Inlägg från: Anonym (en kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en kille)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (forskning) skrev 2018-06-27 21:21:42 följande:

Massor med text

Tack så mycket. Vi behöver alla som är villiga att använda sina röster till att göra oss hörda. 
  • Anonym (en kille)
    Crash Man skrev 2018-06-28 13:40:21 följande:
    Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.
    Det var kanske inte världens bästa inlägg i debatten. Här är ett bättre:

• Anonym (en kille)

En sak som jag verkligen inte förstår är hur man, även om man är emot prostitution, inte kan vara med och kämpa för bätre arbetsvillkor och situation för de som ändå är där.

Jag får ibland frågan om jag skulle vilja att min dotter sålde sex. Det är en fråga som enligt mig inte är intressant. Det finns massor av yrken som jag skulle vilja eller inte vilja att min dotter ska ha, precis som jag gissar, de flesta föräldrar. 

• Anonym (en kille)
    EnAnonumius skrev 2018-06-28 18:01:58 följande:
    Det beror ju på.. De feministen som Crash Man länkade till var ju en kvinna och feminist, och inte en sexarbetare.
    Hon gav ändå en bra inflikning på debatten i sig.

Den videon du länkade till är ju också verkligen bra jag såg den själv förra året (också)..
    De som avskyr prostitutionen borde lyssna och reflektera på vad Tilly Lawless verkligen säger. Det är på tiden att sexarbetarna ses som människor.
    Jag märkte det. Jag såg först bara att videon låg där och tänkte att jag sett den förut, men jag förväxlade den med en annan. Så jag tar tillbaka det.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 18:15:08 följande:
    De som jobbar på de stora bordellerna i Tyskland kommer framför allt från Rumänien, är kring 20 år och har allt mellan 10-30 kunder per dag en normal dag får de ihop 100-150 Euro vet inte riktigt om det är bra arbetsvillkor trots att det är lagligt. Om det är bra arbetsvillkor skulle självfallet de som jobbar komma från Tyskland och inte från Rumänien eftersom de kan ha sitt vanliga liv på fritiden med vänner, familj och hobbies eller deltidsstudier
    Varför är du så fixerad på dem? Resten av oss då? Vi som inte är rumäner som jobbar på tyska bordeller?
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 19:12:22 följande:
    För att man tittar på hur majoriteten har det eftersom det ger en bild över hur det ligger till. De som vill legalisera bör ju veta att majoriteten på de stora lagliga bordellerna har 10-30 kunder är mycket unga och kommer från de fattigaste områdena i de fattigaste länderna och inte de som ibland säljer sex till några utvalda kunder för att de gillar att ha sex mot betalning.
    De som vill ha legalitet verkar inte fatta att om det var legalt skulle det precis som i andra länder i princip bara arbeta den typen av utsatta som i andra länder, fattiga i princip analfabeter som inte kan välja att sluta och söka annat arbete och under tiden de söker jobb få ekonomiskt stöd till husrum, mat och övrigt.
    Fast det är inte så majoritetn har det. Det är kanske så majoriteten har det i Tyskland och ev Holland, men Tyskland och Holland är inte hela världen.

Jag vill inte ha en kontroll-legalisering a la Tyskland, jag vill ha en avkriminalisering enligt Nya Zeeländska mått. Det är den enda versionen som faktiskt har fungerat och allt fler länder tittar åt det hållet, landet där det faktiskt finns ett fungerande samarbete mellan polisen och de prostituerade för att få bukt med saker som trafficking och en chans att fånga upp ungdomar på glid. 

Jag vill se en förbättring för sexarbetare. Jag vill se att stigmat släpper och att vi kan få trygghet även i vårt yrke. jag är inte ensam om det varken bland sexarbetare eller bland de som förstår hur komplex den här diskusionen är. Tysklands modell är ett steg utan riktning och inte något slags föredömme för oss. Det är inte det vi vill ha.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 16:40:48 följande:
    Svar :aldrig!

Det är till 100% trasiga människor (av olika anledningar) som säljer sex, detta vet vi som ÄR normala!
    Var schysst och tala inte för mig, tack.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (T) skrev 2018-07-03 19:02:15 följande:
    Bra fråga. För det första så tror jag inte på förbud. Jag tror att prostitution är något som ligger utanför juridikens gränser för vad som är hanterbart eftersom att det drivs av sexualitet vilket är en stark mänsklig drift.

Vad jag däremot tror på är att ett samhälle som kan erbjuda jobb och utbildning till alla skulle reducera andelen prostituerade till en väldigt låg nivå. Genom att ge människor en möjlighet att leva det liv de vill leva så kommer vi att se till att färre hamnar i en destruktiv tillvaro oavsett om det handlar om gängkriminalitet eller prostitution.

Sen tror jag också på statlig subventionering till organisationer som kan hjälpa prostituerade ur sin situation, liknande KRIS eller Exitorganisationer fast för prostituerade. Dessa tror jag kan göra mycket för att få bort människor ur prostitution om de själva vill.

Notera dock att jag skriver "färre" prostituerade. Jag tror inte på att det är något som kommer att kunna försvinna helt. Men en sak är jag övertygad om: staten ska inte förbjuda detta utan staten ska istället erbjuda hjälp till de som faller in i prostitution. Dessutom tycker jag att det bör finnas hjälp för de som köper prostituerade att sluta med det eftersom att det också är en destruktiv handling.
    Jag skulle verkligen uppskatta om vi fick mer hjälp att fånga upp och hjälpa de som vill eller behöver. Vårat nätverk och andra liknande finns ju här, men vi är några gäng frivilliga och har inte oändligt mycket resurser tyvärr.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-04 17:56:35 följande:
    I Tyskland beräknas det finnas mellan 400 000-500 000 prostituerade 1% har anställningsavtal detta visar ju på att få väljer frivilligt skulle det vara frivilligt skulle de självfallet se till att vid sjukdom eller annat vara skyddade och vara berättigad till a-kassa när de vill sluta
    Varför skulle en prostituerad över huvud taget ha anställningsavtal? Ok om man jobbar på ett bordell, men de flesta "frilansar" ju.
  • Anonym (en kille)
    klyban skrev 2018-07-04 22:22:01 följande:

Det är en trygghet vid problem vid sin anställning.
    Och då har man vad som gäller på en del allmänna saker, och en hel hänvisningar till andra lagar och regler som bör gälla vid en anställning.

Jag anser även Tysklands lagliga prostitution är dålig, jsut för kriminella nätverk sköter ruljansen.
    Dessa måste bort, och det är helt omöjligt om det är olagligt.
    En sak har jag också lärt mig här och det är det är för kvinnorna, ja, det är skitsnack för de flesta.
    Utan verkar mer tvärtom att dessa vill straffa dessa kvinnor än mer och stigmatisera skiten ur dom.

Det jag menar är att en sexarbetare snarare skulle ha en f-skattsedel än en anställning vid en avkriminalisering.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!