Inlägg från: Anonym (yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yes)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Voyager skrev 2018-09-07 12:01:36 följande:
    Vari ligger frivilligheten hos alla prostituerade p.g.a. fattigdom, lurendrejeri, slaveri, rena kidnappningar och okunskap, eller tänker du bara på de möjligen enstaka personer där detta inte gäller men som ändå bidrar till systemet?
    Det argumentet baserar sig (precis som Eh!) att precis alla eller majoriteten av sexarbetarna inte gör det frivilligt. För om det visar sig att en stor andel av dem gör det frivilligt så baserar man eventuella lösningar enbart på den grupp som inte gör det frivilligt, pga fattigdom, lurendrejeri, slaveri, etc. Det är väl ok, att man försöker få bukt på just de problemen , men det kommer ju i så fall enbart påverka den gruppen och inte alla andra. 

vem har bäst inblick i hur prostitutionen ser ut i praktiken, de själva eller ideologiskt färgade besservissers?

Borde man inte fråga dem vad de tycker behövs? Eller ska vi utgå ifrån ideologi istället?
  • Anonym (yes)
    oanonym skrev 2018-09-09 10:48:22 följande:
    Har du ett tvångsbeteende, där du känner att du måste ta upp ditt egna sexliv så ofta det går? Måste vara jobbigt?
    klyban skrev 2018-09-09 10:52:15 följande:

Det var nog bara ett inlägg för släta över och rikta om fokusen ifrån att han sa det bara fanns hans sätt och se på sex.
    Genom att berätta sin egna förträfflighet.

Eller så passar han bara på o gör lite gratisreklam för sig själv, FL är ju trotts allt en ny variant av knullkontakt. Snart får vi förmodligen höra att han har stor k...k också Flört

• Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-10 17:50:38 följande:

Det vore rätt sjukt faktiskt och om det stämmer.
    Jag har aldrig sett någon med en sådan frenesi berättar sicken sexgud han var och hur bara hans sätt på sex är det enda rätta.
    Till inte ens våga prata om det.
    Väldigt märkligt.

Har aldrig fått några sexuella inviter på seriösare forum, men dessa skulle bara klickas bort som på alla andra ställen de kommer på.

det sker så ofta att man får klicka bort sexannonser och annat sexskräp, att det sker per automatik idag och reflekterar inte ens över det.

Dock en sak som oroat mig när man tittat på porr, det är hur den tecknade porren försöker lika verkligheten.
    Där gigantiska kukar frustas in i kvinnorna med ENORM kraft, det kan inte ha en bra påverkan för unga människor som inte lärt sig vad sex är än.
    Den som sett vad jag pratar om, de förstår!

Det raggas, jagas, flirtas rätt friskt på FL, och det knullas nog en hel bland medlemmarna.

Förstå precis vad du menar, är helt jäkla vrickat med demonliknande varelser med meterlånga kukar som brutalknullar någon ung smal tjej med jättetuttar. Helsjukt.

Faktum är att vården i olika delar av världen larmar för att skador som beror på sex ökat kraftigt hos ungdomar, skadade könsorgan, anal, hals, etc. Har aldrig riktigt förstått mig på vad som är upphetsande med att orsaka någon lidande eller förnedring ens på låtsas. Måste vara något rejält fel någonstans om man tänder på sånt. Visst man kan säker argumentera för att alla får ha sex som de vill, men någonstans måste det ändå finnas en gräns för vad som är psykiskt sunt och vad som är sjukligt.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-12 08:04:27 följande:
    klyban skrev 2018-09-12 06:39:41 följande:
    ...
    OMG, på allvar Klyban? Kanske dags för en avvänjning? Det här ser ju seriöst rätt illa ut, tycker du inte? 

Vad har det med det som diskuteras att göra?
    Eller är det ett löjligt försök att försöka kringgå sakfrågan genom att fokusera på person istället för sak i brist på argument?

Det verkar vara mycket kringsnack men få konkreta svar på raka frågor.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 13:29:30 följande:
    Om han är otrogen med en kollega lär den kollegan vara med på noterna, vara lika kåt och få lika mycket ut av det. Du kanske tror att de prostituerade gillar att torskarna har sex med deras kroppar?
    Sex med varandras kroppar har väl alla oavsett om det sker mot betalning eller ej? Du verkar gilla det där med att försöka vinkla det till att alla prostituerade bara är en lam kropp utan vilja. Förklarar varför du verkar tycka att deras åsikter är ointressant.... de är ju bara kroppar enligt dig.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 13:29:30 följande:
    Om han är otrogen med en kollega lär den kollegan vara med på noterna, vara lika kåt och få lika mycket ut av det. Du kanske tror att de prostituerade gillar att torskarna har sex med deras kroppar?
    Sex med varandras kroppar har väl alla oavsett om det sker mot betalning eller ej? Du verkar gilla det där med att försöka vinkla det till att alla prostituerade bara är en lam kropp utan vilja. Förklarar varför du verkar tycka att deras åsikter är ointressant.... de är ju bara kroppar enligt dig.
  • Anonym (yes)
    seoltang skrev 2018-09-12 16:01:18 följande:
    Torskar bryr sig inte om prostituerade säljer sig själva frivilligt eller inte. Det är därför trafficking och sexslaveri är en miljardindustri. Om frivilligt sexarbete var så vanligt som pro-prostitutionsaktivister hävdar så skulle inte trafficking existera.

Prostituerade säljer inte en tjänst de säljer sig själva.
    Det är därför en 13 årig oskuld kan säljas för ett högre pris än en 40 årig kvinna som arbetat som prostituerad i 20 år.
    kanske vissa men inte alla, finns sjuka jävlar till allt, men många vet kanske inte vad som försigår bakom kulisserna när de köper sex.  Vet du precis allt om allt du köper? Vet du om dina kläder blivit sydda av barnhänder? Vet du något om deras arbetsförhållanden? Bryr du dig om snickaren sabbar sin rygg? Eller om det var underbetalda polacker som renoverade ditt hus?
    Om du inte gör det, varför förväntar du dig att andra ska göra det?

Prostituerade säljer sex, de UTFÖR sitt arbete med sin kropp, precis som alla andra yrken som kräver fysiskt arbete, det betyder inte att köparen får göra precis som hen vill, det finns oftast tydliga regler på vad man får och inte får göra som BÅDA är överens om. De enda fall där sexarbetarna inte styr över vad man får göra är när de tvingas till det, vid tex traffiking som är dagens slavhandel och är precis det ALLA här argumenterar för att få bort.

En ung fräsh kvinna kan ta mer betalt för sex än en avdankad 40 åring eller en snygg 40 åring kan ta mer betalt än en ful 20 åring eftersom det hon säljer är mer attraktivt. Precis som att du får betala mer för en ny bil än en gammal rosthög eller får betala mer för snygga kläder än fula. Alla torskar är inte pedofiler så alla skulle inte vilja ligga med en 13 åring oavsett pris.
  • Anonym (yes)
    seoltang skrev 2018-09-12 17:47:49 följande:
    Jo alla torskar.
    www.independent.co.uk/voices/sex-work-punters-what-do-they-think-prostitution-exploitation-rape-danger-a7889511.html
    " I was part of the team that interviewed 103 sex buyers in London. Over 50 per cent of the men, who were interviewed at length and face-to-face, admitted that they knew the women they bought were trafficked, pimped, or otherwise coerced. Not one man chose not to have sex with the women upon realising this."
    Det finns ingen etisk konsumption under kapitalism, korrekt.

Om torsken inte kan få det han ber om så kommer han inte gå hem, han kommer shoppa runt. Och det är där människohandlarna kommer in i bilden så att torsken kan få det han ber om. Efterfrågan och utbud.
    Om du vill bli av med trafficking så måste du se till att män slutar tro att de kan köpa sig in i kvinnors kroppar.

Torskar är medvetna om att prostituerade inte vill ha sex. Ibland blir de sura på recensionssidor där de skriver att hon inte var tillräcklig entusiastisk. De vet att hon inte vill ha sex men torskarna vill att hon ska låtsas njuta när hon har sex mot sin vilja.
    Ibland tycket torskar det är upphetsande när prostituerade inte vill, för det är bevis på att avtalet fullföljs och att hon aldrig skulle gått med på det utan pengar.
    www.instagram.com/p/BTk_k3EhxOQ/
    "Satsen över deras ansikte ger sen ett euforiskt kvitto på att vår transaktion är optimal.. Hon skulle aldrig ha tillåtit det om hon inte sålt sig och sina hämningar för rätt pris och jag skulle aldrig ha fått tillfället om jag inte köpt hennes förnedring för rätt pris."

Prostitution är det enda yrket där någon med 0 erfarenhet kan få högsta lönen. I ett vanligt arbete med kroppsarbete så gör mer erfarenhet dig mer attraktiv och efterfrågan.
    Ja precis, ingen etisk konsumption under kapitalism, och folk går och shoppar runt, det gör folk på alla slags tjänster och varor, varför skulle det vara annorlunda med sex?

Om folk köper kläder tillverkade av barn i sweatshops i asien , förbjuder vi kläder? Nej det gör vi inte, vi försöker se till att det vi köper tillverkas på bättre villkor. Kommer förbud mot att jobba på sweatshop i fattiga länder ändra något? Nej, för källan till problemet är inte varken jobba på sweatshops eller köp av deras produkter utan grundproblemet är fattigdom.

Kommer vi få stopp på prostitution genom att låtsas som ingen gör det frivilligt och skita i att lyssna på vad de säger? Nej, det enda vi gör då är att vi istället överlåter hela markanden till ligor. För marknaden kommer alltid finnas kvar så länge människor som av någon anledning vill betala för sex och så länge det finns människor som är beredda att ha sex för pengar. Det är inte en fråga om det försvinner eller inte, det är en fråga om vem som gör det och hur det ska gå till.

Ja det finns säker massor med historier om hur folk har sex med prostituerade, det finns många som kör förnedringssex utan betalning. Satsen i munnen eller inte så är det FORTFARANDE så att det är något BÅDA var överens om OM det inte handlar om trafficking och ren tvång. Varför envisas med att låtsas som att frivillig sexhandel inte existerar? Och varför envisas med att låtsas som att sexet då inte var en ömsesidig överenskommelse?

Exakt, prostitution är en snabb genväg till pengar, varför envisas man då med att låtsas som att det inte alls skulle kunna vara ett encitament för frivillig sexhandel?
    Vad är det som är så svårt med att förstå med att en ung och obildad tjej som kan tjäna 10 ggr mer på att sälja sex än att jobba på mcdonalds då kanske hellre väljer sex?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 20:01:02 följande:
    De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.

Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!
    Nej, torskarna köper sex de vill inte den prostituerade mer illa än du vill snickaren som bygger din altan illa. Sen finns det säker idioter som vill det precis som det finns idioter som vill andra människor illa i andra sammanhang men det är inget generellt.

Jo den är utopiskt för verkligheten säger något helt annat, prostitution finns och har funnits i tusentals år. Inget förbud har någonsin stoppat prostitutionen helt. Sverige är en av världens mest jämställda länder med en välutvecklad socialt skyddsnät och ändå finns det kvinnor och män som säljer sex frivilligt, det rimmar inte speciellt bra med radikalfeminismens syn på kvinnor som ständiga offer så därför vill man inte gärna medge för sig själv eller andra att ideologin inte riktigt stämmer med verkligheten och så faller man tillbaka till sina vanliga argument... det måste vara någon eller något annat som får dem att göra så för det stämmer ju bättre med ideologins syn på världen. Skitsamma om prostituerade själva säger att de gör det frivilligt, ideologin kan inte ha fel.... som sagt det påminner en hel del om religiös fanatism.

Nu generaliserar du igen. Du kan inte jämföra sexbrott och prostitution rakt av, att bli utsatt för något är något som sker MOT ens vilja. Är det något man själv valt så kan man inte kalla det för att bli utsatt. I så fall "utsätts" du för en mängd saker som du själv väljer varje dag. Så länge det går att tjäna något i utbyte mot sex så kommer folk välja det. Det finns för övrig de som utbyter sex mot andra tjänster utan pengar inblandade, tjänster och gentjänster.
  • Anonym (yes)
    Voyager skrev 2018-09-18 18:25:28 följande:
    Jo, det finns ju de som kan ha sex med en dammsugare men det är just det jag är nyfiken på hur män tänker som inte bryr sig om kvinnans njutning vid sex.
    Tja, du kan ju prova och ge dammsugaren 200 orgasmer, vem vet det kanske funkar?
  • Anonym (yes)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-18 21:17:46 följande:
    Okej, då vet vi. Utgår ifrån att du har träffat alla som säljer sex eftersom du sitter på sån övertygande fakta.
    Eh! är snarare faktaresistent, har inte lyckats presentera någon slags fakta för sina påståenden någonstans i tråden. Eh!s världsbild verkar vara ideologisk baserade inte verklighetsbaserade.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 21:54:51 följande:
    Det borde ju inte vara nåt problem eftersom prostitution är ett yrke som vilket som helst enligt förespråkare.

Biologiska faktum, tja besök en lektion i sexualkunskap och/eller biologi
    Du kan med andra ord återigen inte presentera något som styrker dina påstående? Blir du aldrig nyfiken på att ens försöka ta reda på hur verkligheten ser ut eller går du bara blint efter din ideologi utan att bry dig om att kolla om den stämmer med verkligheten?
  • Anonym (yes)
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-19 02:17:09 följande:
    Men jösses vilken generalisering.. Tror du inte kvinnor har någon egen vilja över huvud taget? 
    Det är tyvärr en del av radikalfeminismens ideologi att alltid se på kvinnor som "offer" vilket paradoxalt nog är ett sätt att nedvärdera kvinnor eftersom man lägger på dem offerrollen vare sig de vill det eller inte och likställer dem med dockor utan egen vilja.
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-19 11:22:24 följande:

En Utopisk dröm är mallen, nått som aldrig kommer ske.
    Och hennes hat leder till kvinnor lider mer än vad som skulle vara nödvändigt.

Och allt handlar om oförberedda fittor som kommer slitas ut av kukarna och om vi slutar ha prostitution olagligt.
    Och sen hela tiden ignorerar att idag är det kriminella nätverk som sköter detta, och detta är tydligen ett bättre alternativ än ha ett system som värnar för kvinnan från början till slut.

Finner detta extremt märkligt att vi ska offra kvinnor för en Utopisk åsikt som aldrig kan ske.

Ja faktiskt har radikalfeminismen ofta fått kritik från övriga feminister för att göra kvinnorörelsen och jämställdheten mer skada än nytta och det tycker jag stämmer ganska väl. Offermentalitet, faktaresistens och fanatism som påminner om religion säger ju sig själv aldrig kommer lyckas hitta lösningar på ett demokratiskt sätt. Deras verktyg är mer att tvinga folk rätta sig efter deras ideologi.  Så visst är den utopisk i den bemärkelsen att den saknar all verklighetsförankring eller ens vilja att se verkligheten.

När det gäller politiks fanatism precis som religiös fanatism så har man inget emot något att offra några eftersom ideologin eller religionen kommer först sen människor men man intalar sig givetvis att man gör det för allas bästa, att några stryker med får man räkna med, collateral damage....eller så gör man som Eh!, låtsas som att de inte existerar.
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-19 12:54:10 följande:

Det är rätt jobbigt och se hur ideologi hindrar de att göra det bästa som det går för de prostituerade.
    Vet inte varför de är så extremt blockerade, jag inbilla mig att de ville dessa kvinnor väl.

Men allt som de säger och gör, är tvärtom.
    Det är lätt och bli förvirrad och inbilla sig de vill kvinnornas bästa.

De vill förmodligen väl, vad är det man brukar säga "the way to hell is paved by good intentions". Även killen som drar på sig ett bombälte och spränger ihjäl folk eller plöjer ner folk med lastbil tror sig ju göra gott. Man tror sig göra det bästa för alla men fanatismen och faktaresistensen gör att man blir döv och blind för all slags ifrågasättande och kritik. Man anser sig stå på de godas sida som vill alla väl och alla som säger emot vill per automatik inte väl eftersom de inte tycker som man själv gör. Och eftersom man inte bryr sig om att ifrågasätta om ens ideologi / tro verkligen är bäst för alla i verkligheten (faktaresistens) så blir det som det blir.

Så visst är det jobbigt att se och dessutom destruktivt för samhället. Dessutom skapar det ofta en motkraft som många ggr blir lika intolerant och sluten och resultatet blir polarisering som inte leder någonvart. I extremfeminismens fall leder det till könskrig istället för dialog och konstruktiva lösningar.
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-19 13:56:59 följande:

Och det tragiskt att detta är bara ett miniområde i hur man hellre väljer vägen som skadar, än den som ger minst skador.

Min filosofi är skapa så lite skada som möjligt, och inte hela tiden lämna över saker till kriminella nätverk.
    Och är min idé verkligen skadlig för en annan, så inser jag snabbt att det är en dålig idé och söker nya.
    Det är mitt sätt och utvecklas som människa, och hantera folk bara för att jag inte håller med.
    Det är extremt tokigt, samma som extremhögern håller på med alternativ sex.
    Själv tycker jag det är äckligt som faan med homosexualitet, men deras sexualitet är knappast min sak och döma eller göra livet surt för dom.
    Så jag är på deras sida, även om sexet får mig och må illa.

Men personer som Eh!, det är bara en person som är viktig där och det är hon själv.
    Ingen annan bryr hon sig om(och då inom ramen för denna diskussion GIVETVIS).

Naje, jag tror faktisk Eh! menar väl, hen är förmodligen helt övertygad om att hen agerar i andras bästa så hen tänker nog inte bara på sig själv utan tror att hen gör gott för andra.  Problemet ligger mer i vad man anser vara "bra för alla". Alla i denna tråd vill sexarbetarna väl men vi har olika åsikter om vad som är bäst för dem. 
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-20 10:18:16 följande:

Är inte lika säker som dig, pratat med en hel del människor som är fast i sin åsikt och som inte går ändra åsikt på ens med de mest tydliga och klara argumenten.
    Moral är galna saker och bygga lagar på.

Ja de är helt jävla omöjliga att föra ett resonemang med, men det hör ju liksom till fanatism. De skiter helt i fakta utan anser sig ha rätt oavsett om det stämmer med verkligheten eller ej. Gå inte att föra en saklig diskussion med en sån person.Men jag tror inte de sitter och tänker, nä nu jävlar vill jag dessa stackare riktigt jävla illa och hoppas att de lider så mycket som möjligt. 
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!