande:

    Jag blir alltid raggad på och det handlar enormt mycket om kroppsspråk och ögonkontakt, om möjligt även fysisk kontakt.

    Går jag ut och vill ha ragg så ställer jag mig/sätter mig någonstans där jag är hyfsat lätt att se. Låter blicken glida runt i lokalen lite lojt sådär, låter den fastna på någon, låser ögonkontakt lite för länge och iakttar reaktionen. Ler lite och ser bort, det triggar jaktinstinkten hos män.

    Öppna upp kroppsspråket; inga korsade armar över bröstet och sådant. Inte placera sig så man har en massa kompisar som blockerar, få killar vågar tränga sig förbi 10 polare för att komma fram och kanske få nobben.

    Står snubben tex vid bardisken kan jag passa på att gå dit och beställa en öl, "råka" röra honom någonstans - tex några sekunders strykning över ovansidan av handen. Säger han något till mig svarar jag honom lågt vid örat så han känner värmen av min andedräkt, "råkar" låta läpparna nudda örat eller kinden. Där någonstans brukar det vara klart faktiskt. Man kan ta till knep som att tex dra med sina fingrar vid sin egen urringning osv, så man lockar dit blicken - stilfullt naturligtvis, som att man bara råkar

    Det är en lek som man får träna på. Jag har viss fördel av att ha sex appeal och se hyfsat bra ut, men mest är det leken. Suget i blicken.

    En gång såg jag en het kille med en tjej i knät på ett uteställe. Ville bara ha honom men kunde ju inte gå fram när hon var där, så då var det ögonkontakt och långa blickar som gällde. Fångade hans intresse och vi lekte med ögonkontakten ett bra tag, hon satt i knät men han såg på mig. Så gick jag till sist på toaletten och såg till att passera honom och lät fingrarna dra över nacken på honom utan att hon såg på vägen dit - när jag kom ut från toa stod han där och väntade Var hon tog vägen vet jag ej, men vi hade en trevlig natt


    Där ja !  Der har du något att lära dig . Som man kan jag säga att det handlar veldig mycket om vad du utstrålar. 
          Som hon säger här, så är det ett spel, en lek runt detta. Där har blickar, kroppsspråk och utstråling nästan allt att säga. Jag kallar det gärna för ögonflirt.

    Mitt råd till dig som man...? Visa vad du vill med ¨blicken.
Svar på tråden Varför raggar aldrig nån på mig?!