• Workingmom

När på dygnet startade er förlossning?

Som rubriken lyder.

När på dygnet startade den sista etappen av er graviditet.

År sugen på att höra om det är mest nattetid allt startar eller om det kan vara lite när som helst!?

Dela gärna med er, även om hur och vart du/ni var

• Svar på tråden När på dygnet startade er förlossning?
  • MrsAJ88

Exakt vid midnatt, hade inte hunnit lägga mig då det var helg och vi såg på film.

• Nikita_Gbg

Första barnet vid 19 på kvällen, född 23:15

Andra barnet kl 1 på natten, född 11:55

• OchEnFisk

Hade haft förvärkar en tid innan båda förlossningarna så det var aldrig "NU är det dags!", det pågick till och från tills värkarna började tillta.

Första barnet: mitt på dagen kände jag att det var på riktigt, men det blev inte riktiga förlossningsvärkar förrän på eftermiddagen, sedan var bebisen född inom ett par timmar

Andra barnet: kände att det var på riktigt på kvällen men förlossningen startade först på morgonen efter och var väldigt intensivt i många timmar utan att gå framåt. Sedan plötsligt gick det snabbt från 5 cm till bebis ute på kvällen.

Båda är födda ungefär samma tid på kvällen och om de inte varit så sega med allt på förlossningen hade vi kunnat lägga oss och sova hela natten utan rubbat dygn, hehe. Det hade varit skönt. Nu blir det inga fler barn!

• OchEnFisk
    Nikita_Gbg skrev 2018-06-16 18:23:48 följande:

Första barnet vid 19 på kvällen, född 23:15

Andra barnet kl 1 på natten, född 11:55

Vilken av dem var jobbigast då? Har inte hört om någon som också haft mycket längre förlossning andra gången
  • Fröken Sol

Första barnet: med värkar runt 21 på kvällen. Född 18.38 två dygn senare.

Andra barnet: med värkar runt 21 på kvällen fast jag hade känningar att det var på gång redan under eftermiddagen. Född 03.55 samma natt.

• närkommertrean

Första barnet: Vattnet gick 02.20, föddes 11.13. Hade inga känningar innan.

Andra barnet: Vattnet gick 02.00, föddes 07.52. Hade mycket förvärkar i 1,5 månad innan dess men jag ser vattenavgången som den riktiga starten på förlossningen.

• MammAmma

Vattnet gick ca kl 04.30, född 15.57.

Vattnet gick runt kl 04.00-04.30, värkarna började inte komma igång förrän runt kl 13.00-14.00 dock. Född 18.40.

Värkarna startade ca kl 09.00-10.00, född 13.03.

Värkarna startade nån gång mellan kl 12.00-13.00, född 15.15.

Har haft regelbundna värkar redan från start med alla, så har sluppit pinvärkarna som jag tror de flesta brukar ha innan det sätter igång "på riktigt". Min mamma var likadan.

Svar på tråden När på dygnet startade er förlossning?