• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Voyager skrev 2018-08-18 15:59:49 följande:
    There are lot of answers in the documentation above and in the referred papers so there is no need to repeat myself (which you don't like and would just take even more time).

You need to invest some effort in reading if you really want to grasp the issue.

As Pilate answered the people approximately A.D. 30 "What I have written I have written."

(Your comments make me really wonder if you know any of the work I have referred to, Nussbaum, Nozick, Ekberg, SOU 1995:15. Maybe you don't even know who Pilate was as little as about prostitution and the harmful consequences of it.)
    Nä, det behöver du ALDRIG göra, då det inte var det efterfrågade och det vi väntar svar på.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-18 16:06:20 följande:
    Sorry, I cannot help you any more. (You have misunderstood my writing completely.)
    Du har inte ens berört det vi efterfrågar, så hur ska man då missförstå?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-18 16:55:59 följande:
    Efter en längre konversation på engelska har vi nu nått vägs ände. Det var intressant att kunna dela med sig till fler och av övriga skäl jag skrev när jag startade.

Ingen har svarat på engelska vilket jag ser som ett tecken på den allmänna utbildningsnivån här (knappt högskolemässig) och att alla i denna tråd är svensktalande. Utbildning är inte allt och det är inget fel att bara "tycka" eller "känna" men ska man få en djupare förståelse för argumenten för och emot prostitution måste man vara beredd att investera en hel del tid i att läsa och analysera.

Endast ett par personer följde med i denna del av konversationen (men fortsatte skriva på svenska) och det var bra att slippa en hel del oseriöst brus. Jag känner mig dock inte säker på att båda verkligen förstod det jag skrev p.g.a. flera kommentarer, missförstånd och logiska felslut. (Att jag t.ex. skulle vara en "sexgud" eller bara tror att sex kan gå till på ett sätt har ingen som helst grund i det jag skrivit utan måste bero på slarvig läsning, vilket jag visat med en logisk analys av en av kommentarerna: Att A medför B innebär inte att inte A medför inte B).

Eftersom var åttonde man i Sverige har köpt sexuella tjänster kan det mycket väl vara så att de mest positiva till prostitution i denna tråd själva är sexköpare.

Jag har frågat upprepade gånger efter motargument till de argument som ligger bakom lagstiftningen och fått några intressanta exempel men i övrigt ganska tunnsått. Ingen har t.ex. diskuterat några etiska principer för vilket samhälle man vill ha och vilken roll lagens normerande funktion då har i dessa strävanden. Ingen har heller diskuterat mitt "sannolikhetsargument" speciellt ingående och riskerna med legalisering utan bara hur man rent teoretisk kan tänka sig motverka dem (utan några som helst empiriska belägg).

Jag gjorde detta för att undersöka vilken vetenskaplig nivå man kan föra samtal på här, på Familjeliv, som jag bara testade helt nyligen. (Trots det har jag redan fått PM med frågor om råd och stöd, baserat på mina sexuella erfarenheter vilket kanske en del irriterar sig ännu mer på men är en ensak mellan mig och de personerna om de inte själva vill berätta något senare.)

För den som verkligen vill förstå prostitution tror jag man behöver studera, sociologi, sexologi, kriminologi, etik, filosofi och kanske även lite statskunskap. Först man dock vara behörig för högskolestudier och givetvis även ha stort intresse i dessa frågor eftersom det är ganska krävande att lägga ned så mycket tid på att läsa och förstå.

Eftersom jag nu argumenterat mot prostitution (med samma argument som i SOU 1995:15 och att jag inte vill ha de konsekvenser Ekberg 2004 beskriver har ökat alarmerande på senare år, men också hur dessa minskat drastiskt i Sverige efter kriminaliseringen) skulle det bara bli upprepningar att fortsätta.

Det står visserligen fritt för den som vill säga: "Öh... du har väl inte svarat på nånting... inte som jag kan se i alla fall?" Jag kan tyvärr inte hjälpa till mer nu utan att hänvisa till det jag redan skrivit och de referenser som finns där.

Diskutera gärna vidare denna intressanta fråga och vill ni ha mina argument finns de nu i tråden och i de referenser den nämner.

Till sist TS, jag håller med dig, om än på delvis andra grunder. Jag tycker det var ett bra initiativ av dig att starta den här tråden och vill du ha någon särskild information från mig får du gärna skriva ett PM. Jag lovar att svara så länge jag har mitt konto här men hinner kanske inte vara ständigt inloggad som en del andra verkar vara. (Dels har jag väldigt fullt upp med arbete och sedan är det väl ingen hemlighet att jag gillar att ha sex "på riktigt" och aldrig nånsin har betalat för det och inte heller fått betalt.)

Ha nu en riktigt skön kväll - utan prostitution!

Synd du vägrade svara på frågan ett par ställde dig.

Detta om att du är en sexgud och att alla msåte tänka som du när det komerm till sex och ha den moral du har för ens kunna ha sex.

Ja, skriva på Engelska var ett stort slöseri för, då du inte heller där kunde svara på detta.
    Alla betalar för sex på ett eller annat vis, dock accepterat då det faller inom moralen och ett förhållande(kort eller långt).

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-19 11:41:29 följande:
    Sök klyban, sök!
    Nä, du stängde ned, varför säger du en sak med sådan frenesi och sen bara ger upp och tramsar?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-19 11:55:47 följande:
    Du har bara inte läst sidan 1211 i Ekberg G. The Swedish Law that Prohibits the Purchase of Sexual Services. Violence Against Women. 2016 Jun 30;10(10):1187218. 

Där finns en sammanfattning av på vilket sätt prostitution är skadligt - varför ingen som inte vill ha de skadorna på individ och samhälle kan försvara prostitution i ett civiliserat samhälle.

Sedan förstår jag ärligt talat inte varför några påstår att jag skulle vara en "sexgud". Jag har precis innan detta delat ut ytterligare en orgasm och fått själv, men det är väl inget ovanligt med det? Min poäng är att den som är intresserad av kvinnans njutning inte har något att hämta i sex med en person som är mer intresserad av pengar än av det.

Det är dessa skador vi ska ha bort, och vi kommit väldigt långt  om vi får bort kriminella nätverk ifrån dessa kvinnor(och män).
    Detta är till 100% omöjligt om man har det olagligt, vilket säger mig att du skiter i dessa kvinnors mående.
    Och du bara pratar ur en Utopisk idé som aldrig kommer ske.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-19 11:55:47 följande:
    ...
    Sedan förstår jag ärligt talat inte varför några påstår att jag skulle vara en "sexgud". Jag har precis innan detta delat ut ytterligare en orgasm och fått själv, men det är väl inget ovanligt med det? Min poäng är att den som är intresserad av kvinnans njutning inte har något att hämta i sex med en person som är mer intresserad av pengar än av det.

Ditt sexliv är faktiskt rätt ointressant, men blev väldigt intressant när du helt plötsligt trodde alla skulle vara som du.

Men berätta nu istället varför, eller blir det en ny tur i Engelska om lagen istället?
    Lagen som ingen ens sagt nått om i sak, elelr bestrider dess existens.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-19 11:41:29 följande:
    Sök klyban, sök!
    Det finns inget, när ska du svara på detta du har vägrat då?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-20 06:48:25 följande:
    SOU 2010:49
    Hur är det ett svar ifrån dig och det efterfrågade?
    hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-08-20 13:31:34 följande:
    Länge sedan jag såg någon med sådant stort storhetsvansinne. Tack för underhållningen.

Det är verkligen märkligt, såg du twisten där innan, där han började med vilket fantastisk sexgud han var och så många orgasmer han gett ut.
    Och hur enda sättet och se på sex var hans?

Till och springa gömma sig bakom denna vägg av denna meningslös text.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-08-20 15:20:49 följande:
    Synd att du och jag inte är utbildad och smart nog till att svara på engelska.
    Det är tydligen det mest intellektuella man kan göra. Byter man språk så blir även argumenten automatiskt överlägsna.

Synd bara att han inte sa nått.
    Menar vad skulle tjafset om lagen ge oss?
    För det är väl ingen här som ens ifrågasatt lagen?

Anonym (yes) skrev 2018-08-20 15:27:39 följande:
    jodå, fröken höger kan få hur många orgasmer som helst Tomte

Kan även vara så att han står först i kön.
    För en sak jag lärt mig i diskussioner är att de som sitter på de högsta hästarna, är ofta de största hycklarna.
    Sen om det är så är en annan femma, kan ju vara som du säger också Flört
    Kanske tom troligt.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!