oanonym skrev 2018-09-07 14:21:54 följande:
Är slaveri och kidnappning frivilligt? Jag förstår inte frågan? Om jag skriver frivilligt, varför kontrar du med slaveri och kidnappning? Obegripligt.
Att välja at sälja sex p.g.a. fatigdom är ju något som ligger i gränslandet. Där är det ju fattigdom som är det stora problemet, och prostutition är lösningen. Tyvärr en ganska dålig lösning, tycker nog de flesta. Men det är ändå ett val.
Det är rätt intressant diskussionteknik, där man anser sig veta bättre än den person som gör valet.
Och sen gör jämförelser med de som verkligen tvingar folk, som slaveri och kidnappning.
Man får uppfattningen att dom itne har en aning ens vad dom svarar på, eller ens förstår frågeställningen.
Vi ser ju här med Voyager, som inte ens kan redogöra för oss varför hans sexualitet och syn på sex är den enda som får finnas.
Och jag tänker direkt på hur homosexuella då faller i ramen för detta, för det är ju inte sex som han gillar och därmed måste bli nått hemskt och dåligt.
Voyager har inte tänkt på detta när han sa en sådan sak, och det är troligtvis därför efter så många uppmaningar att vi aldrig får ett svar på frågan.
Just för hyckleriet visar sitt ansikte då.
Sen varför han berättade att han var guds gåva till kvinnor, den är helt obegriplig och syftet i diskussionen.
Deras moral gör så att kliva över lite kvinnolik är inget man reflekterar över som nått dåligt, bara deras moral forceras på ALLA.
Och det mest förvånade är att dom tror det handlar om egen vinning, snacka om försöka begränsa diskussionen.
Man behöver inte gilla prostitution, men någon stans måste man inse att straffa kvinnorna är inte rätt väg för kvinnorna.
Utan bara visar hur illa man tycker om dessa kvinnor, och att man anser de kan gått ha skiten.
Det är den enda slutsatsen man kan göra i diskussionen.
Och desto bättre argument de får, desto mer försöker dom få det till att det är för egen vinnings skull.
Det är så extremt oärligt sätt och diskutera på, och samtidigt så fortsätter kvinnorna lida och det bryr man sig inte om alls.
Och enda argumentet man har är att fortsätta som man har det, då en dag så komerm den Utopiska drömmen slå in tror dom.
Det är lite som att man ska tro vinna drömvinsten på lotto, genom inte ens någonsin ens fundera på att ens spela ens en enda rad lotto ens!!!