Voyager skrev 2018-08-18 16:55:59 följande:
Efter en längre konversation på engelska har vi nu nått vägs ände. Det var intressant att kunna dela med sig till fler och av övriga skäl jag skrev när jag startade.
Ingen har svarat på engelska vilket jag ser som ett tecken på den allmänna utbildningsnivån här (knappt högskolemässig) och att alla i denna tråd är svensktalande. Utbildning är inte allt och det är inget fel att bara "tycka" eller "känna" men ska man få en djupare förståelse för argumenten för och emot prostitution måste man vara beredd att investera en hel del tid i att läsa och analysera.
Endast ett par personer följde med i denna del av konversationen (men fortsatte skriva på svenska) och det var bra att slippa en hel del oseriöst brus. Jag känner mig dock inte säker på att båda verkligen förstod det jag skrev p.g.a. flera kommentarer, missförstånd och logiska felslut. (Att jag t.ex. skulle vara en "sexgud" eller bara tror att sex kan gå till på ett sätt har ingen som helst grund i det jag skrivit utan måste bero på slarvig läsning, vilket jag visat med en logisk analys av en av kommentarerna: Att A medför B innebär inte att inte A medför inte B).
Eftersom var åttonde man i Sverige har köpt sexuella tjänster kan det mycket väl vara så att de mest positiva till prostitution i denna tråd själva är sexköpare.
Jag har frågat upprepade gånger efter motargument till de argument som ligger bakom lagstiftningen och fått några intressanta exempel men i övrigt ganska tunnsått. Ingen har t.ex. diskuterat några etiska principer för vilket samhälle man vill ha och vilken roll lagens normerande funktion då har i dessa strävanden. Ingen har heller diskuterat mitt "sannolikhetsargument" speciellt ingående och riskerna med legalisering utan bara hur man rent teoretisk kan tänka sig motverka dem (utan några som helst empiriska belägg).
Jag gjorde detta för att undersöka vilken vetenskaplig nivå man kan föra samtal på här, på Familjeliv, som jag bara testade helt nyligen. (Trots det har jag redan fått PM med frågor om råd och stöd, baserat på mina sexuella erfarenheter vilket kanske en del irriterar sig ännu mer på men är en ensak mellan mig och de personerna om de inte själva vill berätta något senare.)
För den som verkligen vill förstå prostitution tror jag man behöver studera, sociologi, sexologi, kriminologi, etik, filosofi och kanske även lite statskunskap. Först man dock vara behörig för högskolestudier och givetvis även ha stort intresse i dessa frågor eftersom det är ganska krävande att lägga ned så mycket tid på att läsa och förstå.
Eftersom jag nu argumenterat mot prostitution (med samma argument som i SOU 1995:15 och att jag inte vill ha de konsekvenser Ekberg 2004 beskriver har ökat alarmerande på senare år, men också hur dessa minskat drastiskt i Sverige efter kriminaliseringen) skulle det bara bli upprepningar att fortsätta.
Det står visserligen fritt för den som vill säga: "Öh... du har väl inte svarat på nånting... inte som jag kan se i alla fall?" Jag kan tyvärr inte hjälpa till mer nu utan att hänvisa till det jag redan skrivit och de referenser som finns där.
Diskutera gärna vidare denna intressanta fråga och vill ni ha mina argument finns de nu i tråden och i de referenser den nämner.
Till sist TS, jag håller med dig, om än på delvis andra grunder. Jag tycker det var ett bra initiativ av dig att starta den här tråden och vill du ha någon särskild information från mig får du gärna skriva ett PM. Jag lovar att svara så länge jag har mitt konto här men hinner kanske inte vara ständigt inloggad som en del andra verkar vara. (Dels har jag väldigt fullt upp med arbete och sedan är det väl ingen hemlighet att jag gillar att ha sex "på riktigt" och aldrig nånsin har betalat för det och inte heller fått betalt.)
Ha nu en riktigt skön kväll - utan prostitution!
Synd du vägrade svara på frågan ett par ställde dig.
Detta om att du är en sexgud och att alla msåte tänka som du när det komerm till sex och ha den moral du har för ens kunna ha sex.
Ja, skriva på Engelska var ett stort slöseri för, då du inte heller där kunde svara på detta.
Alla betalar för sex på ett eller annat vis, dock accepterat då det faller inom moralen och ett förhållande(kort eller långt).