• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Voyager skrev 2018-08-25 12:51:21 följande:
    Vad har du för empirisk evidens för detta, eller är det bara baserat på egna erfarenheter av sexköp?

Empiriskt bevis för vad?
    Det jag sa eller om det orelaterade du hela drar upp?

Frågan kvarstår, varför inbillar du dig detta om att alla ska tänka och ha sex precis som du önskar och tycker?
    Det enda "svaren" är om saker vi inte ens ifrågasätter, som att lagen existerar.
    Men det är ganska uppenbart lagen inte fungerar, och kvinnor råkar illa ut.
    Och hela tråden har handlat om att kvinnor bitne ska råka illa ut.

Och för ställa denna fråga så spelar det ingen roll om jag har varit på och betalt och haft sex med vart enda prostituerad på jorden eller inte en enda.
    Men förstår att du försöker avleda ifrån faktiskt svara på det som du påstod innan.
    Kan det vara så att du inte ens står för du sa där??????
    För det skulle förklara allt faktiskt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-25 13:15:14 följande:
    Kul att kunna hålla dig sysselsatt med så pass enkla medel och ord du inte verkar förstå innebörden av. Går det bra för dig?

Eftersom du aldrig förklarar detta så är det också omöjligt förstå nått av det.
    Varför säger du nått sånt, och sen vägrar förklara dig?

Det varit tramsande om lagen och inlägg på Engelska om lagen, men svar på det efterfrågade klarar du inte av att generera.
    Hur kommer det sig?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-25 14:39:23 följande:
    Nej, så kan det nog vara även om det började med att hon "frivilligt" sög av killar utan en tanke på prostitution. Det tragiska i alla de underlag som ingår i utredningar av frågan är att detta inte är någon unik berättelse utan bara ett av många exempel.

Men vi har mer eller mindre fastställt att du inte har en aning om andras sex.
    Så se denna spekulation är väldigt beklämmande.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-25 14:40:45 följande:
    Om du varken har egen erfarenhet av sexköp eller någon empirisk evidens för din uppfattning är det ju verkligen "en position a priori" som jag skrev tidigare, d.v.s. utan grund.
    Detta är fortfarande inget svar på det efterfrågade, varför håller du på och tramsar så här?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-25 20:22:22 följande:
    Hur lyckas man bli kåt på en prostituerad (eller behövs det inte)?

Det är den frågan vi ställer dig varför du inbillar dig att det är bara din syn på sexualitet som gäller.
    Har du inte förstått det än?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-26 04:24:23 följande:
    Jag kanske skiljer mig från de ca 5-10 procent män som köper sex men blir direkt avtänd om jag märker minsta tecken på om.kvinnan är mer intresserad av pengar än av sex. Dessutom fattar jag inte varför man ska betala för något som är gratis.
    Och där berättar du att du inte har förmågan att se andra sexualitet, så varför pratar du så mycket om den då?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-26 07:00:41 följande:
    Intressant observation - och jag får väl erkänna att jag är en av dem som stått för ganska många inlägg i ett försök att konversera med klyban m.fl. om mer vederhäftiga underlag än bara lösa tyckanden vilket varit ganska meningslöst. (Han verkar inte ens fatta att jag drivit med honom flera gånger utan fortsätter upprepa sig som en gammal vinylskiva med hack vilket ger ett tragikomiskt intryck men leder till än fler svar och visningar, men det är ju roligt om man kan glädja fler.)

Kanske beror det på att den helt dominerande uppfattningen är att prostitution är "oförenlig med de idéer om individens frihet och jämställdhet mellan män och kvinnor som sedan länge varit rådande i Sverige" (SOU 2010:49) med brett politiskt och professionellt stöd samtidigt som ca 5-10 procent av alla män köper sex och det finns starka intressen av att också tjäna pengar på sexhandel.

Enligt Europol har Sverige blivit allt mindre lukrativt för nätverk som vill etablera sexhandel, gatuprostitutionen har minskat till hälften och nyrekrytering av svenska kvinnor verkar nästan helt ha upphört. Att då upptäcka att det också blir allt svårare att importera sexobjekt från Baltikum, Balkan, Asien och Afrika till Sverige måste vara irriterande för dem som tänkt sig använda fittor som myntinkast. Det är klart att de som har ekonomiska intressen i branschen kommer att vara väldigt "ettriga" och försöka "normalisera" sin syn på sexköp som något "frivilligt" som man har "rätt" till.

Detta är bara en ren spekulation men eftersom det finns flera exempel den senaste tiden på hur nätverk försöker underblåsa meningsskiljaktigheter (t.ex. valen i USA, Brexit, vaccin senast m.m.) tycker jag inte man kan utesluta att sådana strategier även skulle kunna infiltrera Familjeliv, särskilt i valrörelsen.

Jag har t.ex. lagt märke till att många "heta" trådar här har anonyma trådstartare och kontroversiella ämnen som väcker mycket känslor hos många - mer än att TS verkligen vill lära sig någonting nytt. Ett scenario skulle t.o.m. kunna vara att samma person som startat tråden (anonymt) sedan svarar med diametralt motsatt uppfattning för att försöka dra igång en debatt, men med ända syfte att splittra och polarisera.

Är man dock insatt i de ämnen som diskuteras och frågar efter underlag för vissa ståndpunkter märker man ganska snabbt om det finns någon substans i synpunkterna eller inte. Därför ser jag en risk att polarisering och splittring också blir större ju lägre utbildning och kunskap man har, vilket i sig kan vara en strategi för dem som har intresse av att försvaga demokratiskt fattade beslut.

Det finns idag ganska avancerade verktyg som bygger på artificiell intelligens (AI) och Bayesiansk statistik och det vore intressant att analysera Familjelivs trådar vilket jag gärna skulle göra om jag hade mer tid. Till dess vill jag bara ge rådet att vara uppmärksam på vilka källor olika användare här refererar till och om de är anonyma eller inte.

Du har inte försökt och konversera med mig, du kör en monolog och helt orelaterat och om saker ingen säger nått om.
    Som vad lagen är och annat orelaterat svammel.

Som detta inlägg som ingen har bett om eller ifrågasatt.
    Men du hanterar det som du kommit med årets nyhet.
    Frågan är varför du gör alla dessa inlägg om saker ingen säger emot om?
    För det fyller inget syfte överhuvudtaget.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-08-26 11:11:32 följande:
    Jag skiljer mig från de som gillar sex med samma kön, analsex, BDSM och mycket mer.
    Men jag skulle aldrig säga: Hur kan man bli kåt på någon av samma kön?
    Så det som tänder dig och mig kanske inte vi ska packa på andra?

Hur får man en sådan hybris att man tror man är världens älskare och att detta är enda sättet och ha sex.

Funderar på hur han sen ska se på homosexualitet och med tanken på vad vi fått här.
    Eller andra sexuella grenar, då det är tydligen så viktigt alla ska vara som han.
    Och alla dessa texter om lagen som ingen ifrågasätter den existerar, den är också rätt konstig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-26 11:32:31 följande:
    Vilket argument skulle få dig att ändra åsikt?

Om svaret är "inget" då finns inget mer att diskutera och dina ogrundade synpunkter inget att ta notis om.

Om svaret är några av de standardargument som ofta framförs finns svaren behandlade i flera av de underlag jag presenterat (men som få här verkligen verkar ha läst).

Om svaret är andra argument kan jag återkomma med andra källor som behandlar dem.

(Om du får betalt för att skriva här eller har ekonomiska intressen i sexköp är du givetvis inte intresserad av argument överhuvud taget utan bara att få fler kunder.)

Om du inte förstått detta efter så många inlägg, frågan är varför vi ska behöva upprepa det en gång till för?
    Du pratar om nått som ingen har argument emot, och allt du skrivet där är en kaskad av ointressant fakta som ingen ifrågasätter.
    Så varför ska man ha argument mot att lagen existerar för?

Vart har denna hybris om att det är bara du som sexgud bestämmer åt alla hur de ska ha sex.
    Det är den enda intressanta frågan med dig, det andra är ingen som har någon åsikt som så.

Så varför försöker du hela tiden förstöra diskussionen med orelaterat och ingen ifrågasätter?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-26 12:40:46 följande:
    Nu hade du en väldigt tur!

Jag har nämligen gjort något endast ett fåtal har gjort - vetenskapligt utvärderade test ("Big five") som visar att jag är MER öppen, nyfiken och ärlig än genomsnittet av människor överlag i större internationella studier.

Det finns också ett finurligt konstruerat test (implicit.harvard.edu/implicit/) som visar om man har fördomar man inte ens erkänner för sig själv i synen på kön, etnicitet, homosexualitet, fetma, funktionsnedsättningar. Eftersom det inte går att "lura" testet genom att försöka vara "politiskt korrekt" (inte ens för de konstruerat testet) vet jag att jag hamnar ungefär på ett neutralt läge i förhållande till egenskaperna ovan.

(Det skulle vara intressant att se testresultat från andra som skrivit i den här tråden och vill ni kanske jag kan ordna det.)

Eftersom jag är så extremt öppen för olika uppfattningar, alternativ och olikheter kan en del kanske vara förvånade över min inställning till prostitution - men det beror helt enkelt på den omfattande internationella empiriska evidens som finns för alla negativa konsekvenser av den (inte att den kan fungera i något enstaka fall, vilket man nästan aldrig ser i den internationella forskningen).

Jag kan återkomma lite senare till detta men har nu några andra arbetsuppgifter som måste få gå före till skillnad från hallikar som med näbbar och klor vill försöka etablera sexhandel i Sverige trots det massiva motståndet här och kanske tänker att man kan försöka "luckra upp" åsikterna här. Som en professor i juridik uttryckte det:

Sverige har nästan en manual för hur man utrotar prostitution!

Ytterligare ett inlägg utan svar på det efterfrågade.
    Vad är det nu, 50-60-70 inlägg du försökt med annat än på det efterfrågade.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!