• Anonym (Marie)

    Skolavslutning och Fotoförbudet!!

    Igår var vi på avslutning för sonen, innan barnen skulle sjunga sa rektorn till att man absolut inte får foto o filma barnen, utan det gör man sedan separat på sitt egna barn om man vill. Fotoförbudet är för att skydda alla de barnen som har skyddade personuppgifter, och som inte ska bli hittade.

    Sen när barnen väl börjar sjunga tar ändå 10-15 föräldrar upp sina jäkla mobiler föratt fota och filma glatt!! Utan en tanke på vad rektorn precis sagt. Vi är en av alla de som har skyddade personuppgifter och blev bestött av att så många ändå tog upp mobilen, så jävla dåligt.

  • Svar på tråden Skolavslutning och Fotoförbudet!!
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Alina) skrev 2018-06-16 17:03:03 följande:
    Har du någon som helst aning om vad skyddad identitet är? Det verkar inte så. Det är väldigt svårt att få en HELT skyddad identitet och det krävs ofta domslut på det.

    Jag har levt med skyddad identitet i 6 år. Det ingår att "gömma" sig och vara på sin vakt, flytta runt och byta bostäder. Tyvärr fungerar det så om man vill behålla sitt liv, man får även erbjudanden om att lämna landet. Jag levde ett anonymt liv, fick nytt namn mm. Det är inte grannars fel eller föräldrarna i skolklassens fel att man lever med skyddad identitet.

    Men om du nu har en skyddad identitet av lägsta graden (kvarskrivning?) Antar jag du redan fått all information av framförallt polisen om HUR du bör leva ditt liv för att leva som skyddad. Det är inte som ett vanligt liv. Du får även end tidsperiod du ska ha för skyddad identitet och här ständiga återkopplingar på om den ska förlängas eller inte. Får bryta kontakt helt med anhöriga mm.

    Hur som helst känns denna tråd som en fullständig troll-tråd som gör totalt narr utav personer som lever med skyddade uppgifter. Förjävligt osmakligt av dig TS. Du har ju ingen som helst aning om hur plågsamt det är att leva med skyddad identitet så på riktigt, skärp dig och sparka inte på de som redan ligger ned.
    Vet inte alls varför du blir så arg på mitt inlägg? 
  • Anonym (Jann)
    Anonym (Magica) skrev 2018-06-16 17:08:33 följande:
    Jag tycker synd om dig.

    Stackars hämndlysta människa som vill förstöra för ett barn för att dess föräldrar inte lyder påhittade lagar.
    Extra sjukt att maskera sina våldslustar med att säga att man "försvarar sitt barn", för ett extra misshandlat/mördat barn är ju ett jättebra försvar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Magica) skrev 2018-06-16 17:08:33 följande:

    Jag tycker synd om dig.

    Stackars hämndlysta människa som vill förstöra för ett barn för att dess föräldrar inte lyder påhittade lagar.


    Du fattar inte att det är du som vill förstöra ett barn pga att du vägrar acceptera bakgrunden till fotoförbudet. Någon annans barn drabbas endast om dess föräldrar orsakat att mitt barn redan drabbats. Att du igorerar vad som redan hänt mitt barn då säger det mesta om dig.
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Alina) skrev 2018-06-16 17:03:03 följande:
    Har du någon som helst aning om vad skyddad identitet är? Det verkar inte så. Det är väldigt svårt att få en HELT skyddad identitet och det krävs ofta domslut på det.

    Jag har levt med skyddad identitet i 6 år. Det ingår att "gömma" sig och vara på sin vakt, flytta runt och byta bostäder. Tyvärr fungerar det så om man vill behålla sitt liv, man får även erbjudanden om att lämna landet. Jag levde ett anonymt liv, fick nytt namn mm. Det är inte grannars fel eller föräldrarna i skolklassens fel att man lever med skyddad identitet.

    Men om du nu har en skyddad identitet av lägsta graden (kvarskrivning?) Antar jag du redan fått all information av framförallt polisen om HUR du bör leva ditt liv för att leva som skyddad. Det är inte som ett vanligt liv. Du får även end tidsperiod du ska ha för skyddad identitet och här ständiga återkopplingar på om den ska förlängas eller inte. Får bryta kontakt helt med anhöriga mm.

    Hur som helst känns denna tråd som en fullständig troll-tråd som gör totalt narr utav personer som lever med skyddade uppgifter. Förjävligt osmakligt av dig TS. Du har ju ingen som helst aning om hur plågsamt det är att leva med skyddad identitet så på riktigt, skärp dig och sparka inte på de som redan ligger ned.
    Alltså, vad menar du? Jag har faktiskt barn, ska de inte gå i skola? Fira sin avslutning? Tror du vi lever i en jävla grotta? Blir jävligt förbannad på ditt inlägg!!
  • Anonym (.)
    Anonym (Marie) skrev 2018-06-16 17:07:44 följande:
    Jaha och? Tänk efter istället vad som är ett lämpligt beteende istället för vad lagboken säger. Vissa saker fattar man väl ÄNDÅ, man fortsätter väl inte med dåliga saker mot sig själv och andra enbart för att lagen inte säger emot.....det rättfärdiga faktiskt inte ett skit.
    Tänk efter vad jag skriver istället för att gå igång direkt.

    Ska man kunna diskutera på ett konstruktivt sätt måste man vara hyfsat saklig. Det är inte den här tråden på något sätt. Det är allt jag skriver. Trots allt är det formalia allt bygger på och det man kan falla tillbaka till. Saknar vissa människor sunt förnuft ÄR det formalia man kan åberopa.

    Problemet med ditt prat om att göra det rätta är att du bara har ditt perspektiv och inga andras. Vad som är bäst för dig är mycket sällan bäst för alla andra. Åter hamnar man då i att det är formalia som gäller därför att inte har veto.
  • Anonym (Alina)
    Anonym (H) skrev 2018-06-16 17:08:10 följande:

    Jag vet exakt vad som kräva av mig och vad som skyddet omfattar och inte omfattar. Du vet säkert själv vilka luckor som finns i skyddet. Vet inte om du har barn men om du har det borde du förstå bättre. Jag skiter i mig själv men där lagen inte skyddar mitt barn går jag in och gör det själv.


    Hur många olika nick använder du i en och samma tråd? Och ja, du verkar psyksjuk och bör nog uppsöka psykiatri för dina vanföreställningar.

    På ditt sätt att skriva och så pass ovetande du är lever du inte ens med mildaste graden skyddad identiditet. Tyvärr, du lurar inte en som varit i den svängen.

    Oavsett har du definitivt ingen rätt att hota andras barn med misshandel mm. För att de är förståndiga. Utåt sett ska man leva ett så pass normalt liv som möjligt utåt för att inte väcka misstankar. Du har NOLL koll på vad det innebär. Ett hett tips, läs på innan du hittar på en tråd om skyddad identitet i fortsättningen...

    Ps. Man kan få för sig att man är "jagad" och har en skyddad identitet i vissa psykiska sjukdomstillstånd. Ta upp att du känner dig förföljd med en psykiatier.
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2018-06-16 17:18:35 följande:
    Problemet med ditt prat om att göra det rätta är att du bara har ditt perspektiv och inga andras. Vad som är bäst för dig är mycket sällan bäst för alla andra. Åter hamnar man då i att det är formalia som gäller därför att * inte har veto.
    *=du
  • Anonym (Alina)
    Anonym (.) skrev 2018-06-16 17:18:35 följande:

    Tänk efter vad jag skriver istället för att gå igång direkt.

    Ska man kunna diskutera på ett konstruktivt sätt måste man vara hyfsat saklig. Det är inte den här tråden på något sätt. Det är allt jag skriver. Trots allt är det formalia allt bygger på och det man kan falla tillbaka till. Saknar vissa människor sunt förnuft ÄR det formalia man kan åberopa.

    Problemet med ditt prat om att göra det rätta är att du bara har ditt perspektiv och inga andras. Vad som är bäst för dig är mycket sällan bäst för alla andra. Åter hamnar man då i att det är formalia som gäller därför att inte har veto.


    Psykologstöd är det första man får vid skyddad identitet. Det förklarar allt. Är en mer omfattande process än vad TS tror... Det är en trolltråd det här. Inget annat, ts vill få igång något och samtidigt svartmåla de som lever skyddat...
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Alina) skrev 2018-06-16 17:18:59 följande:
    Hur många olika nick använder du i en och samma tråd? Och ja, du verkar psyksjuk och bör nog uppsöka psykiatri för dina vanföreställningar.

    På ditt sätt att skriva och så pass ovetande du är lever du inte ens med mildaste graden skyddad identiditet. Tyvärr, du lurar inte en som varit i den svängen.

    Oavsett har du definitivt ingen rätt att hota andras barn med misshandel mm. För att de är förståndiga. Utåt sett ska man leva ett så pass normalt liv som möjligt utåt för att inte väcka misstankar. Du har NOLL koll på vad det innebär. Ett hett tips, läs på innan du hittar på en tråd om skyddad identitet i fortsättningen...

    Ps. Man kan få för sig att man är "jagad" och har en skyddad identitet i vissa psykiska sjukdomstillstånd. Ta upp att du känner dig förföljd med en psykiatier.
    Tror inte att du lever med skyddade personuppgifter faktiskt. 
  • Anonym (Marie)
    Anonym (.) skrev 2018-06-16 17:18:35 följande:
    Tänk efter vad jag skriver istället för att gå igång direkt.

    Ska man kunna diskutera på ett konstruktivt sätt måste man vara hyfsat saklig. Det är inte den här tråden på något sätt. Det är allt jag skriver. Trots allt är det formalia allt bygger på och det man kan falla tillbaka till. Saknar vissa människor sunt förnuft ÄR det formalia man kan åberopa.

    Problemet med ditt prat om att göra det rätta är att du bara har ditt perspektiv och inga andras. Vad som är bäst för dig är mycket sällan bäst för alla andra. Åter hamnar man då i att det är formalia som gäller därför att inte har veto.
    Jo det gör jag! Men förstår inte hur man kan fortsätta försvara ett sådant beteende. Någons säkerhet borde alla tycka gå före allt annat. Punkt.
Svar på tråden Skolavslutning och Fotoförbudet!!