Inlägg från: Anonym (yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yes)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-09-03 11:29:17 följande:
    Jo, för hon representerar ALLA prostituerade?

De prostituerade som kämpar för att det ska vara lagligt - i vår del av världen - representerar möjligen den lilla spillra som gör det 100% frivilligt och som gillar det.
    Tja det är om inte annat ett FAKTISKT exempel som motsäger dina påståenden, vad har du för fakta som styrker dina påståenden? Det enda du gjort i denna tråd är att komma med ogrundade påståenden som du inte kan styrka med någon fakta men kräver gärna fakta av andra som du sen avfärdar som icke representativa.

Så återigen vad har du för belägg på att det skulle vara "en spillra" som gör det 100% frivilligt?
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-03 16:56:43 följande:

Anonym(Eh!) är cementerad fast i moral, där fakta aldrig någonsin når in.
    Inte heller bryr sig om de prostituerade, utan tror på allvar att den Utopiska drömmen om inga prostituerade går att realisera.

Och att kvinnor(Och män) far illa, är saker som Eh! inte bryr sig om.
    Därför faller alla argument om att ha det lagligt för de prostituerades och för deras hälsa och välmående i arbetet.
    Det enda Eh! berättar för oss, det är hur vi ska fortsätta göra det så jävligt som möjligt för dessa kvinnor( och män).

Så det vi har är att vi ska fortsätta se till dom har det dåligt.
    Sen såklart kommer tokiga idén att prostitution går få bort, och man kliver gärna över lik för uppnå Utopin som aldrig kommer ske, ens någonsin.

Ja, det är iof ganska typiskt för tredje vågens feminister att ignorera om deras övertygelser öht  har någon förankring i verkligheten. Det är lite religiös fanatism över det hela. Tro är viktigare än fakta..

På tal om moral kan man fråga sig hur moraliskt det är att kräva fakta av andra utan att själv kunna presentera några?
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-03 18:06:57 följande:

Fakta på vad?
    Nått som vi inte prövat än?

Få bort kriminellanätverk är inte lätt, ingen som sagt annat.

Fakta på att ingen gör det frivilligt.  Eh! är bergsäker i sina uttalanden om att "det är så" men har hittills inte kunnat producera någon som helst fakta som styrker det.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-04 11:20:18 följande:
    Varför är du och dina gelikar här i tråden så angelägna om att upprätthålla prostitutionen? Varför skulle ni gråta blod om det inte fanns några prostituerade? är det för att ni känner trygghet i att veta att det alltid finns en kvinna längst ner på samhällsstegen och att det alltid finns en kvinna som kan låta er onanera med hennes kropp om ni får lust nån dag?
    Och varför undviker du raka frågor genom att återigen repetera ditt mantra utan att ens bemöda dig med att ta reda på om det stämmer med verkligheten?

Vad är det du är rädd för? Är du rädd att dina åsikter ska visa sig vara falska?
    Bryr dig dig öht om att ta reda på om de stämmer med verkligheten eller är du som religiösa fanatiker som missionerar för sin tro?

Som svar på din fråga: Upprätthålla prostitutionen gör den alldeles själv, prostitution finns i alla delar av världen oavsett hur mycket man försöker ta dö på den. Så det är uppenbart för vem som helst med mer än 2 hjärnceller att det inte går att få bort den helt eftersom vissa människor bevisligen väljer det frivilligt oavsett vad. När man väl fattat det så kommer man till nästa fråga, ok det går inte att få bort den helt, hur ska då göra för att folk som jobbar med det inte ska fara illa?

Men det steget klarar du och vissa andra fanatiker inte av att ta. Ni kommer inte längre än förbud, förbud, förbud och verkar liksom blunda för att prostitutionen bevisligen finns där oavsett hur mycket ni ogillar det. Och i er iver att pracka på alla andra er ideologi och era åsikter så skiter ni fullkomligen i hur det går för sexarbetarna, ni verkar bry er mer om att få rätt än att faktiskt hjälpa sexarbetarna. Era åsikter och ideologi är viktigare än allt annat. 

Paradoxalt nog blir ni i praktiken sexarbetarnas värsta fiende som motarbetar deras försök att få bättre villkor, för ni lyssnar ju inte på vad de har att säga, ni verkar ju inte ens vilja acceptera att vissa själva valt sitt yrke frivilligt. Ni har rätt och de har fel, alla som inte tycker som ni är trasiga och vet inte sitt eget bästa, alla ska göra som ni säger för det är rätt och riktigt. 

Att förringa människors fria vilja och idiotförklara alla som inte håller med ens ideologi eller försöka tvinga andra att göra som man själv tycker är inte förenligt med varken demokratiska eller humanistiska principer. 
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-04 14:34:33 följande:

Jaja, då hänger jag med, och det är ju dagens sanning att Eh! har sin åsikt.
    Men att fakta på viss saker är gravt efter, eller inte alls.

För mig finns bara en intressant grej, och det är göra det bättre för kvinnorna.
    För den utopiska idén att man ska få ett slut flera tusenårs prostitution, är ovanligt naivt.
    Men så brukar det vara med moral, ibland inbillar man sig saker som aldrig kan ske.
    Och man har sen inga problem att kliva över lik, eller ens motivera saker som inte går visa med fakta.

Jag gissar att Eh! är tredjevågsfeminist, och de går som sagt inte att resonera med för det skiter i fakta. De har sin "sanning" som de totalt skiter i att stämma av med verkligheten. De utgår ifrån att framför allt kvinnor alltid är offer oavsett om de gör saker av egen vilja eller ej, det påverkar hela deras livsåskådning. Allt utgår ifrån patriarkat och samhällsstrukturer som FÅR folk att göra saker. Därav oviljan att vilja ta in att vissa kan välja det helt frivilligt. Det går liksom inte ihop med offermentaliteten att folk skulle välja sånt frivilligt, det kan inte stämma, det måste bero på att de är trasiga och inte vet bättre. Det hen tar i försvar här är sin ideologi, prostitutionen är sekundärt.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-04 15:17:44 följande:
    Inte internationellt...Och vilka är köparna? Män. Varför anser män att det OK att onanera med andra människors kroppar?
    Det går visst om den andra personen är med på det, då kallas det för sex, om man betalar för sexet så kallas det för prostitution men det är fortfarande något som sker MED personens medgivande, i annat fall är det våldtäkt och det är inte det som diskuteras i tråden.

Som sagt du kläcker ur den den ena efter den andra intetsägande klyschan.utan att ha något som helst koll på vad det är du egentligen säger. Hur vore det om du började tänka lite själv istället för att bara repetera ett inövat mantra?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-05 09:45:30 följande:
    Nej, det kallas onani om det är självtillfredsställelse. Du kallar det väl inte sex om du knullar en sexdocka!

Problemet är att den andra personen väldigt sällan verkligen är med på det, se mitt inlägg ovan.

Jag tycker att du ska börja tänka lite som omväxling. Världen är större än dig och du har ingen rätt att ha sex med människor som inte vill ha sex med dig.
    Självtillfredsställese är sex som namnet antyder sex med sig SJÄLV inte med en annan människa. Så nej sex är sex, onani är något helt annat. Du blandar ihop begreppen.

Problemet är att du TROR att det väldigt sällan är frivilligt, men det har du hittils inte lyckats prestera några belägg för.

Jag har inte kommit med några kategoriska och bergsäkra påståenden om hur saker förhåller sig, det jag sagt är att jag tror att det är betydlig fler som gör det frivilligt än du påtår. Du däremot verkar extremt låst i dina åsikter och kommer med en massa påståenden som du inte har några belägg för. Alltså är det DU och inte jag som borde vidga dina vyer lite. Världen kanske inte är så svartvit som du tror.
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-06 16:41:42 följande:

Det som är mest skrämmande med detta svaret du gav, det är att du verkar ha glömt hela konversationen.

Så blir det alltid när man diskuterar med extremister....det blir något i sitil med,

A; Alla ska äta pasta för potatis är äckligt....

B: Men, hur vet du det, det kanske finns de som gillar potatis?

A: Nä, potatis är äckligt, alla ska äta pasta

B: Jo, jag har förstått att du gillar pasta, men hur vet du att alla andra tycker likadant?

A: För att det är så

B: Men hur vet du det....

A: För potatis är äckligt....

B: Men titta här här står det ju att massor med människor äter potatis...

A: Det bevisar ingenting... potatis är äckligt...

B: Har du några belägg för det....

A: Potatis är äckligt...

Och så går det runt, runt, runt och runt....
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:06:48 följande:
    Vilket löjligt exempel. Vi diskuterar människor. kvinnor och män fungerar olika. Du kan ju fundera på hur du hade gillat att ha analsex med okända män varje dag. kvinnor är EXAKT lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella män är av andra män. Det är ett biologiskt faktum. Det är också ett biologiskt faktum att kvinnor, precis som män, måste vara upphetsade för att kunna ha sex. Ja man kan såklart ha sex med en kvinna ändå, men det blir då väldigt obehagligt för henne. Om man inte har massor med glidmedel gör det också ont.
    Ja, vi diskuterar inte mat, men diskussionen verkar gå i samma spår, du repeterar bara samma argument om och om igen och ignorerar alla försök att få några fakta från dig.  Så fort man frågar dig vad du baserar dina argument på så repeterar du bara samma mantra om och om igen och diskussionen börjar om från början.

Hela din argumentation baseras på en och samma sak, att så gott som alla prostituerade inte gör det frivillig. Du har fått frågan om vad du baserar det på ett flertal ggr och svarat med att återigen repetera att ingen gör det frivilligt och hur synd det är om dem.

Så återigen... frågan du fått är INTE om det är synd eller inte synd om prostituerade eller om man vill eller inte vill ha kvar prostitutionen, frågan är, VAD baserar du dina påståenden om att ingen gör det frivilligt på?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:14:08 följande:
    Nej, inte någonstans har jag sagt att jag skiter i dessa kvinnor. Jag vill att samhället ska göra ALLT för att hjälpa dem ur prostitutionen. Givetvis kommer män som vill ha tillgång till kvinnokroppar när helst de önskar att med näbbar och klor försöka förhindra detta.
    Hur ska det gå till om en del av samhället (du till exempel) fullkomligen skiter i att öht lyssna på vad sexarbetarna själva tycker?

Borde inte de själva veta bäst vad de behöver?
    Är det hjälp eller tvinga dem att rätta sig efter en ideologi vi pratar om?
    Vad händer om de inte håller med om föreslagna åtgärder?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!