• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 14:17:02 följande:
    Jo för dessa två är mer representativa för samtliga prostituerade än fd prostituerade som berättar vilket helvete de haft och hur de hamnat där... NOT.
    Dessa två ÄR prostituerade. Du kollade inte på talen, right? Drömmer
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-07-03 12:35:15 följande:
    Ja, många av männen kanske är sjuka och inte har något val?
    Dock brukar undersökningarna säga att det är ganska vanliga män som köper sex.
    Personer med personlighetsstörningar ser ut och verkar som vanliga män dock så begriper man att det inte är normalt fungerande män när de tror att prostituerade njöt av att ha sex med dem och tyckte att de var en fantastisk älskare..
  • Anonym (Nej)
    Bjoer skrev 2018-07-03 14:21:03 följande:
    Dessa två ÄR prostituerade. Du kollade inte på talen, right? Drömmer
    Jag har kollat på den ena nu och jag håller med "eh" om att hon inte är speciellt representativ. Tycker du att hon är det?

Sedan missförstår du "eh". H*n skriver ju tydligt att hon inte tror att de där två är mer representativa att föra prostituerades talan än alla de fd prostituerade som talar ut här och där. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 13:44:02 följande:
    Vaddå inte har något val? Är sex någon slags rättighet för de här männen? En rättighet som står över kvinnornas värde? 

Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå.
    Somliga blandar in mänskliga rättigheter i sexköp och likställer sexköp med kärleksrelation
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-07-03 13:54:31 följande:
    Ja, jag köper inte detta med att det är lågintelligenga, har personlighetsstörning eller har funktionshinder. I alla fall inte majoriteten.
    Klart att den lilla minoritet som köper sex inte är normala fungerande människor utan defekta avvikande
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 14:27:17 följande:
    Jag har kollat på den ena nu och jag håller med "eh" om att hon inte är speciellt representativ. Tycker du att hon är det?

Sedan missförstår du "eh". H*n skriver ju tydligt att hon inte tror att de där två är mer representativa att föra prostituerades talan än alla de fd prostituerade som talar ut här och där. 
    Båda dessa är med i grupper och organisationer för de prostituerade själva och skulle därför säga att de är rätt bra representanter. Jag undrar lite vad ni tror de säger? De säger inte att det är ett drömyrke eller att det är bra att det existerar, De säger att avkriminalisering (av alla parter) är den enda bra lösningen hittills eftersom det möjliggör för de prostituerade att organisera sig och skydda sig bättre. De slipper jobba i det dolda och är därmed säkrare.
  • Anonym (Klara)

Som sexköpande man vill man förstås hitta "lyckliga sexarbetare" att läsa om för att dels bortse från att det kan vara ett offer man själv köper. Och för att kunna intala sej själv att hon njuter på riktigt av ens fantastiska skills i sängen. Eller går igång på misshandel.

• Bjoer
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 14:31:09 följande:
    Klart att den lilla minoritet som köper sex inte är normala fungerande människor utan defekta avvikande
    Det tror jag iofs. inte för fem öre. Tror du får bredda din bild av vad som ingår i normala människor lite.
  • Anonym (anonym)
    Bjoer skrev 2018-07-03 14:00:22 följande:

Det är inte speciellt oväntat att en tråd som denna domineras av känslor istället för fakta. Till och med någon som presenterar fakta "ogillas". Inte undra på att prostituerade har det svårt, när de som är på deras sida göra det svårare för dem.

Jag lägger de här länkarna här. TED Talks från prostituerade själva.

" target="_blank">

" target="_blank">

Diverse länkar är inte speciellt intressanta eftersom det inte speglar verkligheten och vilka majoriteten av de prostituerade är eftersom det i de flesta länder är fattiga kvinnor långt hemifrån som säljer sex, 75-80 % av sexsäljarna som säljer sex i Sverige, övriga nordiska länder, Tyskland, Nederländerna osv är inte medborgare i landet de säljer sex i utan kommer huvudsakligen från Rumänien, Nigeria mfl. länder, dessa visas inte upp i Talkshower eller i prostitutionspositiva reportage vilket är märkligt eftersom det är dessa säljare de flesta köpare träffar på 
  • Anonym (yes)
    smulpaj01 skrev 2018-07-03 12:49:22 följande:
    Exakt, män fattar inte detta så diskussion gällande prostitution går bara runt.

Män är inte dumma i huvudet (hoppas jag), det finns dock EN sak de aldrig kommer förstå.

99,99999999999% av prostituerade gör det inte frivilligt och INGEN gör det av kåthet som männen har. (Samma i kvinnors fall såklart även om det är extremt sällsynt).
    Ja, både män och många kvinnor fattar inte feminismens svartvita och kategoriska syn på världen. Det kanske förklarar det låga stödet.

Vad både folk däremot fattar är att det absolut förekommer mycket skit kring prostitution men håller inte riktigt med om den kategoriska bild feministerna målar upp och tycker att den ser betydligt mer nyanserad ut.

Mao så har du FEL, folk fattar, de håller bara inte med den bild du och andra FL feminister målar upp av verkligheten. Frågan är om ni fattar att folk inte kommer hålla med er bara för att ni kläcker ur er godtyckliga siffror och påståenden utan att styrka dem med något.

Frågan har ställts ett antal ggr men ingen av er har hittils velat svara på den utan fortsätter kläcka ur er påståenden hämtade ur luften och gnälla på att ingen fattar. Vad baserar ni era påståenden på?
    Vad har ni för belägg att ingen gör det frivilligt?
    Vad har ni för belägg för att precis alla gör det av tvång?
    Vad har ni för belägg för att ingen känner kåthet i utövandet av sitt yrke?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!