• Anonym (Ledsen)

Han tar hem kyckling

Jag är vegetarian och har varit hela vårt förhållande. Han blev det i samband med att vi flyttade ihop, men har på senare tid börjat med först fisk och sen fågel.

Jag kan ju inte förbjuda honom, det enda jag ber om är att han inte tar hem det.

Nu har han börjat med en diet som innehåller väldigt mycket kyckling och från ingenstans så kom han hem med det och blev arg när jag protesterade.

Känner mig totalt överkörd och mår skit av att veta att det ligger i vårt kök och att han tillagar det med våra grejer.

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, mest skriva av mig och kanske se om det finns nån som förstår.. För min del hade det lika väl kunnat ligga hundar eller katter i frysen, så hemskt känner jag att det är.

• Svar på tråden Han tar hem kyckling
  • Anonym (Siv)

Ja han borde tagit upp det med dig först eller ringt ifrån affären att han tänker köpa kyckling och laga det hemma. Men han kan ha blivit sugen på kyckling i affären och tänkte sig inte för. Prata med honom nu i stället och gör en ny överenskommelse att han får laga kött hemma. Du kan bara inte förbjuda honom att laga kött hemma. Människor kan ändra sig och plötsligt vilja äta något som de inte ätit på länge. Så prata med honom och förlåt honom för det han gjorde.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Siv) skrev 2018-06-20 07:31:29 följande:

Ja han borde tagit upp det med dig först eller ringt ifrån affären att han tänker köpa kyckling och laga det hemma. Men han kan ha blivit sugen på kyckling i affären och tänkte sig inte för. Prata med honom nu i stället och gör en ny överenskommelse att han får laga kött hemma. Du kan bara inte förbjuda honom att laga kött hemma. Människor kan ändra sig och plötsligt vilja äta något som de inte ätit på länge. Så prata med honom och förlåt honom för det han gjorde.

Inte en chans att jag kommer gå med på det.

I ts skriver jag att jag vill prata med såna som förstår. Vet redan hur ignoranta många som äter kött är och det är inte dessa jag vill prata med.
  • Anonym (Kycklingen)

Men då undrar jag, var ska han tillaga fisk och fågel om han inte får göra det hemma? Har han tillgång till något annat kök?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kycklingen) skrev 2018-06-20 07:34:39 följande:

Men då undrar jag, var ska han tillaga fisk och fågel om han inte får göra det hemma? Har han tillgång till något annat kök?

Han kan äta det på lunchen på jobbet tex.
  • sextiotalist
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-20 06:47:56 följande:

Jag är vegetarian och har varit hela vårt förhållande. Han blev det i samband med att vi flyttade ihop, men har på senare tid börjat med först fisk och sen fågel.

Jag kan ju inte förbjuda honom, det enda jag ber om är att han inte tar hem det.

Nu har han börjat med en diet som innehåller väldigt mycket kyckling och från ingenstans så kom han hem med det och blev arg när jag protesterade.

Känner mig totalt överkörd och mår skit av att veta att det ligger i vårt kök och att han tillagar det med våra grejer.

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, mest skriva av mig och kanske se om det finns nån som förstår.. För min del hade det lika väl kunnat ligga hundar eller katter i frysen, så hemskt känner jag att det är.

du har ju två val, acceptera att han tar hem kött i ett hem som är även hans eller bli särbo
  • Anonym (Ledsen)
    sextiotalist skrev 2018-06-20 07:36:06 följande:

du har ju två val, acceptera att han tar hem kött i ett hem som är även hans eller bli särbo

Varför är det jag som ska acceptera det och inte han som ska hålla det han lovat? Att bli särbo kommer inte hända.
  • plättarmedsylt
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-20 07:37:19 följande:

Varför är det jag som ska acceptera det och inte han som ska hålla det han lovat? Att bli särbo kommer inte hända.

Så du vägrar acceptera att han har kött hemma, men vägrar samtidigt att bli särbo? Hur ska du lösa det här, hade du tänkt? Tvinga honom? Du tror inte risken finns då att HAN flyttar ut?
  • Anonym (Siv)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-20 07:33:36 följande:

Inte en chans att jag kommer gå med på det.

I ts skriver jag att jag vill prata med såna som förstår. Vet redan hur ignoranta många som äter kött är och det är inte dessa jag vill prata med.

Ett sådant förhållande kan ju inte hålla där två tycker olika. Då är det ju bättre att du letar efter en kille som är helt vegetarian och tycker som du. Att han gick med på dina villkor och ändrade sig sedan är helt normalt. Han kanske var trött på att inte få laga sin mat hemma.
  • sextiotalist
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-20 07:37:19 följande:
    för att det är även hans hem. Personligen så hade jag inte ens valt att leva med någon som skulle bestämma över mig.
    Varför inte särbo?
    Vad gör du om han fortsätter ta hem kyckling som han vill äta. Du har inget val
  • Anonym (Kycklingen)

Men om du bli besviken på att han inte respekterar dig och det ni har bestämt så får du väl ändå börja med att prata med honom om det?

Att gå och vara arg på honom för att han bryter en överenskommelse gör ju inte dig gladare.

Antingen så går han med på att bara tillaga kyckling och fisk på jobbet eller så säger han att han har ändrat sig och vill äta det hemma också.

Då är det du som måste besluta om du kan leva med det eller inte. Om jag förstår dig rätt så kan du inte leva med det och då finns det bara en utväg kvar och det är att avsluta relationen.

Vi på FL kan ju inte komma på något magiskt trick till att få honom att sluta ta hem fisk och fågel, det är honom du måste kommunicera med.

Svar på tråden Han tar hem kyckling