• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Voyager skrev 2018-09-06 21:52:44 följande:
    Precis som jag misstänkte du har inte många fler ord i din vokabulär än "trams".

Du saknar ju vokabulär för ditt påstående om att det är bara ditt sätt och se på sex som gäller och det enda rätta.
    Du fått den frågan så många ggr, och det enda du komerm är ditt tramsande om annat.

Tror du verkligen det påståendet försvinner av dig, bara för du inte pratar om det?

Och frågan på om vad du tycker om homosexuella och andra alternativa sexstilar, och med denna i tanken.
    Det har jag inte heller fått, för med din beskrivning och reaktion på prostitution, så måste det betyda antingen är du en själv.
    Eller så hatar du och äcklas av dom rejält, och detta enbart för du berättat att det bara finns ditt sätt och se sex på.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:06:48 följande:
    Vilket löjligt exempel. Vi diskuterar människor. kvinnor och män fungerar olika. Du kan ju fundera på hur du hade gillat att ha analsex med okända män varje dag. kvinnor är EXAKT lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella män är av andra män. Det är ett biologiskt faktum. Det är också ett biologiskt faktum att kvinnor, precis som män, måste vara upphetsade för att kunna ha sex. Ja man kan såklart ha sex med en kvinna ändå, men det blir då väldigt obehagligt för henne. Om man inte har massor med glidmedel gör det också ont.

JA, men det är liknelser oftast, men däremot komemr poängen fram.
    Där man inte är intresserad av nått som gör att man måste tumma på sin åsikt, inte ens om kvinnor far illa.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 12:01:36 följande:
    Vari ligger frivilligheten hos alla prostituerade p.g.a. fattigdom, lurendrejeri, slaveri, rena kidnappningar och okunskap, eller tänker du bara på de möjligen enstaka personer där detta inte gäller men som ändå bidrar till systemet?
    Men ändå vill du ta bort frivilligheten, varför?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:14:08 följande:
    Nej, inte någonstans har jag sagt att jag skiter i dessa kvinnor. Jag vill att samhället ska göra ALLT för att hjälpa dem ur prostitutionen. Givetvis kommer män som vill ha tillgång till kvinnokroppar när helst de önskar att med näbbar och klor försöka förhindra detta.

Det blir kontentan i vad du säger, du förespråkar ett system som gör dessa kvinnor illa.
    Eller finner du kriminellanätverk gör ett bra jobb för dessa kvinnor?

Vi är vid en punkt där du säger att vi vill inte göra nått, utan vi vill drömma den utopiska drömmen om inga prostituerade.
    En dröm som aldrig någonsin komemr ske, och under tiden så gör din hållning det att de får det sämre.
    För mig är problem som sådana, man väljer den metod som orsakar minst skada, INTE mest.
    Och då får min "moral" stå tillbaka, det är inte min sak och straffa någon värre än nödvändigt och bara för att som det är nu och för dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-09-07 14:21:54 följande:
    Är slaveri och kidnappning frivilligt? Jag förstår inte frågan? Om jag skriver frivilligt, varför kontrar du med slaveri och kidnappning? Obegripligt.
    Att välja at sälja sex p.g.a. fatigdom är ju något som ligger i gränslandet. Där är det ju fattigdom som är det stora problemet, och prostutition är lösningen. Tyvärr en ganska dålig lösning, tycker nog de flesta. Men det är ändå ett val.

Det är rätt intressant diskussionteknik, där man anser sig veta bättre än den person som gör valet.

Och sen gör jämförelser med de som verkligen tvingar folk, som slaveri och kidnappning.

Man får uppfattningen att dom itne har en aning ens vad dom svarar på, eller ens förstår frågeställningen.

Vi ser ju här med Voyager, som inte ens kan redogöra för oss varför hans sexualitet och syn på sex är den enda som får finnas.
    Och jag tänker direkt på hur homosexuella då faller i ramen för detta, för det är ju inte sex som han gillar och därmed måste bli nått hemskt och dåligt.
    Voyager har inte tänkt på detta när han sa en sådan sak, och det är troligtvis därför efter så många uppmaningar att vi aldrig får ett svar på frågan.
    Just för hyckleriet visar sitt ansikte då.
    Sen varför han berättade att han var guds gåva till kvinnor, den är helt obegriplig och syftet i diskussionen.
    Deras moral gör så att kliva över lite kvinnolik är inget man reflekterar över som nått dåligt, bara deras moral forceras på ALLA.
    Och det mest förvånade är att dom tror det handlar om egen vinning, snacka om försöka begränsa diskussionen.

Man behöver inte gilla prostitution, men någon stans måste man inse att straffa kvinnorna är inte rätt väg för kvinnorna.
    Utan bara visar hur illa man tycker om dessa kvinnor, och att man anser de kan gått ha skiten.
    Det är den enda slutsatsen man kan göra i diskussionen.

Och desto bättre argument de får, desto mer försöker dom få det till att det är för egen vinnings skull.
    Det är så extremt oärligt sätt och diskutera på, och samtidigt så fortsätter kvinnorna lida och det bryr man sig inte om alls.
    Och enda argumentet man har är att fortsätta som man har det, då en dag så komerm den Utopiska drömmen slå in tror dom.
    Det är lite som att man ska tro vinna drömvinsten på lotto, genom inte ens någonsin ens fundera på att ens spela ens en enda rad lotto ens!!!

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 16:54:31 följande:
    Var detta allt du hade att komma med?

Jag väntar fortfarande på svar.
    Jag förstår du tycker det är jobbigt att du sagt nått som inte stämmer, och nu sedan länge försöker fly ifrån detta.

Men bara för du inte svarar på detta inlägget som du citera, innebär inte det försvinner.
    Du är medveten om detta va?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 18:05:12 följande:
    Hoppsan, har du spilt olja på tangentbordet eller är det något annat?

Ser att vi får ytterligare ett inlägg till utan svar.
    Kanske jag ställde för avancerade frågor för dig, kanske du har en vän som du litar på och som kan förklara för dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-07 18:27:19 följande:
    I de länder där det finns lagliga bordeller har traffickingen ökat och inte som de troddes att inhemska prostituerade skulle sälja sex i en trygg miljö istället för att söka kunder i gatumiljö. 

Det är för man inte fått separerat bort de kriminella nätverken, de håller fortfarande på med sina olagligheter och alla problem som medföljer där.
    Det är där utmaningen ligger, att straffa den prostituerade är inte lösningen.
    Även om en del länder försöker låta bli, genom inte ha straff för prostitution.
    Så är det var som sker praktiskt när man låter kriminellanätverk sköta handeln.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 18:34:22 följande:
    Det är lönlöst att svara en person som fullständigt saknar ????????.

Det är ditt påstående.
    Men du säger till mig att du far med osanning och att jag ska sortera bort det du påstod som en lögn?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 18:46:24 följande:
    Inte ens grekiska tecken går att använda här i detta kunskapsfientliga forum men ordet kan skrivas: fronesis (som du saknar).

det enda jag saknar är ditt svar på varför du inbillar dig att bara ditt sätt och se på sex gäller, och alla andra har fel som säger annat.
    Och som följdfråga hur homosexualitet faller in här och med det påståendet.
    Men du presterat inget, så var det en lögn eller inte?

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!