• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 17:33:09 följande:

Nej normala människor säljer inte sex somliga som lurats av "pojkvän" till främmande land där "pojkvännen" genom kontakter påstår sig ordnat jobb för dem båda är nog normala men sitter sedan fast med enorma skulder och utan pojkvän och förlorar den normalitet de hade.

Är dessa lurad av sina pojkvänner?

www.metro.se/artikel/prostituerade-johanna-man-står-inte-så-högt-i-kurs-xr

www.expressen.se/halsoliv/man-blir-rik-pa-att-salja-sex/
  • Anonym (T)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 18:06:39 följande:

Nej men alltså, på riktigt? Precis vem som helst kan ha skrivit det där?

Kanske är det en 24 årig tjej, kanske en 83 årig man, en 30 årig transa eller en 40 årig vit medelklassman. Kanske alla jobbat som horor, kanske noll av dom.

Jag tror säkert det finns ett fåtal kvinnor och män som kommit ur prostitution hyfsat hela men du får nog göra ett bättre jobb än att länka till anonyma inlägg på forum. Herregud så pinsamt.

Får jag fråga vad du tycker att man ska göra för att motverka prostitution?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-02 13:25:27 följande:
    Ser ingen anledning att JAG som inte förstör dessa kvinnors liv och kroppar behöver ge mer än till hjälporganisationer. Men torskar har tydligen pengar att avvara, så prioritera dessa pengar rätt istället.

Om du vill inte ha det lagligt, innebär du vill ha det olagligt och när det är olagligt och så lukrativt, ja då komerm kriminella nätverk.
    Och de i sin tur har väldigt lågt intresse för sina kvinnors välbefinnande i stort.
    Och även vill du ha kvar förbudet, vilket betyder också du säger att vi kör en variant som är väldigt dåligt för kvinnor.
    Detta framför en variant som kan bli bättre för kvinnor, hatar du kvinnor så mycket elelr vart kommer detta dolda hat ifrån?

Och så extremt jävla roligt i hur du vet hur trasiga dessa människor är, men ska berätta för dig det är bara dina fördomar som talar och inget annat.

Inser med en del läsning av dig, att du bara tror en massa saker och blir sur när andra inte tycker samma som dig.
    Jag kan säga dina påståenden är 100% fel, och detta med 100% säkerhet.
    Det är så det blir med generaliseringar man inte har en susning om det stämmer eller inte(inte i detta fall).

hur många meter var det?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 18:06:39 följande:

Nej men alltså, på riktigt? Precis vem som helst kan ha skrivit det där?

Kanske är det en 24 årig tjej, kanske en 83 årig man, en 30 årig transa eller en 40 årig vit medelklassman. Kanske alla jobbat som horor, kanske noll av dom.

Jag tror säkert det finns ett fåtal kvinnor och män som kommit ur prostitution hyfsat hela men du får nog göra ett bättre jobb än att länka till anonyma inlägg på forum. Herregud så pinsamt.

Ja, precis vem som helst kan ha skrivit det där.

Dock inte lika pinsamt som att tala för alla kvinnor, samt säga vad alla tycker och tänker hela tiden. Det tycker jag är pinsamt.

Jag kan tänka mig att de som tar 1-2 kunder i veckan och själv avgör vilka hon har sex med hör till kategorin som inte behöver terapi efteråt.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-03 18:18:35 följande:
    Ja, precis vem som helst kan ha skrivit det där.

Dock inte lika pinsamt som att tala för alla kvinnor, samt säga vad alla tycker och tänker hela tiden. Det tycker jag är pinsamt.

Jag kan tänka mig att de som tar 1-2 kunder i veckan och själv avgör vilka hon har sex med hör till kategorin som inte behöver terapi efteråt.
    Nej så är det säkert. Men ska det fåtalet få diktera villkoren för alla?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (T) skrev 2018-07-03 18:12:42 följande:
    Får jag fråga vad du tycker att man ska göra för att motverka prostitution?
    Jag har tyvärr inga grandiosa planer, jag önskar att jag hade svaret på hur man ska gå tillväga för att ge alla människor det värdiga liv de förtjänar. 

Jag hoppas väl ändå att det i längden ska löna sig att arbeta med utbildning och jämställdhet. Men någon snabb lösning på problemet tror jag tyvärr inte på. Världen ser inte ut så.

Själv då?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 18:20:23 följande:

Nej så är det säkert. Men ska det fåtalet få diktera villkoren för alla?

Ja. Villkoren ska gynna de som vill jobba med detta. Allt tvång ska motarbetas.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 16:40:48 följande:
    Svar :aldrig!

Det är till 100% trasiga människor (av olika anledningar) som säljer sex, detta vet vi som ÄR normala!
    Var schysst och tala inte för mig, tack.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-07-03 18:11:48 följande:
    Är dessa lurad av sina pojkvänner?
    www.metro.se/artikel/prostituerade-johanna-ma...
    www.expressen.se/halsoliv/man-blir-rik-pa-att.../
    Det är inte de som säljer sex lite ibland som är norm för hur prostituerade lever eftersom 75-80% inte tillhör den kategorin och är inte heller de som jobbar på legala bordeller som finns runt om. De som jobbar på bordeller kan inte välja att sälja sex för dessa summor till några få utvalda. Bordeller har ju menyer och de prostituerade får bara finna sig att utföra  beställning gång efter gång timme efter timme. Skulle upplägget vara med en timlön på 1000-1500 kr begriper var och en att de inte skulle vara lönsamt att driva en bordell 
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 18:42:02 följande:

Det är inte de som säljer sex lite ibland som är norm för hur prostituerade lever eftersom 75-80% inte tillhör den kategorin och är inte heller de som jobbar på legala bordeller som finns runt om. De som jobbar på bordeller kan inte välja att sälja sex för dessa summor till några få utvalda. Bordeller har ju menyer och de prostituerade får bara finna sig att utföra  beställning gång efter gång timme efter timme. Skulle upplägget vara med en timlön på 1000-1500 kr begriper var och en att de inte skulle vara lönsamt att driva en bordell 

Jag bryr mig inte om normen, jag bryr mig om hur det borde vara.

Om det normala är att kvinnor tvingas in i prostutition så är jag emot det, då jag är emot tvång.

Däremot är jag för valfrihet.

Dessutom är jag starkt kristisk till de som talar för alla kvinnor hela tiden, även fast de blivit motbevisade gång på gång.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!