• Timal89

Följas åt till ett plus?

Hej!

Det vore roligt att följa andra som oxå precis bestämt sig för att bli gravida. Höra era tankar, känslor och kanske tips?

Jag är 29 och min pojkvän (min man om 3v!!!!!!) 32.

Känns som vi tillhör ?de äldre? som skaffar barn. (Okej jag vet att det inte är så men alla jag känner är under 25..)

Finns de fler som i samma sits här? Så kan vi vänta in ÄL tsm ;)

Väntar barn gravid ägglossning
  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • hannaejendal
    Timal89 skrev 2018-07-05 19:36:22 följande:

Kul att du hittade hit!

Jag har iingen aning alls hur lång min cykel är då jag haft konstgjord mens i alls år (kallas de så ens? Haha) när tror du att du har första äl?

Då är jag inte ensam alltså! Har verkligen ingen aning när den komma, men tempar med natural cycles ???? plus ÄL tester då. Får se när det blir, spännande!
  • Timal89
    hannaejendal skrev 2018-07-06 20:50:53 följande:

Då är jag inte ensam alltså! Har verkligen ingen aning när den komma, men tempar med natural cycles ???? plus ÄL tester då. Får se när det blir, spännande!

Behöver man köpa ett medlemskap för att använda NC eller hur funkar de? :) hur ofta ska man testa med äl stickorna? Helt nybörjare inom detta haha
  • hannaejendal
    Timal89 skrev 2018-07-06 22:16:22 följande:

Behöver man köpa ett medlemskap för att använda NC eller hur funkar de? :) hur ofta ska man testa med äl stickorna? Helt nybörjare inom detta haha

Ja det kostar 95 kr/månad, termometer 199 kr. Man får en notis när man ska testa men jag kommer testa oftare ???? har precis ändrat från ?undvika graviditet? till planera graviditet.

Bifogar en bild på hur det ser ut! Där det står LH ska man göra ägglossningstest. Hoppas bilden kom med, ser inte ut som det härifrån.

Den känner inte min menscykel än då jag enbart använt den 1 månad, men räknade mellan dessa gånger och det var 40 dagar. Var dock dålig på att mäta så den satte inte ut när jag hade ÄL men om jag lyssnar på kroppens signaler var det runt cykeldag 24.

Sååå lång cykel, blir galen ???? alltid haft oregelbundet dock.
  • Timal89

Näe jag såg inte heller nån bild. Men okej, då förstår jag ungefär hur de fungerar.

Jobbigt med lång cykel, ska bli Spånnande o se hur lång min är.. känns som den är över 30 dagar..

• MissLady

Hej. Jag är 25 och min sambo är 32 och vi har försökt bli gravida i 9-10 mån.

Har regelbunden mens och ÄL men har mellanblödningar några dagar innan mens.

Vi använder ÄL-stickor och har även startat en fertilitetsutredning via privatklinik.

Va på ultraljud och kollade äggstockar & livmoder samt blodprov och sambon fick lämna spermatest och allting såg bra ut!

Har somsagt använt oss utav äl-stickor i flera månader men det har bara visat svaga streck trots att jag testat olika tider på dygnet.

Men denna veckan har det varit jättestarkt streck på ÄL-stickan (aldrig varit så starkt tidigare cyklar) och vi har legat som kaniner hela veckan så hoppas verkligen vi träffar denna ÄL! Annars fortsätter utredningen efter semestern för att kolla hur flödet i äggledarna ser ut osv.

Håller tummarna nu! ????

• Thorax
    KateTal skrev 2018-07-07 10:52:37 följande:

Är på bim -3 och så här såg testet ut idag. Vad tror ni?

Svårt att se om de ser grått eller rosa ut?
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    MissLady skrev 2018-07-07 10:55:50 följande:

Hej. Jag är 25 och min sambo är 32 och vi har försökt bli gravida i 9-10 mån.

Har regelbunden mens och ÄL men har mellanblödningar några dagar innan mens.

Vi använder ÄL-stickor och har även startat en fertilitetsutredning via privatklinik.

Va på ultraljud och kollade äggstockar & livmoder samt blodprov och sambon fick lämna spermatest och allting såg bra ut!

Har somsagt använt oss utav äl-stickor i flera månader men det har bara visat svaga streck trots att jag testat olika tider på dygnet.

Men denna veckan har det varit jättestarkt streck på ÄL-stickan (aldrig varit så starkt tidigare cyklar) och vi har legat som kaniner hela veckan så hoppas verkligen vi träffar denna ÄL! Annars fortsätter utredningen efter semestern för att kolla hur flödet i äggledarna ser ut osv.

Håller tummarna nu! ????

Läste nånstans för massa år sen att hade man spottings/mellanblödning innan mens kunde det försvåra att få barn. Minns inte varför dock eller vart jag läste. Så kan lätt ha ändrats.

Men hade du kraftig nu så är det ju positivt :) håller tummarna blå :)
  • Ereya

Hej hej tjejer!!!

Jag hade BIM igår men ännu ingen mens. För sexton dagar sen hade jag även en riktig dunderägglossning tack vare rosenroten och det KÄNNS eventuellt lite annorlunda i kroppen. Dvs, ser känns fan ta mig ingenting. Hahahaha. Och det brukar alltid vara smockfullt av premenstruella symptom innan jag får mensen. Meeeen vara för att jag säger så, så kommer säkert Tant Röd imorgon bitti och grusar alla förhoppningar. Tänkte ta ett test då också :D

Är 25, min sambo 30+, vi har varit gravida ett par gånger tidigare (en gång "på riktigt", två ggr missfall utan att veta att jag var gravid, och ett mycket tveksamt plus i maj i år, som spolades bort med den försenade mensen.) Nu hoppas jag på ett riktigt härligt plus imorgon! <3

• Thorax
    Ereya skrev 2018-07-07 20:02:22 följande:

Hej hej tjejer!!!

Jag hade BIM igår men ännu ingen mens. För sexton dagar sen hade jag även en riktig dunderägglossning tack vare rosenroten och det KÄNNS eventuellt lite annorlunda i kroppen. Dvs, ser känns fan ta mig ingenting. Hahahaha. Och det brukar alltid vara smockfullt av premenstruella symptom innan jag får mensen. Meeeen vara för att jag säger så, så kommer säkert Tant Röd imorgon bitti och grusar alla förhoppningar. Tänkte ta ett test då också :D

Är 25, min sambo 30+, vi har varit gravida ett par gånger tidigare (en gång "på riktigt", två ggr missfall utan att veta att jag var gravid, och ett mycket tveksamt plus i maj i år, som spolades bort med den försenade mensen.) Nu hoppas jag på ett riktigt härligt plus imorgon! <3

Välkommen hit också <3

Nej absolut ingen tant röd imorgon, juli är våran månad där allt går vägen har jag beställt
Svar på tråden Följas åt till ett plus?