• Timal89

Följas åt till ett plus?

Hej!

Det vore roligt att följa andra som oxå precis bestämt sig för att bli gravida. Höra era tankar, känslor och kanske tips?

Jag är 29 och min pojkvän (min man om 3v!!!!!!) 32.

Känns som vi tillhör ?de äldre? som skaffar barn. (Okej jag vet att det inte är så men alla jag känner är under 25..)

Finns de fler som i samma sits här? Så kan vi vänta in ÄL tsm ;)

Väntar barn gravid ägglossning
  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • Thorax
    AlexandraGG skrev 2018-07-04 08:31:57 följande:

Det var ett riktigt plus! Clearblue säger Gravid och sen har jag testat med både testlagrets stickor och även de rosa kommer ej ihåg va de är för märke, de visar svaga streck som RFSU men igår var jag på hälsokontroll på DS och har mitt första ultraljud inbokat nu den 8/8!!Hjälp vågar knappt tro det, så fort jag får lite ont i magen får jag panik och tror att de är missfall..

Stort grattis.

Njut nu istället för oroa dig, ont i magen kommer vara en vardag nu i 9 månader ;)
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-04 07:17:41 följande:

Jo det är det ju. Jag har försökt att slappna av lite då jag vet att jag inte är ensam om att tänka så. Så sant så sant, det är därför man inte ska googla för mkt på nätet :)

Jo de var ju just det. Att ÄL troligen kmr tidigare då pga att mensen kom tidigare och det är då han är borta. Men fåt hålla tummarna att den blir liiite senare än vanligt. Annars får vi testa igen nästa gång!

Okej, tråkigt med oregelbunden. Men tur att de finns verktyg att använda om man vill ha koll på sin ägglossning. Håller tummarna för dig att ni får ett plus inom snar framtid. Skönt att köra på utan ngn stress och ta det som de kmr! :)

Haha ja precis, som nån sa att skulle man googla de vanligaste gravidsymtpmen så skulle de stå att man var död inom en vecka :D

Aha, nej vad trist att de skulle bli så. Då håller jag tummarna att det tagit sig nu för dig.

Oja, jag har p tracker sen många år och den har haft bra koll på näst nästa är för de mesta. Men jag är van så blir liksom inget konstigt i min värld :)
  • Jevi87
    AlexandraGG skrev 2018-07-04 08:31:57 följande:

Det var ett riktigt plus! Clearblue säger Gravid och sen har jag testat med både testlagrets stickor och även de rosa kommer ej ihåg va de är för märke, de visar svaga streck som RFSU men igår var jag på hälsokontroll på DS och har mitt första ultraljud inbokat nu den 8/8!!Hjälp vågar knappt tro det, så fort jag får lite ont i magen får jag panik och tror att de är missfall..

Va kul!! Stort grattis! :)

Som sagt försök att njuta nu och försökt slappna av i tankarna när det gäller missfall. Ha en fin dag! :)
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-04 08:45:03 följande:

Haha ja precis, som nån sa att skulle man googla de vanligaste gravidsymtpmen så skulle de stå att man var död inom en vecka :D

Aha, nej vad trist att de skulle bli så. Då håller jag tummarna att det tagit sig nu för dig.

Oja, jag har p tracker sen många år och den har haft bra koll på näst nästa är för de mesta. Men jag är van så blir liksom inget konstigt i min värld :)

Haha ja men verkligen!! :) man borde få ha google förbud.

Det är likadant med inbillning av graviditetssympton. Det är så lätt att känna efter och minsta lilla annorlunda sak ned kroppen uppmärksammas (har jag märkt på mig själv iaf). Denna gång innan mensen tyckte jag att jag hade massa sympton o började tro att det kanske hade gått vägen, men i slutändan var det ju bara vanlig PMS haha. Så nästa försök ska jag försöka att inte leta massa sympton utan bara försöka slappna av o ta det som det kommer.. får se hur det går haha :)

Jag fick ju min mens nu tyvärr så jag får satsa på nästa försök i augusti.

Vad bra, den appen har jag med och den fungerar kanon. Det är nästan på pricken rätt dag när det gäller mens och ÄL.

Ha en fin dag! :)
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-04 10:43:15 följande:

Haha ja men verkligen!! :) man borde få ha google förbud.

Det är likadant med inbillning av graviditetssympton. Det är så lätt att känna efter och minsta lilla annorlunda sak ned kroppen uppmärksammas (har jag märkt på mig själv iaf). Denna gång innan mensen tyckte jag att jag hade massa sympton o började tro att det kanske hade gått vägen, men i slutändan var det ju bara vanlig PMS haha. Så nästa försök ska jag försöka att inte leta massa sympton utan bara försöka slappna av o ta det som det kommer.. får se hur det går haha :)

Jag fick ju min mens nu tyvärr så jag får satsa på nästa försök i augusti.

Vad bra, den appen har jag med och den fungerar kanon. Det är nästan på pricken rätt dag när det gäller mens och ÄL.

Ha en fin dag! :)

Det är ju så, viljan är så stark så allt ska ju överanalyseras haha.

Egentligen borde man skriva upp alla symtom innan mens så man kan jämföra de med att vara gravid. Men de glöms ju bara bort :D

Visst är den, den har verkligen vart en gåva. Jag har testat en hel del appar men denna har vart den enda som klarar det
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-04 23:42:41 följande:

Det är ju så, viljan är så stark så allt ska ju överanalyseras haha.

Egentligen borde man skriva upp alla symtom innan mens så man kan jämföra de med att vara gravid. Men de glöms ju bara bort :D

Visst är den, den har verkligen vart en gåva. Jag har testat en hel del appar men denna har vart den enda som klarar det

Haha ja precis :) jo det man kanske göra. Men som du säger glöms det ju bara bort! Och vissa säger ju att dom har massa olika sympton varje gång som är vanlig PMS och sen när dom väl blir gravida så får dom inga sympton istället. Ska bli kul o se om man verkligen känner skillnad när man blir gravid!

Mm den är verkligen superbra. Han nog använt min sen 5 år tillbaka.
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-05 07:13:58 följande:

Haha ja precis :) jo det man kanske göra. Men som du säger glöms det ju bara bort! Och vissa säger ju att dom har massa olika sympton varje gång som är vanlig PMS och sen när dom väl blir gravida så får dom inga sympton istället. Ska bli kul o se om man verkligen känner skillnad när man blir gravid!

Mm den är verkligen superbra. Han nog använt min sen 5 år tillbaka.

Haha ja men precis. Jag kan inte ens gå på illamående som symtom då jag i perioder är allmänt illamående och blir väldigt lätt åksjuk. Så lika bra att vänta in testet och förlita sig på de :D
  • hannaejendal
    Hoppar in jag med!

Har en 2.5 åring sedan tidigare förhållande och jag och nuvarande sambon har precis bestämt oss för en till. Denna cykel blir första försöket :) har dock lite problem med långa och oregelbundna cykler (40 dagar) men kör ÄL test varannan dag för att pricka in. 

Ska bli spännande att se hur det går. Vet inte hur lång tid det tog med nr 1 då det var oplanerat.

Följ gärna min resa också!
  • Timal89
    hannaejendal skrev 2018-07-05 12:17:18 följande:

Hoppar in jag med!Har en 2.5 åring sedan tidigare förhållande och jag och nuvarande sambon har precis bestämt oss för en till. Denna cykel blir första försöket :) har dock lite problem med långa och oregelbundna cykler (40 dagar) men kör ÄL test varannan dag för att pricka in. Ska bli spännande att se hur det går. Vet inte hur lång tid det tog med nr 1 då det var oplanerat.Följ gärna min resa också!

Kul att du hittade hit!

Jag har iingen aning alls hur lång min cykel är då jag haft konstgjord mens i alls år (kallas de så ens? Haha) när tror du att du har första äl?
  • Tussse

Hej! Jag hoppar också in om det är okej! Glad Jag (27) och min man (28) har precis börjat försöka på vår första. Vi fick ett missfall i april men hoppas verkligen att det går vägen denna gång, Hade ÄL i tisdags och nu är väntan olidlig! Oskyldig

Svar på tråden Följas åt till ett plus?