• Timal89

Följas åt till ett plus?

Hej!

Det vore roligt att följa andra som oxå precis bestämt sig för att bli gravida. Höra era tankar, känslor och kanske tips?

Jag är 29 och min pojkvän (min man om 3v!!!!!!) 32.

Känns som vi tillhör ?de äldre? som skaffar barn. (Okej jag vet att det inte är så men alla jag känner är under 25..)

Finns de fler som i samma sits här? Så kan vi vänta in ÄL tsm ;)

Väntar barn gravid ägglossning
  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • Thorax
    Timal89 skrev 2018-06-29 12:41:46 följande:

Haha! Jag köpte hem 30 st äl tester ;)

Vet dock inte vad man ska ha för taktik, maxa antal ligg under 3 dagar eller försöka ta de lite mer avslappnat..

ja de vore ju sjult kul! Har du koll på din cykel?

Hahaha lika bra att vara förberedd. Tror de är nåt sånt jag har också. Köpte lite i omgångar när jag insåg att det inte räckte med första :D

Vi tar det mer avslappnat. Tänker att det är ju några spermier som kommer så nån borde ju kunna pricka förhoppningsvis.

Min är jätteoregelbunden, allt från 25-36 dagar :( men ÄL verkar gå efter en 28 dagar cykel för de mesta. Men tänkte testa på ÄL +14. Då borde det synas om det är nåt
  • Jevi87

Hej,

Jag är 31 och min sambo är 42. Han har ett barn sedan innan men jag inget så nu hoppas jag att jag ska få uppleva den tiden snart framöver.

Har dock lite ångest och tror att jag inte kmr kunna få barn och är stressad över att man så gärna vill ha snart. Men försöker intala mig att det kmr lösa sig. Svårt dock :)

Vi är på vårt första riktiga försök. Har regelbunden ÄL och jag har nu BIM på måndag. Kunde inte låta bli att testa med ett grav-test igår då jag har haft lite olika sympton. Men det var negativt så nu tror jag att jag får satsa på nästa ÄL igen.

Håller tummarna att ni alla får ett plus snart!

• Jevi87
    AlexandraGG skrev 2018-06-29 07:08:45 följande:

Vi har lyckats pricka in en ägglossning, den som var nu då. Mensen har fortfarande inte kommit (skulle iofs komma idag) men tog ett RFSU tidigt gravtest imorse och det blev ett svagt streck.. måste testa igen imorgon. Vågar inte tro att de är något eftersom alla andra visat negativt men sen säger man även att man inte ska testa före BIM.

Nej de ska inte hjälpa men låg kvar där ändå hahah, känns ju som att allt rinner ut annars tycker jag.

Spännande, ser ju ut som att det är ett svagt plus!! :) vissa börjar ju inte producera hormonet fören senare så många har ju plussat flera dagar efter BIM trots negativt precis dagarna/dagen innan mens. Håller tummarna!! :)
  • Timal89

Va fan här går man o tror att man ska få ÄL inom ett par dagar, men ist får mens - igen!!?? Endast två veckor sedan jag hade (dock bara en mini så antar detta är den riktiga.) åh så tråkigt att börja en ny 2veckors väntan på ÄL :(

• Thorax
    Jevi87 skrev 2018-06-29 13:16:14 följande:

Hej,

Jag är 31 och min sambo är 42. Han har ett barn sedan innan men jag inget så nu hoppas jag att jag ska få uppleva den tiden snart framöver.

Har dock lite ångest och tror att jag inte kmr kunna få barn och är stressad över att man så gärna vill ha snart. Men försöker intala mig att det kmr lösa sig. Svårt dock :)

Vi är på vårt första riktiga försök. Har regelbunden ÄL och jag har nu BIM på måndag. Kunde inte låta bli att testa med ett grav-test igår då jag har haft lite olika sympton. Men det var negativt så nu tror jag att jag får satsa på nästa ÄL igen.

Håller tummarna att ni alla får ett plus snart!

Varför tror du att du inte kan få barn?

Det är ju långt till måndag så inte ovanligt att de visade negativt :) så ge inte upp än
  • Thorax
    Timal89 skrev 2018-07-03 14:40:03 följande:

Va fan här går man o tror att man ska få ÄL inom ett par dagar, men ist får mens - igen!!?? Endast två veckor sedan jag hade (dock bara en mini så antar detta är den riktiga.) åh så tråkigt att börja en ny 2veckors väntan på ÄL :(

Men oj, vad surt ju att få det så nära inpå. Tiden går ju så otroligt långsamt när man räknar ner
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-03 14:54:59 följande:

Varför tror du att du inte kan få barn?

Det är ju långt till måndag så inte ovanligt att de visade negativt :) så ge inte upp än

Jag har bara den känslan. Jobbigt dock. Sen kan jag även tillägga att jag har endometrios som ka försvåra det hela. Dum som man är så läser man massa på nätet om detta såklart och tar det av alla som har haft jättesvårt pga det. Sen har det nog med att alla kompisar har barn och man känner sig lite utanför. Men jag hoppas att det går fort. Ser ju tyvärr inte njutningen av att skaffa barn mer en press då jag så gärna vill ha ett... helst igår :)

Jag fick ge upp denna gång, mensen kom tom på lördagen. (Den brukar aaaaaldrig komma tidigare än planerad mens) så det är bara ladda inför nästa försök som blir i augusti då sambon är borta nästa ÄL.

Hur går det för dig? Är det på G med BIM? :)
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-03 23:35:19 följande:

Jag har bara den känslan. Jobbigt dock. Sen kan jag även tillägga att jag har endometrios som ka försvåra det hela. Dum som man är så läser man massa på nätet om detta såklart och tar det av alla som har haft jättesvårt pga det. Sen har det nog med att alla kompisar har barn och man känner sig lite utanför. Men jag hoppas att det går fort. Ser ju tyvärr inte njutningen av att skaffa barn mer en press då jag så gärna vill ha ett... helst igår :)

Jag fick ge upp denna gång, mensen kom tom på lördagen. (Den brukar aaaaaldrig komma tidigare än planerad mens) så det är bara ladda inför nästa försök som blir i augusti då sambon är borta nästa ÄL.

Hur går det för dig? Är det på G med BIM? :)

Så känner nog rätt många. Men de tar i genomsnitt 1 år att bli gravid beroende på ålder. Du får ha i bakhuvudet att folk oftast bara skriver om de dåliga upplevelserna på internet. Går det bra finns inte samma behov att skriva av sig. Så man ser ju mer negativt än vad det långt ifrån faktiskt är :)

Men kom mensen tidigt så finns ju chansen att även ögglossningen gör det så ni ev hinner ändå :)

3 veckor till bim om den kommer tidigt. Har väldigt oregelbunden så svårt att säga. Vi tar det lite som de kommer så känner ingen stress :)
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-04 06:33:39 följande:

Så känner nog rätt många. Men de tar i genomsnitt 1 år att bli gravid beroende på ålder. Du får ha i bakhuvudet att folk oftast bara skriver om de dåliga upplevelserna på internet. Går det bra finns inte samma behov att skriva av sig. Så man ser ju mer negativt än vad det långt ifrån faktiskt är :)

Men kom mensen tidigt så finns ju chansen att även ögglossningen gör det så ni ev hinner ändå :)

3 veckor till bim om den kommer tidigt. Har väldigt oregelbunden så svårt att säga. Vi tar det lite som de kommer så känner ingen stress :)

Jo det är det ju. Jag har försökt att slappna av lite då jag vet att jag inte är ensam om att tänka så. Så sant så sant, det är därför man inte ska googla för mkt på nätet :)

Jo de var ju just det. Att ÄL troligen kmr tidigare då pga att mensen kom tidigare och det är då han är borta. Men fåt hålla tummarna att den blir liiite senare än vanligt. Annars får vi testa igen nästa gång!

Okej, tråkigt med oregelbunden. Men tur att de finns verktyg att använda om man vill ha koll på sin ägglossning. Håller tummarna för dig att ni får ett plus inom snar framtid. Skönt att köra på utan ngn stress och ta det som de kmr! :)
  • AlexandraGG
    Det var ett riktigt plus! Clearblue säger Gravid och sen har jag testat med både testlagrets stickor och även de rosa kommer ej ihåg va de är för märke, de visar svaga streck som RFSU men igår var jag på hälsokontroll på DS och har mitt första ultraljud inbokat nu den 8/8!!

Hjälp vågar knappt tro det, så fort jag får lite ont i magen får jag panik och tror att de är missfall..
Svar på tråden Följas åt till ett plus?