• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (yes) skrev 2018-07-02 12:06:25 följande:
    Och så är du igång igen med påståenden utan grund.
    Du har fått frågan flera ggr nu och ditt svar lyser med sin frånvaro. Vad baserar du dina påståenden på?

Att påstå att prostitution skulle vara männens fel är ett hål i huvudet argument eftersom kvinnor också köper sex.

Ang forskning. Vilken forskning är det du menar styrker dina påståenden?
    Jo, det finns kvinnor som köper sex, men de är mikroskopiskt få i jämförelse med alla män som köper sex. Kvinnor har svårare att gå igång på vem som helst och kan inte lika lätt som män stänga av att denna person verkligen inte vill ha sex med mig utan gör det för pengar.

• Anonym (Eh!)
    Anonym (66) skrev 2018-07-02 13:23:42 följande:
    Vad grundar du det på? Att alla måste göra något för att få mat på bordet så är ju vi alla prostituerade då vi inte har ett val utan måste arbeta.
    De länder där kvinnor prostituerar sig för att inte svälta är väldigt ojämställda och kvinnofientliga. På samma sätt fanns det väldigt många fler prostituerade här i Sverige på exempelvis 1800-talet. Kvinnor hade då, och har i dessa länder, inte lika många möjligheter till försörjning som män. De klarar sig inte som ensamstående. Lösningen är givetvis att jobba för att de kan försörja sig på samma sätt som män.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-02 16:22:38 följande:
    På samma sätt som annat säkerställs här i tillvaron, alltså till den grad det går att säkerställa något öht.

Men tyvärr finns det svin som har sex fast kvinnan (i detta fall) inte vill.

Det är ett problem som är svårt att komma åt, och alla måste försöka hjälpa till så gott det går.
    Det går ALDRIG att säkerställa. Ge gärna exempel på hur. Fråga kvinnan går inte. Inte ens traffickingoffer skulle våga säga nej, och om det är en kvinna som hamnat i prostitutionsträsket på grund av sociala omständigheter och inte ser någon annan utväg så kommer inte hon heller att säga nej eftersom hon är beroende av pengarna.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-07-03 07:17:33 följande:
    Då får du tänka om och om du inbillar dig detta!
    Jag minns en dokumentär om två prostituerade i Paris som jag såg för några år sedan. Den ene kallade prostitution som en våldtäkt som man liksom tillåter hända.

Den andra hade först utnyttjats sexuellt av en släkting som barn vilket gjorde att hon rymde hemifrån, hamnade i Paris och i ett gäng där de turades om att ha sex med henne. Till slut "valde" hon prostitution för som hon sa, om man ändå blir utnyttjad kan man åtminstone få betalt.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:32:57 följande:

Världens äldsta yrke.

Nej, jägare är världens äldsta yrke, och bonde är också äldre. Prostitutionen kom med slaveriet. Innan dess hade man troligen inte ens en tanke på att man kunde köpa en annan människas kropp, utan bara hennes handlingar.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-03 07:33:49 följande:
    Jo, antagligen ganska många.
    Nej, om man tror att den man köper sex av verkligen VERKLIGEN vill göra det, när sanningen är dessa är ytterst få, då är man korkad. De flesta vet innerst inne att de inte vill men skiter i det (förutom de män som tänder extra på det).
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:27:02 följande:
    Det går ALDRIG att säkerställa. Ge gärna exempel på hur. Fråga kvinnan går inte. Inte ens traffickingoffer skulle våga säga nej, och om det är en kvinna som hamnat i prostitutionsträsket på grund av sociala omständigheter och inte ser någon annan utväg så kommer inte hon heller att säga nej eftersom hon är beroende av pengarna.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:31:12 följande:
    Jag minns en dokumentär om två prostituerade i Paris som jag såg för några år sedan. Den ene kallade prostitution som en våldtäkt som man liksom tillåter hända.

Den andra hade först utnyttjats sexuellt av en släkting som barn vilket gjorde att hon rymde hemifrån, hamnade i Paris och i ett gäng där de turades om att ha sex med henne. Till slut "valde" hon prostitution för som hon sa, om man ändå blir utnyttjad kan man åtminstone få betalt.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:33:32 följande:
    Nej, jägare är världens äldsta yrke, och bonde är också äldre. Prostitutionen kom med slaveriet. Innan dess hade man troligen inte ens en tanke på att man kunde köpa en annan människas kropp, utan bara hennes handlingar.
    +1

• Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:47:27 följande:
    Fast i en våldtäkt så överfaller han henne och tvingar henne medan när han köper en kvinna så får han betala rejält för ngt som kanske tar fem minuter.
    Du vet inte mycket om våldtäkt märker jag. Nej, i majoriteten av alla våldtäktsfall överfaller inte mannen kvinnan.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:53:04 följande:

Jag lyssnade på ett radioprogram där en kvinna hade en "sexlinje" som hon tjänade multum på. Hon satt hemma i lägenheten och män ringde dit för att hon skulle stöna och flåsa lite och kanske berätta vad hon hade på sig medan han fixade grovjobbet. DET betalar män dyrt för (typ minst 19:-/min). Det fanns många män som ringde till henne för det priset bara för att prata.......då fattar man att det inte är kvinnan som är offret i det här spelet.

Men telefonsex är ju något helt annat. Då använder man inte sin kropp.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:35:07 följande:
    Nej, om man tror att den man köper sex av verkligen VERKLIGEN vill göra det, när sanningen är dessa är ytterst få, då är man korkad. De flesta vet innerst inne att de inte vill men skiter i det (förutom de män som tänder extra på det).
    "Ja men hon sa ju att hon ville"
    "Ja men hon stönade ju"

De lägger över skulden på den som tvingas sälja, äcklet som köper sex står naturligtvis utan skuld. 
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!